Vrouw heeft veel geluk bij lawineongeval Ifen/Kleinwalsertal

http://vorarlberg.orf.at/m/news/stories/2900075/

Na 40 minuten gered worden en dan slechts een lichte onderkoeling…veel geluk gehad.
Onder begeleiding van een leraar maar zonder gear onderweg bij tricky condities. Woensdag viel er 10-15 cm sneeuw bij stevige wind. Veel triebschnee. Stufe 3 op donderdag.
Onze pensioneigenaresse was vrij pissig op het handelen van de skileraar…

Nare terrain trap, waar ze ligt.

Hier rijden de ouderen rustig met aan paar drankjes te veel op, daar rijden ze gerust zonder gear in gevaarlijk terrein. In KWT al zo veel gezien op mooie dagen, lekker in een trui met een goed gebruind groepje bekende stukken doen die ruim boven de 30 graden zijn…

*bericht bewerkt door Shane op 10 mrt 2018 20:24

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mafkees die leraar, stufe 3, 40 graden, terrain trap, triebschnee en gewoon gaan zonder pieper. Licentie afnemen en nooit meer les laten geven wat mij betreft.

Mazzel dat ze na 40 minuten met de schrik vrij is gekomen, gelukkig maar!

Edwin van Riel

Ik kan uit het verhaaltje niet goed opmaken waar ze op pad zijn geweest…

Onverstandig van de leraar om zo zonder uitrusting het terrein in te gaan. Maar waarom verbaasd het me niks? Simpel voorbeeld: veel van die ouwe knarren van de skischool zie je niet eens met helm op skiën, laat staan lawine 3-eenheid…

Let it snow

Volgens mij herken ik Ifen op de foto, verleidelijke plek om buiten de piste’s te gaan.
Maar een leraar zonder spullen, ongelooflijk. Lees wel dat hij zich moet verantwoorden voor de officier van justitie, volkomen terecht.

Volgens mij ligt deze route op de pistekaart rechts van de twee blauwe afdalingen.

verleidelijke plek om buiten de piste’s te gaan.

Ivo- op 10 mrt 2018 21:29

Idd heel erg verleidelijk🙈 een keer gedaan omdat we op een wandelpad zaten en je omhoog moest om terug te komen, je liep zeg maar een soort rondje. Nu is het weer een (ski)pistes, vooral prikken

Maar een leraar zonder spullen, ongelooflijk. Lees wel dat hij zich moet verantwoorden voor de officier van justitie, volkomen terecht.

Ivo- op 10 mrt 2018 21:29

Die studenten uit NL, die lesgeven, hebben allemaal een helmpje op maar die (oudere) locale niet, ook oudere skileraren geen helmpje, wel aardige mensen, ook afgelopen jaar weer een dagje privéles van een echte local, 30 jaar skileraar ervaring.

OT:
Had het ook gelezen https://skiinformatie.nl/skiester-lawine-skileraar-aangeklaa…

Ski you later!

Plaats een reactie