Tips shortski Oostenrijk met Pasen

Beste Wintersporters,

Graag zou ik wat tips ontvangen voor een bestemming in Oostenrijk.

Het idee is om donderdagavond aan te rijden, vrijdag/zaterdag/zondag skiën om vervolgens maandag weer uitgerust terug te rijden (30-03 t/m 02-04).

Mijn vraag is: Wat is in deze periode een sneeuwzeker gebied geschikt om als redelijk gevorderde skiër/snowboarder jezelf 3 dagen te vermaken, bij voorkeur makkelijk aan te rijden/zo dichtbij mogelijk Nederland. Tips voor een goede, niet te dure accomodatie zijn ook welkom!

Bij voorbaat dank.

Zo laat is dat niet, dus je kunt bijna overal nog prima terecht. Maar een mooie optie is natuurlijk Ischgl 👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

of kuhtai dal ligt op 2020m

De hoger gelegen gebieden zoals Ischgl, Ober- en Hochgurgl, Sölden en schneelochs als Ski Arlberg, Damüls etc. zijn opties. En natuurlijk de gletsjers, al bieden die doorgaans wat minder variatie. Je kan ook kijken naar een regio waar je verschillende gebiedjes kan doen vanuit 1 plek, of op 1 gezamenlijke skipas. Denk aan de 3 Taler pas (Vorarlberg), het Paznauntal (Kappl, Ischgl, Galtür), Kühtai & Hochötz, Hochzeiger en de Pitztaler Gletscher etc. Elke dag een ander gebiedje: lekker afwisselend, niet elk gebiedje hoeft erg groot te zijn, en je kan verblijf zoeken dat niet aan een lift hoeft te liggen, wat veel voordelige keus geeft.

*bericht bewerkt door GiGi op 20 feb 2018 08:07

Omdat dat weekend ook het paasweekend is, kan het nog weleens lastig zijn om een accommodatie direct in het gebied te vinden. Zeker omdat je daar van vrijdag tot maandag wil zitten, dat is geen aantrekkelijke termijn. Tenzij je zoals GiGi al aangeeft, ergens centraal gaat zitten (bv Landeck, Imst) en meerdere gebieden gaat bezoeken. Daarnaast is Pasen weliswaar relatief vroeg dit jaar, maar de echte dichtbij gebieden in Oostenrijk (KWT, Zugspitz Arena) kunnen dan al best te lijden hebben onder warmte en zon. Dus ik zou die pas last minute boeken. Of idd naar de grotere en hogere gebieden: Ischgl, SFL, Sölden, Gurgls. Die zijn wel iets verder rijden, maar dan heb je in ieder geval genoeg sneeuw. De definitieve keuze zou ik dan laten afhangen van waar je nog geschikte acco kan vinden.

Succes en veel plezier!

idd, wat GiGi opperd, heb ook bij al deze gezocht.
uiteindelijk geboekt voor See, iig in de buurt van Iscgl.
En zal denk ik best druk worden, er zat al veel vol.

Plaats een reactie