CBS: steeds minder Nederlanders op wintersport

Ik dacht echt dat ik dat Fred Teeven bonnetje zelf gevonden had.Maar blijkt niet zo te zijn. 👎👏

Aan mij zal het niet liggen, 2x per jaar en dan nog een paar weekendjes indien er genoeg sneeuw ligt. Buiten de vakanties om anders onbetaalbaar, te duur, te vol. Genieten hoeft niet altijd enorm veel geld te kosten.
Ik rook niet, geen huisdieren en geen kids.

Dan hoef je ook niet te hamsteren en route99 te doen 😉

Merk er weinig van. Veel hotels die ik interessant vond al ruim van te voren volgeboekt en in de klas van mijn oudste gaat circa de helft op wintersport.

Tja, van 2000 en nu 2016 een afname van 20%, is dit het dieptepunt, of is dat al geweest en zitten we weer in een stijgende lijn? En dat er geen kamers meer te boeken komt aan de ene kant doordat de reisorganisaties gewoon minder kamers inkopen en toeristen uit andere landen die juist met grotere aantallen daar naar toe gaan? Ik ga in elk geval niet minder op wintersport, zou wel meer willen gaan maar ja, mijn vriendin wil ook graag andere vakanties vieren… 😉

Of wordt de info vooral vergaard bij de reguliere reis organisaties met pakket reizen …
Veel mensen kijken tegenwoordig. Wat verder dan de neus lang is , en boeken zelfstandig bij de acco’s . Wordt dit wel goedmeegenomen in de tellingen vraag ik me dan af ?

Of wordt de info vooral vergaard bij de reguliere reis organisaties met pakket reizen …
Veel mensen kijken tegenwoordig. Wat verder dan de neus lang is , en boeken zelfstandig bij de acco’s . Wordt dit wel goedmeegenomen in de tellingen vraag ik me dan af ?

Eisbeer op 24 feb 2018 16:54

Wellicht dat ze dat baseren op informatie uit de alpenlanden, bv op basis van de toeristenbelasting.

Nou het stikt hier werkelijk van de Nederlanders sinds vandaag!
En kopen winkelwagens vol.

Dus het zal wel meevallen dat er geen geld meer is.

null

Dit is toch zo’n jaarlijks berichtje van de reisorganisaties. Die alleen maar standaard reizen van zaterdag tot zaterdag aanveiden en waar allenstaanden of mensen die een eigen kamer willen 2x zoveel kwijt zijn? Ik boek al jaren zelf naar volle tevredenheid en dat doen steeds meer mensen

Het CBS is iets anders dan “zo’n jaarlijks berichtje van de reisorganisaties”.

@SkiBeppie

Er zijn ook goedkopere plaatsen te vinden om te skiën.Skiën kan je in principe zo duur maken als je zelf wilt.

Hooykaas op 24 feb 2018 11:13

Ik denk dat de kwestie eerder is dat het lastiger om een wintersport (met een gezin) budgetvriendelijk te houden. Duur maken is vaak makkelijker. Je zit vast aan kostbare weken (schoolplicht) en skipassen x 4, lessen ed maken het een kostbare aangelegenheid. Tel daarbij op dat kinderen de neiging hebben om te groeien dus vaak jaarlijks nieuwe kleding en materiaal nodig hebben, en het plaatje is compleet. En een zomervakantie leent zich gemakkelijker voor een lowbudget vakantie. Eenvoudige camping en voor een paar 100 euro zit je al een week in andere oorden… En een nieuwe zwembroek is zo gekocht haha!
Als wij zouden moeten besparen, sneuvelt de wintersport ook als eerste, simpelweg omdat dat meer besparing oplevert dan een zomervakantie.
Maar voorlopig gaan we elk jaar, en liefst nog een paar keer naar winterberg als het lukt.

G11ling op 24 feb 2018 11:53

Camping? Doe mij dan maar een stuk touw en een wankel krukje.

Camping? Doe mij dan maar een stuk touw en een wankel krukje.

DSvier op 24 feb 2018 19:52

Waar is je gevoel voor avontuur @DSVier? Of haal jij dat uit een zelf gefileerd stukje kogelvis? ;)

Camping? Doe mij dan maar een stuk touw en een wankel krukje.

DSvier op 24 feb 2018 19:52

Waar is je gevoel voor avontuur @DSVier? Of haal jij dat uit een zelf gefileerd stukje kogelvis? ;)

GiGi op 24 feb 2018 19:59

Avontuur? Op de camping in Zuid Frankrijk met allemaal landgenoten?
Het enige avontuurlijke is de vraag of je het de hele vakantie volhoudt om je olijke buurman niet z’n nek om te draaien.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waar is je gevoel voor avontuur @DSVier? Of haal jij dat uit een zelf gefileerd stukje kogelvis? ;)

GiGi op 24 feb 2018 19:59

Ik ben lui, dus die laat ik voor mij fileren.

Camperen heeft overigens niets met avontuur te maken. Je gaat gewoon met een speurhut of tent ergens staan waar honderden anderen ook staan en je accepteert dan gemis aan comfort omdat je naar een douche-/schijthok moet, in plaats van dat je dat gewoon netjes op je kamer hebt.

Het is simpelweg niet mijn ding. In een camper in specifieke landen trek ik het nog, maar in de zomer ga ik liever niet dan drie weken op een stukkie gras staan, zonder privacy of comfort.

Tja, heren. Je hebt kamperen (wild het liefst, in Noorwegen of Schotland bijvoorbeeld) en je hebt suïcidaal gedrag (kamperen in Frankrijk in de bouwvak-vakantie). Dat zijn wel heel verschillende dingen.

Tja, heren. Je hebt kamperen (wild het liefst, in Noorwegen of Schotland bijvoorbeeld) en je hebt suïcidaal gedrag (kamperen in Frankrijk in de bouwvak-vakantie). Dat zijn wel heel verschillende dingen.

GiGi op 24 feb 2018 20:08

Ik heb zomaar het idee dat het laatste hetgeen was dat bedoeld werd.

I can stick uphill ice, on my saucer...

O geen flauw idee. Ik zat @DSVier te jennen :)

Tja, heren. Je hebt kamperen (wild het liefst, in Noorwegen of Schotland bijvoorbeeld) en je hebt suïcidaal gedrag (kamperen in Frankrijk in de bouwvak-vakantie). Dat zijn wel heel verschillende dingen.

GiGi op 24 feb 2018 20:08

Noorwegen en camperen is niet echt low budget (als ik bonnetjes bewaarde, dan zou ik het je kunnen bewijzen, maar als echte VVD-er ben ik bonnetjes standaard kwijt). Dus nu gaan we even een hele andere kant op.

Ik had het over dat low budget, hutje mutje in de bouwvak tussen andere idiote hollanders staan om vervolgens iedere dag dezelfde troep te eten die je in Nederland ook al eet.

Dat is dus niet mijn ding.

O geen flauw idee. Ik zat @DSVier te jennen :)

GiGi op 24 feb 2018 20:16

Dagje wachten en mij dan het resultaat in Rotterdam onder de neus wrijven is effectiever. ;)

Plaats een reactie