Ski/snowboard tas voor twee paar ski's en een snowboard

Hallo allemaal,

Na al veel dingen hier te hebben gelezen, nu mijn eerste vraag. Ik ga over n paar weken naar huis na mijn tweede seizoen in Oostenrijk en wil nu graag een betere tas aanschaffen. Heb nu al een paar keer met een lompe goedkope snowboard zak lopen zeulen, maar wil nu graag iets stevigers met wieltjes. Ik heb een paar piste ski’s en een paar breder off-piste ski’s (172cm), daarnaast moeten er ook nog 2 snowboards in de tas passen. De boards passen mooi op elkaar als ik de bindingen eraf haal, maar ik wil wel graag nog ruimte hebben voor wat spullen en de bindingen. Schoenen gaan apart. Ik vind het maar lastig om in te schatten of het gaat passen en wil ook geen tas kopen die veel te groot is.
Dus vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik zat zelf naar de douchebags te kijken, maar vind ze wel heul erg duur, moet ze 'm wel van een leraren salaris aanschaffen.

Hoop dat iemand me kan helpen!
Sanne

Zelf heb ik een Burton wheelie gig board bag. Ik krijg er makkelijk 3 snowboard sets (board, bindingen en boots) van mij en mijn 2 zonen in. Kost volgens Burton.com zo’n 170€, maar dat ik heb ik er in mijn boardshop niet voor betaald.

Zelf heb ik een ‘gewone’ lompe goedkope skizak die je op je schouder mee moet zeulen. Maar voor mij is dat geen probleem omdat ik er meestal niet veel mee hoeft te sjouwen. Ik heb wel eens gekeken voor een mooie ski-tas op wieltjes maar voor mijn gebruik vind ik de prijs te hoog.

Een tas met wieltjes is wel fijn op een vliegveld of in de lobby van een hotel. Maar als je buiten in de sneeuw moet lopen lijken de wieltjes mij juist helemaal niet fijn. Ik zie heel vaak mensen dit soort tassen door de sneeuw achter zich aan trekken doordat de wieltjes vol met sneeuw zitten, met gevolg dat de tas heel vies wordt of beschadigdt. Dat vind ik weer zonde van zo’n dure tas.

*bericht bewerkt door zenith op 05 apr 2018 13:11

Wij hebben deze winter de tas op wieltjes van de Decathlon gekocht en die bevalt erg goed. Bij ons gaan er 4 paar ski’s en aardig wat los spul in, maar hij is ook geschikt voor snowboards. Stevige, ruime tas voor 80 euro.
https://www.decathlon.nl/p/ski-snowboardtas-travel-700-grijs…

Bedankt voor de reacties!

De Decathlon tas leek mij ook super, maar hij is helaas nergens meer verkrijgbaar =( burton tas helaas wat boven budget. Wieltjes zijn voor mij geen probleem, ik kom aan het begin van het seizoen aan en ga pas aan het einde weer weg, eigenlijk dus nergens sneeuw meer. En ik woon in een goed bereikbaar dorp wat snel sneeuw vrij wordt gemaakt gelukkig. Was echt opzoek naar iets wat een beetje te slepen is, schoudertas werd mij echt te zwaar!

Uiteindelijk voor deze Lokker tas gegaan:
https://www.lokker.co.uk/wheelie-ski-bags/lokker-extra-long-…
Ben benieuwd hoe het dit weekend gaat als ik terug naar nederland ga!

Plaats een reactie