Autohuur Lyon-Saint Exupéry Airport, standaard met winterbanden?

We gaan voor 10 dagen skipret naar Alpe d’Hues, les2alpes en Briancon. We vliegen op Lyon en willen daar een auto huren.

In Frankrijk zijn winterbanden voor zover ik weer niet verplicht, maar de route naar Briancon loopt over de bergen dus ik vermoed dat het daar wel verplicht en handig is.

Zijn bij de autoverhuur op Lyon airport de winterbanden standaard meegeleverd in de winter, of moet je daar extra voor betalen?
Ik hoor wel eens dat ze die er standaard op leggen, al zeggen de websites van rental bedrijven daar niks over…

dank voor het delen van ervaringen alvast!

Je zou deze vraag natuurlijk kunnen stellen bij je autoverhuurder?
ik heb zelf goeie ervaringen met sunnycars.nl deze hebben autos met winterpakket wat betekend winterbanden etc.

succes en veel skiplezier.

Ik heb vaker auto’s gehuurd in de buurt van wintersport gebieden, er hebben nog nooit winterbanden onder gelegen. Ik kocht bij de supermarkt altijd een stel kettingen. Indien niet gebruikt bracht ik ze een week later terug.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Zelfs in Chambéry (vliegveld uitsluitend voor wintersport, waar Lyon meer variatie aan reizigers zal hebben) zijn winterbanden niet standaard, daar al een aantal keer een auto zonder winterbanden gekregen. Zoals eerder genoemd is informeren bij de verhuurder altijd mogelijk, maar ik zou er absoluut niet van uitgaan dat winterbanden de standaard zijn.

*bericht bewerkt door ThomasG op 19 feb 2018 23:09

Ik heb vorig jaar een auto gehuurd bij Europcar bij het vliegveld van Grenoble. Had standaard winterbanden en kettingen.

When life gets too complicated.... SKI

Na wat research, een tussen update:

Winterbanden zijn in FR niet verplicht, tenzij er op de weg met een bord wordt aangegeven dat je winterbanden nodig hebt voor dat stuk weg. Daarnaast is er een wat vage richtlijn dat, in het geval van een ongeluk, de gendarmerie kijkt of je auto “winterproof” was. Indien je dan geen winterbanden hebt, en de weg/het weer vraagt er in de ogen van de gendarmerie wel om, dan kun je aansprakelijk worden gesteld.

Ik kon geen website vinden waarop te zien is welke wegen het verkeersbord “winterbanden verplicht” hebben.

Standaard hebben huurautos geen winterbanden, aldus Sunnycars. Ook niet in die regio, in de winter. Vreemd, maarja…

Prijs van winterbanden: 25eur per dag. Das lekker cashen voor de verhuurders dus.

10 dagen huur:
Renault megan 398 euro,
banden 25eur/dag -> 250eur voor 10 dagen
ketting 45 eur voor 10 dagen

Mocht iemand een alternatief weten lees ik het graag ;-(

Na wat research, een tussen update:

Winterbanden zijn in FR niet verplicht, tenzij er op de weg met een bord wordt aangegeven dat je winterbanden nodig hebt voor dat stuk weg. Daarnaast is er een wat vage richtlijn dat, in het geval van een ongeluk, de gendarmerie kijkt of je auto “winterproof” was. Indien je dan geen winterbanden hebt, en de weg/het weer vraagt er in de ogen van de gendarmerie wel om, dan kun je aansprakelijk worden gesteld.

Ik kon geen website vinden waarop te zien is welke wegen het verkeersbord “winterbanden verplicht” hebben.

Standaard hebben huurautos geen winterbanden, aldus Sunnycars. Ook niet in die regio, in de winter. Vreemd, maarja…

Prijs van winterbanden: 25eur per dag. Das lekker cashen voor de verhuurders dus.

10 dagen huur:
Renault megan 398 euro,
banden 25eur/dag -> 250eur voor 10 dagen
ketting 45 eur voor 10 dagen

Mocht iemand een alternatief weten lees ik het graag ;-(

Nilski op 20 feb 2018 17:20

Eigen auto pakken en niet vliegen?

Al het eigen risico afkopen en in het slechtste geval heb je schade waar je niet voor hoeft te betalen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Let even op, ik vergat bij mijn vorige bericht de 😉 te plaatsen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Plaats een reactie