Death of a ski??

Hey allemaal,

Met deze schade aan de ski is het denk ik wel aanemelijk dat ik em weg kan gooien?
Of kan ik met een heleboel lijm en klemmen het wel een soort van in orde krijgen?

Thanks voor de input!

null

Freeride = Life

Maar waarom stop je dan ook een sleutel in je ski’s? ;-)

Dit is inderdaad een gedelamineerde ski. Je zou de ski vol kunnen stoppen met epoxylijm en dat goed aan kunnen drukken. (Een soort van oke is dat wel. )

  • Droog de ski’s, vul het zeer goed (diep in de ski) op met epoxy, raak dit niet met je handen aan, is rot spul)
  • Zet hier heel wat klemmen op
  • Wacht 24 uur, en je kunt er vast nog wel wat mee skiën…

Maar eerlijk gezegd zie ik deze ski inderdaad als ‘dood’…

Hoe oud zijn de ski’s? Bij sommige merken valt dit onder garantie…

*bericht bewerkt door Rogier op 23 feb 2018 15:34

Click. Click. Peace

Hoe oud zijn de ski’s? Bij sommige merken valt dit onder garantie…

Rogier op 23 feb 2018 15:33

Die sleutel? ;)

Hier wat tips (is niet helemaal zelfde kwaal, maar het idee is hetzelfde)…

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/334389/zelf-je-kap…

Click. Click. Peace

Faction ski’s… Graag een moment stilte voor een prachtige ski die verloren is gegaan ;(

*bericht bewerkt door Joostw op 23 feb 2018 16:02

A winter without powder isn't a winter!

Faction ski’s… Graag een moment stilte voor een prachtige ski die verloren is gegaan ;(

Joostw op 23 feb 2018 16:01

Nee een ski van de action, Tsja alle waarde naar z’n geld😃

LA NORMA😍☃️

@Rogier De ski is 1 jaar en 2 maanden oud. Faction geeft standaard 2 jaar garantie. Ik heb vandaag een claim ingevuld, waarschijnlijk hoor ik volgende week of ik eventueel nieuwe krijg. Dat epoxy verhaal had ik ook al gehoord, alleen heeft de lokale skishop hier in Frankrijk geen zin om zijn handen eraan te branden…
@gigi, Dit is ook alleen een foto om te laten zien hoe groot dat gat was. Ik heb andere foto’s gestuurd naar Faction voor hun garantie programma. Zonder sleutel ;)
@Joostw Is ook mijn favoriete ski, hoop dat ik er een nieuwe voor terugkrijg via garantie, maar anders waarschijnlijk even laten repareren en dan eind seizoen misschien wel nieuwe halen.

Freeride = Life

@arnie777 mocht faction er niets mee doen moet je maar over de berg heen komen dan help ik je wel…

*bericht bewerkt door Rogier op 23 feb 2018 22:09

Click. Click. Peace

Wat ik me ook afvraag @Arnie777, liggen je ski’s lekker op bed? 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane Zoveel ruimte heb ik nou eenmaal niet ;) Maar de skis liggen heerlijk in bed ;)
@Rogier Super bedankt! Daar zal ik aan denken mocht het niet lukken! Als nu de Col du Galibier maar open was :P

*bericht bewerkt door Arnie777 op 23 feb 2018 22:42

Freeride = Life

Geeft toch niks man. Toen ik vroeger klein was nam ik m’n bal ook mee naar bed. Ik zou niet weten waarom dat met ski’s niet kan 😉.

Wel klote dat ze kapot zijn. Heb je nog backup?

*bericht bewerkt door Shane op 23 feb 2018 22:43

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Gelukkig wel. Nog een setje Revision substraction liggen. Wordt alleen wel bootpacken aangezien ik daar geen vellen voor heb. Is ook een absolute poeder ski, dus wordt interessant op de niet zo goede dagen (nu ik ook niet meer ver kan touren) Misschien toch maar eens een piste ski kopen XD

null

Freeride = Life

Ook mooi, moet alleen nog wel een bindinkje op 😉.

Jij moet daar toch wel voor max een honderdje of 2 een huurlat op de kop kunnen tikken lijkt me? Al denk ik ook dat Faction met een paar nieuwe op de proppen komt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die zitten er al op, dit is een ‘oude’ foto. Dat lukt inderdaad wel, maar wacht toch eerst even af wat Faction gaat doen. Hopelijk sturen zij gewoon een nieuw setje latten op en dan gaan de Diamer Vipec gewoon van de oude op de nieuwe Factions… Maarja, eerst even afwachten

Freeride = Life

Wel, dit zat vanochtend in m’n brievenbus!! Faction heeft het allemaal perfect opgepakt en nu heb ik een setje nieuwe :D Nu alleen nog een winkel vinden die mijn Diamir bindingen erop kan zetten… dat doen ze niet hier in Valloire :(

null

Freeride = Life

Ff langs @Rogier rijden. Die kan het vast wel.

Top van Faction ook!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat lukt inderdaad wel… maar die col he? Is er echt geen winkel die de vipecs heeft?

Click. Click. Peace

@rogier Nope, ben ze allemaal langs geweest. Ga zo even Koen Speleman vragen of er een winkel in Valfrejus is die Vipecs verkoopt en anders nog even bij de grote Sport 2000 in St Jean de Maurienne proberen. Mocht dat niet lukken dan stuur ik je wel een berichtje als dat mag!

Freeride = Life

@Arnie777 Zeker

Click. Click. Peace

Stomme vraag, maar wat is er zo speciaal aan die bindingen dan qua montage? Of weten ze niet dat je ook gewoon netjes zonder mal kunt boren? Wellicht ook wel ergens ff te downloaden ook.

*bericht bewerkt door evr66 op 07 mrt 2018 08:51

Edwin van Riel

Stomme vraag, maar wat is er zo speciaal aan die bindingen dan qua montage? Of weten ze niet dat je ook gewoon netjes zonder mal kunt boren? Wellicht ook wel ergens ff te downloaden ook.

evr66 op 7 mrt 2018 08:51

Dat klopt, maar dat willen ze niet. En ik heb hier niet de kennis voor om het zelf te doen. Verder is die binding niet heel bekend en ook moeilijk verkrijgbaar.

Freeride = Life

Haha, op naar rogier. Of ff sjabloon downloaden en naar de plaatselijke timmerman :)

Edwin van Riel

ik zie een mooi blog ontstaan
De reis naar Rogier (natuurlijk wel via de col ;-) ) en vervolgens een een cursus “How to mount Vipecs by Rogier” ;-)

Plaats een reactie