Tips Krokusvakantie

Hoe ontkom je aan de drukte als je in de krokusvakantie naar Wildschönau gaat?
Route gaat via München en Kufstein… iemand tips of ervaring?

Niet? gewoon zorgen dat je of heel vroeg of heel laat rijd.

Of indien Kufstein heel druk is kan je op de 8 de 472 nemen en dan de 307 om vervolgens tussendoor naar Oostenrijk te rijden.
Is niet korter maar indien je kan rijden in plaats van aansluiten :)

Tsja, ik rijd morgenochtend 100 km naar Amsterdam en ik wil niet in de file staan… wat nu?
M.a.w. beetje vragen naar de bekende weg. Het antwoord is voor of na de drukte gaan rijden. Dat betekent dat je niet moet vertrekken tussen vrijdagavond 22u en zaterdagochtend 10u.
Alles daarvoor of daarna zal redelijk te doen zijn.
Een navigatiesysteem met dynamische routeaanwijzingen helpt ook…

Volgens mij wordt het volgend weekend niet heel druk. Er zijn geen Duitse schoolvakanties.
Ik vertrek vrijdag om 11 uur en verwacht uiterlijk middernacht op mijn bestemming in Oostenrijk te zijn.

De meeste kilometers maak ik 's avonds vanaf 19:00. Dan kun je echt goed doorrijden.
Tenminste dat heb ik al 2 jaar zo ervaren en vorig jaar was voor een mega drukke krokusvakantie.

Maar ik denk dat als je zaterdachochtend op tijd vertrekt, je ook wel in ca 12 uur naar kufstein kan rijden.
Behalve als het erg gaat sneeuwen.

Ik vertrek vrijdag om zes uur 's ochtends… pik ik tussen 2 en 3 de sleutel even op ten zuiden van Munchen en ben ik rond een uur of vijf of zes binnen.

Nog wel een tussenstop bij de M-preis in Fugen voor een paar sixpacks Zillertaler Radlers.

It is an amazing world

@Taan, daar denkt de ADAC heel anders over:

“Wer gehofft hatte, dass sich die Verkehrssituation nach Fasching entspannt, wird an diesem Wochenende eine herbe Enttäuschung erleben. Staus ohne Ende – und das vor allem auf den Routen in die Wintersportzentren der Alpen. Der Skitourismus hat derzeit Hochsaison. Auf dem Weg zum Pistenvergnügen sind viele Urlauber aus dem Norden und der Mitte der Niederlande, bei denen nun die Ferien beginnen, aber auch sehr viele Tages- und Wochenendausflügler. Auf dem Heimweg vom Urlaub sind etliche Autofahrer aus Sachsen und dem Süden der Niederlande. Dort beginnt die Schule wieder. Und damit sind sowohl die An- als auch die Abreisespuren gleichermaßen belastet. Wer abseits der Wintersportrouten fährt, darf sich auf eine entspannte Fahrt freuen. Hier gibt es kaum Störungen.”

Bron: https://www.adac.de/reise_freizeit/verkehr/wochenendprognose…

We zullen zien. Hoe was het afgelopen weekend? De ANWB was daar vooraf ook redelijk alarmerend over, maar tijdens het weekend heb ik niks gehoord.

Wat wij vaak doen is halverwege de middag vertrekken de dag tevoren )afhankelijk van schoolrooster’. Dan op de drukste dag lekker voor de meeste mensen uit.

Edwin van Riel

@Christi,
Je vraag is te summier om daar een goed antwoord op te geven in mijn ogen.
Alles staat of valt wanneer je gaat vertrekken en op welke dag, of je nog ergens overnacht of 's-nachts gaat rijden.
Wellicht slim om wat meer info te geven.
Zoals al is aangegeven heeft noord en midden NL vakantie en de rest niet, lees Duitsland, Oostenrijk e.d verwacht dat het wel druk zal zijn mijn niet mega.

Groeten, Harald

Geef je eraan over. Het is vakantie. Neem een tas lekkere dingen mee in de auto, zorg voor genoeg leesvoer en leuke muziek en houd ondereweg google maps goed in de gaten zodat je echt vervelende opstoppingen kunt vermijden. Oriënteer je daarom op voorhand ook op potentiële omrijdroutes. Fijne vakantie!

Plaats een reactie