Crans Montana per direct dicht (voor het seizoen)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Crans-Montana

Het skigebied Crans-Montana is per direct gesloten vanwege een conflict tussen de uitbaters en de lokale autoriteiten. Misschien kan @Rogier een betere/uitgebreidere samenvatting geven van dit Franstalige artikel?

http://www.20min.ch/ro/news/suisse/story/Le-domaine-skiable-…

Je zal maar een vakantie daar hebben geboekt…

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Dat zijn drastische maatregelen. Ben wel benieuwd waar dit (ineens) vandaan komt. @rogier ? Jouw Frans is beter dan het mijne 😬

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

(even snelle samenvatting, verjaardagspartijtje van dochter aan het voorbereiden ;-) )

De baas van het skigebied, heeft in een open brief aangekondigd dat met onmiddelijk ingang het gebied van Crans Montana gesloten wordt. Het conflict komterop neer dat de samenwerkende gemeentes samen met het gebied hadden afgesproken (volgens het skigebied) dat de gemeentes per jaar 800.000 Franc aan het gebied zouden betalen, maar deze betalingen zijn niet gedaan.

Volgens de gemeente staan de afspraken nog helemaal niet zo vast en wordt er nog overleg gepleegd. Volgens hen spreekt de directeur van het skigebied ‘onzin’. De gemeente zet bussen in om naar Anzere te komen.

(Persoonlijke mening: Wat zeker is, is dat dit een hele slechte reclame is. Ik ben benieuwd of de liften de rest van de week echt niet meer zullen draaien… )

*bericht bewerkt door Rogier op 03 apr 2018 22:22

Click. Click. Peace

Dank je!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Als je de reacties onder het bericht lees is het zeker niet het enige dat niet lekker gaat in het gebied

Zo, had ik hier geboekt, was het ook meteen de laatste keer geweest. Idioten om dit ten koste van de (dik betalende) tourist IIT te vechten.

Edwin van Riel

Misschien is het de intentie om op deze manier een snelle beslissing te forceren? Volgens de website zijn er wel een paar liften geopend…

*bericht bewerkt door ErikM op 04 apr 2018 08:54

Gelukkig gaat het al zo goed met de Zwitserse gebieden voor wat betreft wintersport…

Mr. Slow

Zo, had ik hier geboekt, was het ook meteen de laatste keer geweest. Idioten om dit ten koste van de (dik betalende) tourist IIT te vechten.

evr66 op 4 apr 2018 07:39

@evr66
is toch niet anders als de politiek in ons eigen land waar zaken ten koste van de, dik betalende, belastingbetaler worden uitgevochten:)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Zo, had ik hier geboekt, was het ook meteen de laatste keer geweest. Idioten om dit ten koste van de (dik betalende) tourist IIT te vechten.

evr66 op 4 apr 2018 07:39

@evr66
is toch niet anders als de politiek in ons eigen land waar zaken ten koste van de, dik betalende, belastingbetaler worden uitgevochten:)

Peter30 op 4 apr 2018 12:16

Verschil is alleen dat belasting betalen geen vrije keus is; het kopen van een skipas wel.

Plaats een reactie