Snowboard gebieden beginners.

Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik ben blij dat er een forum is over het onderwerp wintersport.
Ik ben net terug van mijn snowboard vakantie in Oostenrijk (Grossarl). Ik en mijn zoon van 9 zijn beginners qua snowboarden. We kunnen op een board staan, remmen, beetje bochtjes maken maar van een stijle piste af is echt te eng en te moeilijk. Mijn vriend is heel goed in boarden. We hebben ons dit jaar een beetje verkeken op de moeilijkheid van een stijle piste. We zijn van mening dat we zeker nog wel wat lesjes moeten nemen. We willen volgend jaar zeker weer op wintersport, maar ik vind het zo lastig om een goed gebied te vinden. Ik heb op deze site al gezocht maar is voornamelijk ingericht voor skiërs en zo veel keus. Wat is jullie ervaring?
Ik zoek voor volgend jaar voor Oostenrijk of Frankrijk een gebied:
*Wat voor beginnende snowboarders prima is, dus niet te druk,
*Lekkere brede pistes niet te veel bomen overal (was dit jaar wel en vond ik best eng). En niet mega stijl.
*Ook vind ik het belangrijk dat er hoop te doen is voor kids en dat mijn jongste die dan 3 is evt in een klasje mee kan of naar een opvang.

  • Ook niet een al te duur gebied. Apres ski hoeft voor ons niet.
  • En ook een gebied waar mijn vriend ook plezier kan hebben en waar dus evt wat rode en zwarte pistes zijn.

Welke gebieden zijn voor ons aan te bevelen? Tips zijn meer dan welkom :-)

Heel erg bedankt alvast!
Groetjes Sedanona

Ondanks dat je vriend een stuk beter is: heeft hij genoeg aan een paar pittige pistes, of trekt hij liever een heel gebied door?
Het stuk HochKrimmel in Zillertal arena is echt top voor beginnende boarders. Veel blauwe pistes, breed en je kan alle kanten de berg af. Kaltenbach heeft ook aardig wat blauwe pistes en zijn ook breed (geen paadjes). Zugspitz arena is ook leuk voor beginners, maar hier kun je geen tochtje maken.

Les gets zit ik ook nog aan te denken, dan kun je een deelpas kopen. Mooie brede blauwe pistes daar ook.

Mn vriend vindt tochtjes maken ook prima. Klinkt goed bedankt :-)

Ik zat te denken aan pass thurn of hollersbach/mittersil , daar omhoog naar resterhöhe . Weinig bomen , relatief makkelijke pistes,en voor de gevorderde boarder de mogelijkheid om verder het gebied in te boarden voor een tochtje of wat meer pistes voor gevorderden. De resterhöhe blijft meest redelijk rustig gedurende de dag.
Gebied is gezellig, maar aan die kant van het gebied geen dikke apres ski . Wel (brede) pistes van 1200 meter tm 2000 meter , en door de geweldige ligging eigenlijk altijd heerlijke sneeuw !
De resterhöhe is aangesloten op het gebied van kitzbuhel kirchberg wat voor de gevorderde een heerlijk leuk ritje zal zijn.

Succes met je zoektocht, en vooral wat les zorgt ervoor dat je bomen op en rond de piste juist leuk gaat vinden 😋

Plaats een reactie