Route naar Zillertal

Morgen vertrek ik naar Mayrhofen en ben voor de eerste keer verantwoordelijk voor het rijden en de route.
Dus ik probeer nog even wat tips in te winnen!

We willen morgen in de ochtend vertrekken (rond een uur of 9/10) vanuit Nijmegen naar Mayrhofen.

Google Maps geeft vaak als snelste route aan via de 3 richting München, maar ik lees in andere topics dat hier redelijk wat baustelle zijn en het wat onrustiger rijdt.
Ik rijd ook nooit veel harder dan 130, dus een snelweg zonder snelheidslimiet is voor mij niet perse een voordeel.
Alternatief zou zijn via de 61/Stuttgart naar München. Wat ik ervan begrijp is dit een, over het algemeen, wat rustigere weg.

Welke weg zouden jullie morgen (een donderdag overdag, wel de dag voor het paasweekend) nemen rond deze tijd om zo vlot mogelijk in het Zillertal te komen?

Als ik het goed heb zitten er op de weg via München naar het Zillertal ook geen moeilijke bergpassen of iets dergelijks, klopt dat?
Heb wel winterbanden en ook sneeuwkettingen in de auto liggen.

Alvast bedankt voor de tips!

Onderweg Google maps blijven checken om te zien wat de snelste route blijft. Naar Mayrhofen kom je geen passen tegen, tenzij je na Munchen binnendoor langs de Tegernsee gaat rijden, maar dat is niet van noemenswaardige hoogte dat dit direct allerlei problemen kan opleveren. Weersverwachting goed in de gaten houden en lekker gaan rijden. Ik vond het paar weken terug op de 3 wel meevallen met de baustellen, door de drukte van het verkeer terug naar huis reed het op dat stuk sowieso niet door.

Vind het meestal om het even, kijk gewoon op de dag zelf.
Het Zillertal in richting Mayrhofen is inderdaad niets moeilijks aan, je gaat nauwelijks omhoog.

Instappen, Waze opzetten, adres ingeven en blindelings volgen.

Ik rij eigenlijk altijd gewoon via de 3 en 9, zolang je buiten de drukke periodes zit (spits en vakantiedrukte) kan ik altijd zonder problemen doorrijden.

Even off topic; weet iemand hoe de sneeuwcondities in Zillertal zijn? Ik ga er mogelijk eind volgende week heen.
Mbt het reizen: 3 en de 9. Soms via Kassel (als het heel druk is op de 3)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Sneeuwcondities zijn fantastisch… het is er gewoon prachtig wit.

Als je ergens rekening mee zou willen houden is dat je voor een uur of 3 echt langs Munchen wil zijn.
De avondspits is legendarisch…

Edit… je gaat pas rond 9-10 uur weg… ik hoop dat het meevalt.

*bericht bewerkt door Henrike op 28 mrt 2018 14:16

It is an amazing world

Bedankt voor de tips! Ik kijk morgenochtend wat het beste is volgens de verschillende bronnen.
Daarna navigeer ik ook nog middels Google Maps, die kan dan ook nog alternatieven aanbieden.
@Henrike Oei, dat wordt inderdaad lastig te vermijden. Misschien daar in de buurt een hapje eten als we in de file dreigen te belanden dan. Rond welke tijd lost de file zich daar meestal op?

Bedankt voor de tips! Ik kijk morgenochtend wat het beste is volgens de verschillende bronnen.
Daarna navigeer ik ook nog middels Google Maps, die kan dan ook nog alternatieven aanbieden.

@Henrike Oei, dat wordt inderdaad lastig te vermijden. Misschien daar in de buurt een hapje eten als we in de file dreigen te belanden dan. Rond welke tijd lost de file zich daar meestal op?

Reynouts op 28 mrt 2018 15:15

Doe jezelf een plezier en vertrek voor 07.30 uur vanuit Nijmegen dan heb je normaliter geen fileleed rond München. Hapje eten kun je daarna doen. De door @Marijnt genoemde route langs de Tegernsee zou ik persoonlijk bij mooi weer zeker rijden. Kom je misschien nog wat vedettes van Bayern Munchen tegen:) Daarna hapje eten rond de Achensee en vervolgens oversteken het Zillertal in. Fijne reis!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik ben 2 jr geleden op vrijdag om 8 uur vertrokken uit Twente, geen problemen gehad bij Munchen en voor 17 uur was ik in Mayrhofen.

Als M te druk is, bij Ulm afzakken en de fernpass nemen. Onderweg even in de gaten houden wat het beste doorgaat.

Edwin van Riel

Als M te druk is, bij Ulm afzakken en de fernpass nemen. Onderweg even in de gaten houden wat het beste doorgaat.

evr66 op 28 mrt 2018 16:26

@evr66 Dacht eerst even klopt het wel wat hij zegt, maar even gecheckt op google maps en eigenlijk is het zo gek nog niet.Het is een alternatief.

*bericht bewerkt door ruudsan op 28 mrt 2018 18:54

Ach, ik doe het al jaren zo. Als het me niet aan staat, hotel in Ulm en dan vroeg verder. Afgelopen november ook gedaan en stond om half 10 aan de lift (Stubaier in dat geval). Inchecken kan later op de dag ook nog :). Lekker relaxed houden toch.

Edwin van Riel

Helaas konden we niet eerder vertrekken. Hebben uiteindelijk de 3 gepakt en onderweg aardig wat files gehad. In München reed het wel door, maar zag op de navigatie dat er na de afslag naar Tegernsee 45 minuten vertraging was. Daarom de alternatieve route via Tegernsee gepakt. Mooie route. Helaas vanaf Achensee volle bak regen.

Uiteindelijk om half 8 in Mayrhofen. Redelijk lang over gedaan, maar regelmatig gestopt en verder niet gehaast. Prima ritje.

Morgen de berg op! Ben benieuwd naar de condities en het weer.

Plaats een reactie