Tips voor aanschaf ski's

Hallo allen,

Even een vraagje betreffende het aanschaffen van ski’s. Zelf heb ik niet direct heel veel verstand van wat een goede keuze kan zijn om ski’s te kopen vandaar dat ik jullie om tips vraag.

Ik ski momenteel 8 jaar 2 tot 3 keer per seizoen, hierbij blijf ik altijd op de piste en neem ik vooral rode piste’s met af en toe een blauwe en zwarte ter afwisseling.
Mijn skistijl is sportief te noemen en ik ga op redelijk tempo vaak met middellange bochten de piste af,(zo nu en dan carven en soms met korte bochten de piste af. (van alles wat dus haha)

Mijn gewicht is 86kg
Mijn lengte is 181cm
Leeftijd 28
Prijsklasse maakt niet heel veel uit, maar een mooie aanbieding is nooit weg natuurlijk:D

Ik weet niet of dit voldoende info is om tot een bepaald soort ski te komen?? Zo niet kan je altijd raak vragen:)

Heeft er iemand tips? 😁

Ha Hans,

Bovenstaande beschrijving lijkt op mijn eigen situatie. Ik kan je de Fischer progressor F19 aanraden. Vooral op de Duitse websites rakuten.de en idealo.de kun je deze voor een mooie prijs aanschaffen (rond de 350). Ik raad je dan de lengte 177 cm aan.

*bericht bewerkt door Robvanwinsen op 20 feb 2018 20:00

@robbertvanwinsen bedankt voor je tip! Heb je zelf ook ervaring met het bestellen op die sites? Ik heb verder de beschrijving van die ski’s nog even gegoogled, maar dat lijkt inderdaad wel aardig overeen te komen met mijn skistijl.

xspo, sport conrad, sport bittl, 3s-ski, allemaal wel eens wat besteld en goede ervaringen mee.

Idealo is geen shop, maar een prijsvergelijkingssite.

*bericht bewerkt door Robvanwinsen op 20 feb 2018 22:17

Top bedankt @Irene en @robbertvanwinsen

Nog 1 laatste vraag hoe lang duurt de levering vaak van zulke sites?? ik wil namelijk over 3 week nog 1 lang weekend weg en het zou geweldig zijn om dat op nieuwe skis te kunnen doen:D

https://www.ski-andmore.de/fischer-progressor-f19-ti-inkl-rs…

Bij deze site duurde t bij ons 3 werkdagen. Goed ingepakt en afgestelde binding. (Alleen DIN zelf (laten) instellen)

*bericht bewerkt door Gaston op 20 feb 2018 22:58

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb mijn ski’s hier besteld (komt nog 6 hele euros verzendkosten bij), binnen 3 werkdagen in huis:

http://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-p…

Schoenlengte opgeven zodat die goed wordt geleverd en thuis alleen zelf DIN instellen

Ik heb mijn ski’s hier besteld (komt nog 6 hele euros verzendkosten bij), binnen 3 werkdagen in huis:

http://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-p…

Schoenlengte opgeven zodat die goed wordt geleverd en thuis alleen zelf DIN instellen

HN65 op 20 feb 2018 23:53

Wow flink goedkoper alweer

Tijd voor een uitpakparty?!

Top bedankt @Irene en @robbertvanwinsen

Nog 1 laatste vraag hoe lang duurt de levering vaak van zulke sites?? ik wil namelijk over 3 week nog 1 lang weekend weg en het zou geweldig zijn om dat op nieuwe skis te kunnen doen:D

hansiehans op 20 feb 2018 22:37

Zelf recent de Progressor F17 gekocht bij Sport-Conrad, binnen 3 werkdagen geleverd via UPS. Lengte van de schoen doorgeven en de binding wordt op de Din waarde na ingesteld (dit later in Nederland laten doen)

Nou de ski’s zijn binnen @robbertvanwinsen nu nog een vakantie boeken voor de 23e:D

Nou de ski’s zijn binnen @robbertvanwinsen nu nog een vakantie boeken voor de 23e:D

hansiehans op 26 feb 2018 20:41

Top. Benieuwd hoe ze je bevallen.

Plaats een reactie