Boot sizing freeride vs race fit

Hoi allemaal, Ik heb een voetlengte van 243mm en voetbreedte >100mm. Ik heb nu een Atomic FIS 150 memory fit in maat 24.5. Dat gaat precies goed met dunne race sokken en slalom skis, maar de schoen is wel erg koud. Daarnaast wil ik een Atomic Hawx XTD 130 aanschaffen voor algemeen gebruik en touren. Ik heb een mooie deal gevonden in maat 25/25.5 en vraag me af of dit een verstandige keuze is. De Hawx XTD is ook een memory fit en zal in een maatje groter iig minder koud zijn. Ik wil echter geen schoen met een toeristenfit, moet wel lekker strak blijven. Omdat de schoen in Oostenrijk te koop staat kan ik hem helaas niet passen, daarom tips welkom!

Wat vraag je je af: of het model een goede keuze is of de maat? Als het om het laatste gaat zou ik zeggen: NEE

Hoef ik denk ik niet verder uit te leggen 😎

When life gets too complicated.... SKI

ja het gaat om de maat, thx voor de tip :-)

Schoenen kopen zonder passen? Over het algemeen niet handig, tenzij je natuurlijk precies dezelfde als eens aan gehad hebt.

Edwin van Riel

Een volle centimeter te groot is niet goed. Een te grote schoen zou juist eerder voor verkrampte voeten zorgen (want je probeert je voet vast te zetten) en daardoor koude voeten. Dus het klopt niet dat deze iig minder koud is.

Een goed zittende skischoen is niet koud. Als ik je verhaal zo lees zou ik ook eens verder proberen te kijken dan de Atomic schoenen.

*bericht bewerkt door Rogier op 23 apr 2018 09:04

Click. Click. Peace

De Hawx XTD is ook een memory fit en zal in een maatje groter iig minder koud zijn.

maxwerks op 22 apr 2018 13:40

Over het algemeen geldt eerder hoe groter de schoen hoe kouder deze is en hoe kleiner de schoen hoe warmer… Wat je hier zegt klopt niet.
@Rogier was me net voor.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 23 apr 2018 09:02

Nog bedankt voor de reakties! Ik heb het ook even nagevraagd bij Atomic en zij adviseren ook om de XTD niet een maat groter te nemen. Ik heb net een paar dagen op mijn FIS schoenen achter de rug en ze zitten echt perfect, dat stelt ook weer gerust.

Plaats een reactie