Opstap plaats bus vraagje

Wij vertrekken morgen vanaf de reactorweg in Utrecht ( leidschenrijn met de bus)
Weet iemand of je vanaf utrecht leidschenrijn kan lopen daar heen , er is wel een onderdoor gang maar die is zit ver weg.? . Naar mijn weten zou er een doorsteek moet zijn.?

als het er niet is scheelt het ons namelijk een overstap met de bus…

Alvast bedankt.

Het is wel mogelijk om te lopen. Het is wel oppassen voor evt auto’s. Daarnaast is het alleen mogelijk om met bus 38 in de buurt kan komen, maar deze rijdt alleen door de weeks tot max 18.30 uur.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/ba1d8aa4561819455d5ef280...

Je kan via deze weg lopen; is ongeveer 5-10 min lopen (500 meter)

Na enig zoekwerk dit gevonden:

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/van-station-leidsche-r…

Lijkt erop alsof het meerdere mensen een goed idee lijkt om daar een doorsteek voor voetgangers te maken richting de reactorweg, maar dat deze er nog niet is (voor zover ik kan vinden, durf niks te garanderen). Lopen kan wel, maar dan moet je eerst een stukje richting Utrecht, onder de gele brug door en dan weer terug, wat toch bijna 2km is.

Edit: Die weg van @Sannevandervis is echt een weg voor auto’s door een niet al te brede tunnel, zonder voetpad of fietspad er langs, dus niet de beste optie als voetganger

*bericht bewerkt door ThomasG op 22 feb 2018 22:02

Klopt dat het niet de beste route is, echter lopen er twee wegen vlak naast elkaar (waarvan 1 nog half onder constructie, waar eigenlijk geen auto’s rijden).
Ik heb zelf met een groep die weg gelopen, omdat er op zondag bij terugkomst geen bus rijdt en je moet lopen naar Leidsche Rijn.

Maar die weg is niet goed zichtbaar te maken op de kaart. Kan alleen zeggen, neem de rustige deel van de weg (ligt het dichtste bij Leidsche Rijn/bioscoop).

Het is wel mogelijk om te lopen. Het is wel oppassen voor evt auto’s. Daarnaast is het alleen mogelijk om met bus 38 in de buurt kan komen, maar deze rijdt alleen door de weeks tot max 18.30 uur.

Sannevandervis op 22 feb 2018 21:50

ja die route ken ik maar dat is met 2 kids en bagage een behoorlijk end.
we gaan met de bus . ik had gehoopt dat dat fietspad klaar zou zijn… maar helaas. anders hadden we voor de deur op de trein kunnen stappen en daar uit kunnen stappen.

wolfgang paulie onderdoor gang is afgesloten. vorig jaar gingen er twee bussen door heen. maar sinds dit jaar helaas niet meer.

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 feb 2018 08:35

Klopt dat het niet de beste route is, echter lopen er twee wegen vlak naast elkaar (waarvan 1 nog half onder constructie, waar eigenlijk geen auto’s rijden).
Ik heb zelf met een groep die weg gelopen, omdat er op zondag bij terugkomst geen bus rijdt en je moet lopen naar Leidsche Rijn.

Maar die weg is niet goed zichtbaar te maken op de kaart. Kan alleen zeggen, neem de rustige deel van de weg (ligt het dichtste bij Leidsche Rijn/bioscoop).

Sannevandervis op 22 feb 2018 22:10

hoelang hebben jullie er overgelopen…

Na enig zoekwerk dit gevonden:

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/van-station-leidsche-r…

Lijkt erop alsof het meerdere mensen een goed idee lijkt om daar een doorsteek voor voetgangers te maken richting de reactorweg, maar dat deze er nog niet is (voor zover ik kan vinden, durf niks te garanderen). Lopen kan wel, maar dan moet je eerst een stukje richting Utrecht, onder de gele brug door en dan weer terug, wat toch bijna 2km is.

Edit: Die weg van @Sannevandervis is echt een weg voor auto’s door een niet al te brede tunnel, zonder voetpad of fietspad er langs, dus niet de beste optie als voetganger

ThomasG op 22 feb 2018 21:58

ja klopt die staat al een tijd in de planning . maar helaas nog niet gedaan. we hadden gehoopt dat deze al af zou zijn…

@miepmiep, met 2 kids en bagage ik zou anders even een belletje doen naar een taxicentrale.
Maximale kosten €14,50 voor een stadsrit.

Wellicht als je op de meter rijdt ben je voor €7,- of een €10,- klaar. Dan is dat volgens mij een lekkerder begin van je vakantie dan rare wandel- en sleeptochten. ;-)

Fijne vakantie

@miepmiep, met 2 kids en bagage ik zou anders even een belletje doen naar een taxicentrale.
Maximale kosten €14,50 voor een stadsrit.

Wellicht als je op de meter rijdt ben je voor €7,- of een €10,- klaar. Dan is dat volgens mij een lekkerder begin van je vakantie dan rare wandel- en sleeptochten. ;-)

Fijne vakantie

Mirel020 op 23 feb 2018 11:14

Geldt niet voor naar leidschenrijn 😭. Is minimaal 25 -30 euro. Omdat we busje nodig hebben. Komt er een toeslag bij.

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 feb 2018 11:24

Laat ik vooropstellen, enorm suf dat er nog iets gebouwd moet worden duidelijk weer niet nadenken.

Prettig dat de taxi’s soms uren staan te wachten op een ritje bij het Station/Antonius ziekenhuis. Nu kunnen ze snel in 10min even heen en terug rijden op het moment dat jullie trein aankomt doen ze dat weer niet voor een leuk bedrag.

Sterkte en goede reis alvast

Laat ik vooropstellen, enorm suf dat er nog iets gebouwd moet worden duidelijk weer niet nadenken.

Prettig dat de taxi’s soms uren staan te wachten op een ritje bij het Station/Antonius ziekenhuis. Nu kunnen ze snel in 10min even heen en terug rijden op het moment dat jullie trein aankomt doen ze dat weer niet voor een leuk bedrag.

Sterkte en goede reis alvast

Dat zijn leuke taxi’s maar daar passen echt niet 2 skitassen en 2 schoenentassen in helaas en de rest van de bagage. Voor de heen weg is geen probleem kunnen we ook met de bus. Maar op zondag rijdt 38 niet. We gaan zo kijken hoe met de doorsteek is. Ik had geen rekening gehouden met wijziging in lijndiensten. Vorig jaar kwamen er twee bussen . En nu nog maar 1 en op zondag niet . Behalve aan andere kant van station.

Mirel020 op 23 feb 2018 11:49

Plaats een reactie