Kleding huren?

Beste Allen,

Ik ga spontaan wat spelen in de sneeuw begin januari in Val Thorens en ben nog nooit op wintersport geweest.

Is het mogelijk om, naast ski’s ook kleding te huren? Dus een broek, jas, handschoenen etc?

Bedankt alvast voor jullie antwoord.

Geen idee. Ik heb al die jaren eigenlijk nooit gezien dat ze skikleding verhuren.

Maar probeer anders wat te lenen bij vrienden. Lijkt me prettiger kleren van vrienden te dragen dan kleding die door jan en alleman gedragen is.

Of kijk eens op Marktplaats, daar staat veel kleding dat nog prima te dragen is.

Mijn tip zou ook zijn: kijk eens goed rond op marktplaats. Of probeer spullen te lenen, je zal er verbaasd van staan wat mensen in hun kasten hebben liggen. En dan kost het je hooguit een bos bloemen of fles drank.

mama on a mission in the snow

idd marktplaats vrienden of ff goed gaan shoppen.er zijn best broeken of jassen te koop voor een normale prijs.liever dan iets meer betalen dan kleren aan waar weet ik veel wie in heeft zitten zweten!

scapino heeft wel leuke betaalbare kleding.
en als het bevalt kan je altijd nog wat een betere kwaliteit halen voor meer geld.

Decathlon, Perrysport, etc. maar sommige supermarkten hebben leuke weekaanbiedingen.

Een goed ski-jack kun je ook in NL nog dragen met onze natte winters, daarop zou ik niet bezuinigen. Voor 100-150 Euro kun je al hele leuke jacks kopen van een bekend merk.

Skibroek zijn er al vanaf een paar tientjes. Eerst even rondvragen, wie weet heeft iemand in je omgeving er nog eentje over!

Skisokken is echt nodig, 10-15 Euro, en als je maar 1 paar koopt, wel elke avond goed drogen!

Handschoenen 15-25 Euro, mocht er schaatsweer komen in NL, dan is een ski-handschoen echt lekker!

Goedkoop thermoshirt en thermobroek, 30 Euro, ook handig in NL.

Dit jaar breekt er een vroege uitverkoop aan en is in sommige winkels al begonnen, dus betaal nergens de volle 100%!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

1 paar skisokken???dan mag je ze wel ff elke avond mee onder de douche nemen en ff wassen!anders ga je echt kapot van de lucht :).wij hadden iemand mee afgelopen x die had maar 1 paar bij zich en dat is echt geen pretje!

Marktplaats staat er vol mee. Voor 20-30euro koop je een goede jas + broek, vaak zelfs van een bekend merk.

Handschoenen enzo koop je voor weinig bij de Scapino of Bristol.

Dan ben je voor 40euro klaar.

Val Thorens ligt hoog, het kan daar erg koud zijn.
Koude handen wil je daar niet hebben. Ik zou goede handschoenen aanschaffen waarvan je zeker weet dat je handen daar warm in blijven.

In Duitsland zag ik op internet dat ze ook skikleding verhuren!

Hier staat ook nog wel wat leuks op, voor weinig:
http://www.fouteskipakken.nl/

[reclame verwijderd]

In val thorens kan het echt heel koud zijn, vorig jaar was het daar - 20. Mijn handschoenen waren toen ook gewoon te dun, ik zou dus zeker een paar degelijke handschoenen kopen! Jas en broek idd gewoon 2de hands halen ergens. Ik weet wel dat de StuWi reis de mogelijkheid heeft voor 70 euro een set kleren te huren, misschien is op hun website kijken of dat ook kan als je elders heen gaat?

Als je tweedehandskleding koopt zou ik het wel wassen met zo’n speciaal impregneermiddel. Ik kwam er vorig jaar achter dat goedkope skikleding wassen met een gewoon wasmiddel niet heel verstandig was.

Wij hebben het eerste ski jaar kleding gekocht bij de Scapino, een bril bij C&A, sokken van de Decathlon. En voor de kinderen bijna alles bij H&M. Nu het derde jaar hebben wij betere skikleding gekocht.

De kledij wordt best gewassen met aangepaste producten die je pak waterdicht en luchtdoorlatend houden. Achteraf nog met een spray om waterdicht te houden en je bent klaar om te vertrekken!

Kleding van de lidl is prima, sokken( meerdere paren haha) thermokleding, handschoenen enz.Op dit moment, misschien niet meer voldoende in de winkels. Maar die aanbieding komt vast nog wel een keer weer. Even in de gaten houden.

Plaats een reactie