verwarming in skischoenen

Mijn vriendin heeft met skiën al heel snel last van koude tenen. Graag willen wij dan ook zo’n verwarmingssysteem kopen dat in of onder de zool van de skischoen kan.
Hopelijk is er iemand die ervaring heeft met zo’n product en 1 of meerdere van onderstaande vragen kan beantwoorden:

  • Heb je een positieve/negatieve ervaring met een verwarmingssysteem zoals hierboven beschreven? Zo ja, welk merk/type/indicatieprijs?
  • Kan zo’n verwarmingssysteem in elke schoen? Mijn vriendin heeft gebootfitte Fisher-vacuum schoenen met licht aangepaste zolen, zou het daar ook mee werken of moet er dan een nieuwe aangepaste zool in?
  • Kan het systeem tussendoor aan en uit worden gezet?

Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden :)

Ik heb aangepaste zooltjes met therm-ic warmers die er onder geplakt zitten. Werkt super - wel ff checken of de zooltjes van je vriendin er tegen kunnen. Afgelopen week met -24 voor t eerst de hele dag op stand 2. Bij -10 is stand 1 genoeg voor mij (mijn tenen bevriezen al als ik aan sneeuw denk). Een kennis heeft therm-ic sokken en is daar ook érg blij mee, wassen geen probleem…

Je hebt standaard zolen met verwarmingselement en verwarmingselementen die op je gefitte zolen kunnen worden geplakt. Wat het verschil maakt is de accu. Kool batterijen zdoen het slecht in de kou. NiCa accu’s doen het veeeel beter. Deze zijn ook veeel duurder. Goedkope oplossingen van tientjes zijn vaak een teleurstelling. Top producten kosten 250 euro maar doen het dan ook erg goed. In dit geval gaat het op dat duurder ook beter is.

Plaats een reactie