Ideeën/ Klachten/ Suggesties voor het Forum

Eigenlijk vind ik het jammer dat het "U vraagt, wij bouwen" topic de geest heeft gegeven. Ik begrijp zeer goed dat de Admins het druk genoeg hebben met het een en ander en dat ze overspoeld worden met verbeteringen voor het forum. Toch is het misschien handig om een topic te maken om kleine prulletjes te melden.

Zo heb ik ontdekt dat er bvb. 2 Niels’en hier zijn, en ook 2 Frank’en geloof ik. En misschien lopen hier nog wel wat dubbelgangers rond…

Misschien is het handig om bij het aanmaken van een account het onmogelijk te maken om een profielnaam die al bestaat te hanteren.

Daarnaast kunnen de dubbelgangers die nu al bestaan, misschien hun namen even aanpassen. (Hoeft niet veel te zijn hoor, gewoon eerste letter van familienaam of iets dergelijks)

Messchien is het een optie op ook POLLS te kunnen maken.

Forumbeleid in het Algemene Forum wordt ook slecht gelezen. Dat moet ook duidelijker in beeld komen of iets op verzonnen worden. Ik krijg wel erg vaak de groeten van Jan en alleman.

Dubbele profielnamen zijn inderdaad verwarrend. Maar ijsbeer Niels valt altijd wel op hoor :)

Wij lezen mee.

MAND!

Ik had al speciaal de eerste letter van m’n achternaam toegevoegd bij registratie. Probleem is dat je niet hoeft te registreren voordat je post, dus daar kunnen mensen volgens mij alles ingeven.

Wat ik wel mis is de optie om onderaan de pagina terug te gaan naar een subforum of het hoofdforum. Immers je beëindigd doorgaans het lezen onderaan de pagina, maar dan moet je eerst onnodige extra scrollmeters maken om naar een volgend topic te komen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Wij lezen mee.

Yo-han op 8 jan. 2012 21:23

Toen ik prive aan Yo-han meldingen maakte, kreeg ik de mededeling dat ik dat beter bij Martijn kon doen ( het betrof webcams etc.), maar het zal duidelijk zijn dat niet elk forumlid weet wat de verschillende competenties van de verschillende admins zijn,
Als er van de admins 1 aanspreekpunt is, zou deze het ook aan de betreffende collega admin moeten doorgeven lijkt me…
Daarom lijkt me het instandhouden van dit topic toch wel
handig…

Overigens als ik een naam zie, dan koppel ik dat toch aan het avatartje, alleen als ook dat nog eens hetzelfde gekozen wordt, komt er verwarring

Misschien moet er dan bovenaan een wie zijn wij topic komen.

Waarin alle admins en bloggers schrijven wie ze zijn en wie je waarvoor moet/kunt benaderen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dat staat toch al bij hun over mij- stukje

Uiteraard, maar je weet toch hoe lui mensen zijn ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@Cees Als je problemen tegenkomt op de site is het altijd het beste om dit even te melden via redactie@wintersporters.nl. Forum perikelen kan je kwijt via een prive bericht aan mij. Wij gluren mee in dit topic maar beloven niet alles te zien en beantwoorden.

MAND!

Het volgende lijkt me ook leuk om hier te introduceren. Namelijk dat forumleden die dat willen, een eigen topic openen en zo een soort van eigen blog maken. Hier kunnen op de eerste plaats eigen reisverslagen geplaatst worden maar ook zelfgemaakte foto’s en video’s, andere (zelfgeschreven) stukjes over wintersportonderwerpen, een leuk/mooi/grappig ontdekt filmpje, voorpret voor een skitrip, evt. een review over materiaal/uitrusting dat men bezit etc… etc… Zo creëer je je eigen “wintersportblog”.

Ik ben dit al op meerdere forums, wintersport en ook andere, tegengekomen. Het was maar een idee… :)

Het forum wordt een beetje slachtoffer van zijn eigen succes. Een leuk en interessant topic als dit wordt al direct naar pagina 2 geduwd. Ik vrees dat het onvermijdelijk wordt om als startpagina voor het forum een aantal subfora te plaatsten met een klein beetje info.

Verder vind ik het balkjessysteem niet naar behoren werken. Het werkt wel goed, maar niet op zelfstandige basis. Ik denk dat het objectiever zou zijn om het aantal posts eronder te zetten (en eventueel programmeer je dan zo dat stubeposts niet meetellen )

Misschien nog net iets meer personaliseerbaarheidsmogelijkheden (dat is hot tegenwoordig ). Het zou wel leuk zijn (maar ik weet niet in hoeverre dit technisch mogelijk is) dat iedereen zijn eigen achtergrond ed kan kiezen op zijn profiel. Zeg maar een soort van facebook maar dan op deze site. Ook met foto’s van jezelf of je vakantie, je materiaal,… waar andere dan op kunnen reageren. De max zou natuurlijk een kopppeling met skiline zijn, dat iedereen kan zien hoeveel je al geskied hebt. En met de verschillende ski-applications.

Kijktip waarop ik me baseer (ik ben namelijk niet origineel, ik gebruik gewoon mijn ogen :) ) : wielertoerist.be
Zowel forum als gebruikers met eigen pagina en statistieken, verslagen, …

Wellicht naast YouTube ook support bieden aan Vimeo?

Bedoel je op het forum ? Want op de site verschijnen wel meer filmpjes van Vimeo. Is inderderdaad véél gebruiksvriendelijker, Vimeo zeurt tenminste niet als je wat muziek leent :)

Inderdaad voor op het forum. Het oogt een beetje suf als je in een video topic alleen een link ziet in plaats van ook direct een video. Snap dat er veel formats zijn, maar YouTube en Vimeo zijn daarin toch de grootspelers.

Ik denk dat de spamwacht winterslaap heeft:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/22216?page=4&noca…

Ik zou het opzich handig vinden als er een subforum komt waar je een guide kunt schrijven, bijvoorbeeld ski’s slijpen/waxen, maar ook hoe je je voorbereid op wintersport, etc.
Ik wil er zelf een schrijven over een zelfgemaakt sneeuwkanon, maar weet niet waar ik hem moet zetten :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ik zou het opzich handig vinden als er een subforum komt waar je een guide kunt schrijven, bijvoorbeeld ski’s slijpen/waxen, maar ook hoe je je voorbereid op wintersport, etc.
Ik wil er zelf een schrijven over een zelfgemaakt sneeuwkanon, maar weet niet waar ik hem moet zetten :)

Thijmen op 1 feb. 2012 16:29

:D

Ik vind het raar dat als je niet ingelogd bent, toch een post neer kan zetten. Ik zit zelf heel veel op een surf forum en daar hebben ze voor elke vraag een appart topic. Beginner,Gevorderd,te koop,hoe zit wat enz… je kan elke vraag in het juiste topic plaatsen en geheid dat je de zelfde dag antwoord hebt op je vraag. Per cat. zitten er moderator’s achter die het forum opschonen als er té veel off topic geplaatst word. Het forum is héél overzichtelijk.
En je MOET ingelogd zijn om iets te kunnen plaatsen. Lezen kan je wel doen als je niet bent ingelogd.
Ik weet niet of dit een optie is voor dit forum maar anders zet ik de link er wel even bij.

De aandachtige lezer zal weldra doorhebben dat deze post paradoxaal overkomt, maar ik zag geen betere mogelijkheid om mijn punt te maken.

Ik stoor me er de laatste tijd nogal aan, vrijwel uitsluitend niet-geregistreerde, gebruikers die oude topics terug naar boven bumpen. Ik heb het dan niet over de inhoud van hun post, die soms best waardevol zijn, maar over het feit dat dit toch vrij lastig is. De oorzaak zit volgens mij in de zoekmachine (google of die van deze site zelf) waarin ze iets opzoeken en zo op deze topics komen.

Ik zie 3 mogelijkheden. De eerste en tevens de makkelijkste is gewoonweg niets doen. Als ik alleen in dit standpunt sta lijkt me dit de beste keuze. Mocht dit niet zijn is er een mogelijkheid om alleen geregistreerde gebruikers de mogelijkheid geven om te antwoorden. Lijkt me niet zo’n strak plan omdat er dan ongetwijfeld een rem komt op het aantal forumleden en die zijn momenteel nog niet zo talrijk. De laatste mogelijkheid is om een waarschuwing te plaatsen bij de post. Een vakje ofzo dat ze moeten aanvinken waar dan staat dat ze alleen oude topics uit het archief halen als dat echt nodig is.

Ik erger me er ook sterk aan. Bijvoorbeeld iemand die dit seizoen reageerde op de sneeuwkwaliteit in een skigebied nog voldoende was voor pasen 2009…

Kunnen topics die een bepaalde leeftijd hebben bereikt niet op pensioen worden gestuurd door de admins?

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ergeren is een sterk woord maar geweldig is het niet.
Maar het hangt heel erg van het onderwerp af.
Nu nog reageren op de sneeuwcondities met pasen is wel een punt maar soms komen ook weer interessante onderwerpen omhoog.
Voor het begin van afgelopen seizoen is er een mooie slag gemaakt aan veranderingen in het forum misschien dat deze zomer dit kan worden voortgezet.

Misschien met bijv wat meer sticky topics.
Bijv bij materiaal een sticky met onderhoud ( incl de leerzame filmpjes van Rogier die nu alleen via weblog te benaderen zijn.
Ook bijv kleding (hoevaak komt de vraag niet langs welke kleding, wanneer thermo ondergoed etc)
Bij reizen een topic per land met de routes, wel of geen vignet, sneeuwkettingen etc.

Voor de reacties op de sticky topics 1 centraal topic maken (linken aan het sticky topic)
Verwijzingen worden makkelijker en er onstaan geen 20 topics (dus een beter overzicht) met de vraag of je via Munchen moet of niet.

Misschien d at de admins al wat kunnen vertellen wat hun ideen zijn voor komend jaar

Ik wilde dit bericht niet plaatsen bij ‘skigebied/dorp foutjes en suggesties’ of een nieuw topic openen, dus ik haal dit topic even omhoog.

Mijn suggestie:
Mogelijkheid tot vergroten van profielfoto als je er op klikt.

Foto’s zijn klein en, zeker als de foto niet is bijgesneden, is er niet of nauwelijks te zien hoe iemand eruit ziet. Misschien ben ik de enige hoor die deze functie mist, maar ik zou het leuk vinden om de foto’s van andere wintersporters beter te kunnen zien.

Voorbeeld mijn profiel:
https://www.wintersport.nl45
Foto is redelijk bijgesneden, maar toch slecht zichtbaar.

''Powder to the people''

Nu we dit topic toch weer gereanimeerd hebben wil ik ook nog wel iets kwijt. Dit is denk ik vaker ter sprake gekomen en ben ik niet de enige die dit storend vind:

Het aantal ‘Gastxxx’ bezoekers hier is iets waar ik mij erg aan stoor. Een forum heeft imo een community functie wat ook betekent dat je je normaliter niet anoniem zou kunnen zwerven (posten).

Het heeft volgens mij grotendeels te maken met commerciele belangen die deze website heeft. Daar is op zich niks mee, maar wees dan transparant naar je bezoekers. Als mijn stelling niet klopt dan zou deze website een community functie moeten (is een groot woord) hebben waarbij je als poster op het forum niet anoniem dingen kunt plaatsen.

When life gets too complicated.... SKI

Nu we dit topic toch weer gereanimeerd hebben wil ik ook nog wel iets kwijt. Dit is denk ik vaker ter sprake gekomen en ben ik niet de enige die dit storend vind:

Het aantal ‘Gastxxx’ bezoekers hier is iets waar ik mij erg aan stoor. Een forum heeft imo een community functie wat ook betekent dat je je normaliter niet anoniem zou kunnen zwerven (posten).

Het heeft volgens mij grotendeels te maken met commerciele belangen die deze website heeft. Daar is op zich niks mee, maar wees dan transparant naar je bezoekers. Als mijn stelling niet klopt dan zou deze website een community functie moeten (is een groot woord) hebben waarbij je als poster op het forum niet anoniem dingen kunt plaatsen.

Alex op 23 okt. 2013 11:48

Ik zou zelf niet eens anoniem als "gast" willen posten…los van dat ken ik geen enkel forum waar je reacties kan plaatsen zonder te registreren, enkel geregistreerde gebruikers -die akkoord gaan met de reglementen e.d- mogen reageren in topics. Het lijkt mij ook makkelijker als je iemand wilt helpen d.m.v een pm. Maar dat is een keuze die men hier heeft gemaakt, overigens geen problemen mee hoor ;)

Not all who wander are lost

@Alex Deze site is begonnen met het idee dat iedereen, met zo min mogelijk rompslomp wintersport gerelateerde vragen kan stellen. We hebben er altijd voor gekozen om de drempel zo laag mogelijk te houden om te vragen en te antwoorden.
Maar ook wij zien dat niet alle topics van anonieme gebruikers even waardevol zijn (dat is af en toe ook te zeggen van sommige posts van geregistreerde gebuikers ;-) ) , echter er komen ook veel goede en nuttige vragen en antwoorden van anonieme gebruikers. Elk nadeel heeft zijn voordeel zeg maar.
Dit is in ieder geval een punt waar wij het op de redactie ook zeker wel eens over hebben. Voor het moment kiezen we nog steeds voor een zo openlijk mogelijke website. Zelfs als dit ons als admins soms duidelijk meer werk kost.

Verder heeft deze keuze absoluut niets met commercie te maken. Het forum houden we juist expres vrij van banners, advertorials etcetera.

Click. Click. Peace

als we het dan toch hebben over de profielen, mij hangt bij dat we eerst een optie hadden met zoiets van waar je allemaal geweest ben? nu heb je "fan van" en "favoriete skigebied", maar niet elk skigebied waar ik ben geweest ben ik fan van…

Certified ski-boy, glijbewijs

Iets anders over een onderwerp in de buurt van de post van Jorian :

iedereen kan zijn toekomstige wintersportvakantie(s) in zijn/haar profiel invullen en er voor kiezen of dat zichtbaar is. Toch komt hier op het forum nog de wie-wat-waarlijst langs. Dan vul je als je zichtbaar wil zijn weer hetzelfde in.
Zou het niet mogelijk zijn om dat te automatiseren? Iedereen die "zichtbaar" wil zijn komt vanzelf in een lijst op de site? Of wellicht via een kaartje, je klikt op een bestemming en ziet dan een overzichtje wie wanneer op die plaats is?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ik grijp deze gelegenheid ook meteen even aan om nog iets te melden:

Het is me al een paar keer gebeurd dat ik per ongeluk op "niet ok" heb geklikt. Dan komt er meteen een "bedankt" melding. Wellicht een goed idee om eerst een bevestiging te vragen en wellicht ook met een motivatie waarom je het bericht bij de admins wil melden. Maakt het werk als admin ook wat eenvoudiger en duidelijker. Bovendien vind ik de knop "niet ok" ook wat aan de grote kant. Een gevarendriehoek met een uitroepteken erin (zoals bij phpBB forums) lijkt mij voldoende.

Verder heeft deze keuze absoluut niets met commercie te maken. Het forum houden we juist expres vrij van banners, advertorials etcetera.

Rogier op 23 okt. 2013 12:19

Als het gaat om commerciele belangen heb ik het niet alleen over het forum maar over de gehele website. ‘Toegankelijkheid’ van een website dient namelijk ook commerciele belangen, dus die laagdrempeligheid voor bezoekers is daar op zijn plaats. Ik vind alleen dat dat voor een forum iets minder laagdrempelig mag zijn.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie