Kinderen uit de les geweerd - ESF

De paasvakantie in L3V was top!!!
Toch even ervaring delen met de andere forumleden.
Onze oudste dochter volgde les (competitieklas - gouden medaille dus al behaald) bij ESF.
In haar groep zaten er 3 jongens van een jaar of 12 die het nogal bont maakten:

  • gaan rechtstaan in zetellift
  • opzettelijk vallen op een groen piste
  • enkele keren de groep niet volgen of eerst wat afstand nemen en dan keihard naar beneden knallen.
    .
    Na enkele dagen was de leerkracht het beu en werden deze jongens uit de les geweerd. Ze mochten niet meer terugkomen.
    De volgende dag kwam één van de vaders nogal luidruchtig protesteren bij het begin van de les; er was betaald voor de les dus zijn jongen had daar recht op en zijn jongen had niets gedaan en het waren de anderen…

Ik vroeg me af of iemand gelijkaardige ervaring heeft gehad?
Ik veronderstel dat ESF wel het recht heeft iemand te weren (uit veiligheidsoverwegingen). Zou dit ergens in de kleine lettertjes staan?

PS: Eigenlijk een typisch verhaal van ‘mijn kind, schoon kind’ dat je elke dag in elke school kunt zien.

To ski or not to ski, that is not a question

Nog nooit meegemaakt maar ik kan niet anders dan het toejuichen! Pappen en nathouden gebeurd al veeel te veel. Als ik leraar was geweest had ik gezegd hij mag weer terugkomen als je hem fatsoenlijk hebt opgevoed.

Born to Ride

Nog nooit meegemaakt / van gehoord
Waar kwamen deze onopgevoede kinderen vandaan.
Duitsland/Nederland/Zweden.

Nog nooit meegemaakt / van gehoord
Waar kwamen deze onopgevoede kinderen vandaan.
Duitsland/Nederland/Zweden.

Hooykaas op 17 apr 2018 19:08

Rusland?

Born to Ride

Aan de kinderen zie je al hoe de ouders zijn… En veel Nederlandse kindjes zijn ook geen pretje voor de leraren tegenwoordig. Op die creche blijken ze toch niet al te veel tijd aan opvoeding te besteden 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Op die creche blijken ze toch niet al te veel tijd aan opvoeding te besteden 😉.

Shane op 17 apr 2018 19:15

Opvoeding is aan de ouders. Niet aan de leiding van een kinderdagverblijf oid.

Op die creche blijken ze toch niet al te veel tijd aan opvoeding te besteden 😉.

Shane op 17 apr 2018 19:15

Opvoeding is aan de ouders. Niet aan de leiding van een kinderdagverblijf oid.

Skizoeker op 17 apr 2018 20:24

Ik denk dat de opmerking van @Shane sarcastisch bedoeld is :-)

Peter Pos

Aaahhh dat is een prinsje. Zo’n lieverdje dat nooit iets verkeerd doet.
Je wordt niet zomaar ergens geweerd of weggestuurd. Dan heb je het echt heel erg bont gemaakt.
Was vast geen NL, want Ned. scholieren hebben geen Paasvakantie.

alsof vervelende kindertjes voornamelijk uit 1 land komen.

proost

Geen idee of het in de kleine lettertjes staat, maar lijkt me meer dan terecht. Misschien dat ze het resterende geld terug moeten betalen, dat is dan maar zo.

Terecht, eruit, die ettertjes, die de boel verzieken. De appel valt niet ver van de boom.
Vroeger: als de kinderen van school kwamen, met meneer dit, of juffrouw dat.
Dan werd er gezegt, je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben.

Aaahhh dat is een prinsje. Zo’n lieverdje dat nooit iets verkeerd doet.
Je wordt niet zomaar ergens geweerd of weggestuurd. Dan heb je het echt heel erg bont gemaakt.
Was vast geen NL, want Ned. scholieren hebben geen Paasvakantie.

Wintergast op 17 apr 2018 20:48

Goed opgemerkt. Het waren Vlaamse jongens.

To ski or not to ski, that is not a question

Vroeger: als de kinderen van school kwamen, met meneer dit, of juffrouw dat.
Dan werd er gezegt, je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben.

marie-louise op 17 apr 2018 21:52

Niet alleen vroeger. Dat krijgen mijn kinderen in deze tijd nog steeds te horen😉

Vroeger: als de kinderen van school kwamen, met meneer dit, of juffrouw dat.
Dan werd er gezegt, je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben.

marie-louise op 17 apr 2018 21:52

Niet alleen vroeger. Dat krijgen mijn kinderen in deze tijd nog steeds te horen😉

paolie op 19 apr 2018 10:26

En dat vroeger kinderen beter waren is ook gelul. Ik was eerlijk gezegd als kind ook zo’n etter die zulke fratsen uithaalde

Aan de kinderen zie je al hoe de ouders zijn…

Shane op 17 apr 2018 19:15

Niet per sé. Zo is mijn oudste superbeleefd en heel gul naar iedereen. Dat is natuurlijk ook maar een toevalstreffer. ;)

Ze is overigens ook geregeld strontvervelend. Dat herken ik dan wel van mijn jeugd (verder ga ik niet).

De paasvakantie in L3V was top!!!
Toch even ervaring delen met de andere forumleden.
Onze oudste dochter volgde les (competitieklas - gouden medaille dus al behaald) bij ESF.
In haar groep zaten er 3 jongens van een jaar of 12 die het nogal bont maakten:

  • gaan rechtstaan in zetellift
  • opzettelijk vallen op een groen piste
  • enkele keren de groep niet volgen of eerst wat afstand nemen en dan keihard naar beneden knallen.
    .
    Na enkele dagen was de leerkracht het beu en werden deze jongens uit de les geweerd. Ze mochten niet meer terugkomen.
    De volgende dag kwam één van de vaders nogal luidruchtig protesteren bij het begin van de les; er was betaald voor de les dus zijn jongen had daar recht op en zijn jongen had niets gedaan en het waren de anderen…

Ik vroeg me af of iemand gelijkaardige ervaring heeft gehad?
Ik veronderstel dat ESF wel het recht heeft iemand te weren (uit veiligheidsoverwegingen). Zou dit ergens in de kleine lettertjes staan?

PS: Eigenlijk een typisch verhaal van ‘mijn kind, schoon kind’ dat je elke dag in elke school kunt zien.

nee geen ervaring mee. maar ja als die kinderen het zo bont hebben gemaakt , geef ik ze groot gelijk. alleen kunnen ze dan beter meteen met de ouders praten na afloop en de kids er bij. dus of het klopt geen idee. misschien heeft de leraar zich vergist in een kind dat kan. zijn ook mensen. maar dat hadden ze beter meteen na de les kunnen oplossen. en dan had dat misschien een schreeuwende vader gescheeld.
tja en sommige ouders denken dat hun kind nooit iets doet…

JJ_007 op 17 apr 2018 18:43

@JJ_007
Het kunnen haast geen Kinderen uit Vlaanderen zijn.
Doe zijn meestal goed opgevoerd 😃😃

@JJ_007
Het kunnen haast geen Kinderen uit Vlaanderen zijn.
Doe zijn meestal goed opgevoerd 😃😃

Hooykaas op 19 apr 2018 14:44

Dat was ook het probleem @Hooykaas
Ze waren opgevoerd 😂

😂😂 (amice) @Hessel

Ja ja, mijn kind, doet dat niet. Zeg nooit, nooit, je bent er niet altijd bij.

Plaats een reactie