Nieuwe liften 2018/2019

Om een beetje in te haken op het bericht van @Quick over de vernieuwingen in de Jungfrauregio en om door te gaan met de topic van de afgelopen seizoenen hier weer het topic over de nieuwe liften die voor komende winter gebouwd worden:

Om te beginnen wordt de oude, trage 2 zitter de Mottet boven Valmorel vervangen door een 6 persoons TSD. Een hele verbetering, want het zijn echt schitterende pistes die daar ontsloten mee worden.

Meer info hier:
http://www.skiresort.info/ski-resort/le-grand-domaine-valmor…

Een ieder die ook liften weet die vernieuwd worden of compleet nieuw gebouwd worden mag hier ook posten.

Born to Ride

Galibier Thabor gaat een nieuwe lift bouwen waardoor het hoogste punt van het gebied een stuk hoger komt te liggen op 2740m. Ook dit wordt een 6pers TDS en zal dus ook nieuwe pistes tot gevolg hebben omdat hier nog geen bestaande lift was.

http://www.skiresort.info/ski-resort/galibier-thabor-valmein…

Born to Ride

@Matthias123
Ik ben dit jaar in Valmorel geweest. Bij het dalstation van de Mottet stond een mooi bord met deze aankondiging (helaas geen foto). Iemand wist ook nog te vertellen dat er een blauwe piste vanaf de Col de Mottet gemaakt wordt. Over het tracé daarvan was nog niet veel bekend.

Een klik naar rechts vanaf de link over de Mottet staat deze, wat mij betreft nog beter nieuws:

http://www.skiresort.info/ski-resort/le-grand-domaine-valmor…

De Biollène wordt dus ook een TSD6. Ik ben benieuwd of men de dubbele sleeplift die ernaast loopt (TK Arenouillaz 1&2) dan laat vervallen. De sleepliften zijn namelijk sneller dan de stoeltjes… En ik vroeg me al af waarom de Biollène niet wat onderhoud gehad had afgelopen zomer. Dit zal het antwoord zijn. Overigens viel me dit wel op:

null

Van tientallen pistebordjes was de onderkant afgebroken. Het leek me teveel voor vandalisme. Iemand wellicht een verklaring?

*bericht bewerkt door Tjeerd69 op 05 mrt 2018 09:51

Afgelopen zomer zag ik dat in St. Moritz - Corviglia de grote kabelbaan van St Moritz Bad naar Signal wordt vervangen door een tienpersoonsgondel.

Nuttige vervanging, want ik kan me uit de jaren '90 nog flinke rijen in de ochtend herinneren.De capaciteit zou hiermee meer dan verdubbeld moeten worden (van 1000 naar 2400 per uur).

In Bad Hofgastein gaat de nieuwe Schlossalmbahn komen (werkzaamheden waren vorig jaar al begonnen). Tienpersoonsgondel met middelstation op de oude locatie, bergstation iets hoger waardoor de aansluiting op de pistes sterk verbetert. SSB Schlossalmbahn 1, 2SB Haitzingalm, 4SB Kleine Scharte worden vervangen, opvallend genoeg mag de pendelbaan die voorheen vanaf het middelstation omhoog ging blijven staan. Daarnaast wordt er een nieuwe speicherteich gebouwd en gaan de pistes links van de Schlossalmbahn flink op de schop. De liftcapaciteit van de Schlossalmbahn zelf wordt verdubbeld naar 3000 man per uur. De 4KSB Sendleiten wil men (mi onnodig) upgraden naar 8KSB maar dat zal niet deze zomer al gebeuren.
In het UVP stonden de precieze locaties van de pistes maar die kan ik helaas niet meer vinden… Grofweg gaan de liften en pistes er zo uitzien:

null

null

*bericht bewerkt door David23 op 05 mrt 2018 17:33

❄️

In Willingen is afgelopen zomer al een begin gemaakt met het veranderen van de piste en aanleg van een tunneltje voor de nieuwe 8pers kohlerhagen bahn. Deze gaat de oude sleper vervangen. De lift is door porsche ontworpen en voorzien van bubble en stoelverwarming.

Born to Ride

In Willingen is afgelopen zomer al een begin gemaakt met het veranderen van de piste en aanleg van een tunneltje voor de nieuwe 8pers kohlerhagen bahn. Deze gaat de oude sleper vervangen. De lift is door porsche ontworpen en voorzien van bubble en stoelverwarming.

Matthias123 op 5 mrt 2018 16:41

Wat een geweldig gebruik van geld voor zo’n lange lift in zo’n koud gebied…

*bericht bewerkt door David23 op 05 mrt 2018 18:03

❄️

-dubbel-

*bericht bewerkt door David23 op 05 mrt 2018 18:03

❄️

Is de stoelverwarming niet eerder bedoeld voor ingewaaide regen en sneeuw dan om je achterste te verwarmen?

Is de stoelverwarming niet eerder bedoeld voor ingewaaide regen en sneeuw dan om je achterste te verwarmen?

DrPhil op 5 mrt 2018 18:06

Door de bubble zullen ze daar ook geen last van hebben. Wanneer de lift naar beneden gaat, gaat de bubble namelijk ook vanzelf dicht. Het is (naar mijn mening) een prestigeobject om zich af te zetten tov Winterberg, daarom is het ook een design van Porsche en zijn de stoelen een soort luxe autostoelen.

Born to Ride

Meer info over de kohlerhagen in willingen hier: http://www.k1-willingen.de

Born to Ride

Plaats een reactie