Thermo shirt voor in de zomer

Hi,

Door een ongeval kunnen mijn schouders geen tocht meer verdragen, komt er toch tocht op dan verstrammen ze bijna gelijk en kan ik niet veel meer met mijn armen.
Dit resultaat erin dat bv afgelopen woensdag waar het toch wel warm is ik een shirt een dikke vest en een wind en waterdichte wintersportjas droeg. Om zo min mogelijk pijn en te hebben.
Uiteraard heb ik geprobeerd de jas en vest open te hebben maar dat was al voldoende voor mijn schouders.

Nu wil ik dit dus niet de rest van de zomer en ben op zoek naar een ondershirt.
Ik zoek een shirt dat strak zit maar comfortabel. Waar tocht geen doorgang tot heeft maar wel goed ademt.
Ik heb met dit soort shirts nog nooit mee te maken gehad.
Nu veel wintersporters met temperatuur beheersing bezig zijn op de piste.
Hoop ik dat jullie me wat reverenties kunnen geven over dit soort shirts. En wat je aanraas en waarom. En waar je er een hoop kan passen en waar.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ikzelf heb voor warme omstandigheden een shirt van Vaude, de “seamless light LS” *https://www.bergfreunde.nl/vaude-seamless-light-ls-shirt-lon…). Voert vocht af en houdt de huid droog. Of het echt genoeg tocht buiten houdt in verband met je schouder is de vraag denk ik.
En over het passen: bij De Zwerfkei in Woerden hebben ze veel merken (in ieder geval Icebreaker, Odlo, Falke, Craft en de buitensportmerken als Vaude, Mammut, etc.) en kunnen ze ook goed advies geven.

Kijk eens naar lycra shirts die bij golfsurfen gebruikt worden.

Edwin van Riel

“Tocht geen doorgang en toch ademend”
Da’s lastig in de zomer…
Lycra gaat niet werken, is niet winddicht.
Gewone thermoshirts zijn ook niet winddicht.
Goretex paclite is misschien nog een optie, maar dan loop je er denk ik nog steeds erg warm bij ook al is het een niet gevoerd vest.
Wellicht zelf iets (laten) knutselen van een stuk goretex paclite (of een ander licht winddicht maar sterk ademend membraan) op de schouders en de rest normale luchtiger stof?

Hebben we het nu over een baselayer voor skiën in het voorjaar (en dus voor relatief warme temperaturen, vergeleken met mid-winter), of hebben we het over een shirt voor outdoor sporten in de zomer (bij echt hoge temperaturen)?

Er zijn wel windstopper baselayers (niet goedkoop); even googelen levert in ieder geval deze op: http://www.sportswearonline.nl/craft-nieuw-active-extreme-20…

Odlo en craft hebben thermoshirts met een windstopper. Misschien is dat wat.

@GiGi zoek eigenlijk voor alle omstandigheden.
Maar vooral voor de zomer want zou het fijn vinden als ik zonder jassen naar buiten kan.
Als er over het ondershirt nog een laag heen moet is dat geen probleem want dat is al beter dan zoals het nu is.

Heb via Google ook wel het een en ander gevonden. En heb al eens een sportwinkel ingelopen maar dat hielp niet echt, ivm te weinig kennis van zaken omtrent de kleding. Daarom hoop ik dat er ervaringen zijn met bepaalde merken/type/model die me op weg helpen of in de eerste post een zaak met kennis.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik denk dat je bij de gemiddelde Nederlandse Perry, Intersport of Sport 2000 inderdaad niet de producten of de kennis en het advies gaat vinden wat je zoekt. Bever is al beter, net als andere buitensportzaken als Spac Sport in Nijmegen en de eerder genoemde Zwerfkei in Woerden.

Je zou er zo een kunnen proberen: https://www.bakkerracingproducts.nl/craft-active-extreme-2-0…

Zo een heb ik er ook voor op de fiets als er een koude wind is. Je hebt hem ook in een korte mouw variant.

*bericht bewerkt door Alex op 21 apr 2018 13:14

When life gets too complicated.... SKI

Haha, nu is al drie keer door verschillende mensen die Craft Active Extreme 2.0 Windstopper genoemd… dan moet dat wel wat zijn ;)

Haha, nu is al drie keer door verschillende mensen die Craft Active Extreme 2.0 Windstopper genoemd… dan moet dat wel wat zijn ;)

GiGi op 21 apr 2018 13:16

Tjah, dat is volgens mij het enige wat je kunt bedenken wat nog te doen is bij hogere temperaturen. Met 25 graden in je windstopper / hardshell op een terras gaan zitten lijkt me niet echt comfy 😎

When life gets too complicated.... SKI

Je hebt wel meer windstopper shirts. Ik gebruik een gore voor op de racefiets/mtb.

*bericht bewerkt door moderator op 21 apr 2018 15:33

Kijk eens naar een dun shirt van wol (Bergans, Devold, Aclima). Houdt je warm, ademt en ruikt nauwelijks bij zweten na inspanning! Ze zijn er met korte en lange mouw. Als je eenmaal wol gewend bent, wil je niets anders meer ☺️

Ik denk dat je zoiets zoekt (zelf heb ik er geen ervaring mee trouwens)

https://www.bikezone.nl/Webwinkel-Product-1239637/Onderkledi…

Icebreaker shirt vind ik erg fijn .

Of kijk bij dilling . Die hebben wollen ondershirts en wol zijde ondershirts .

Plaats een reactie