Ideeën/ Klachten/ Suggesties voor het Forum

@lajla , wellicht dat je het ook anders kan zien; beter nadenken over je eerste post in plaats van iets typen en na een half uur bedenken dat het toch niet was wat je bedoelde ;)

Rene op 29 nov. 2013 09:21

Of wat minder snel typen en daardoor hier en daar een woordje "vergeten", zoals ik eerlijk wel af en toe tegenkom…
Als je daarna je post eens overleest is het wel jammer dat je dit na een halfuur niet meer kan aanpassen.

@lajla , wellicht dat je het ook anders kan zien; beter nadenken over je eerste post in plaats van iets typen en na een half uur bedenken dat het toch niet was wat je bedoelde ;)

Rene op 29 nov. 2013 09:21

Of wat minder snel typen en daardoor hier en daar een woordje "vergeten", zoals ik eerlijk gezegd wel af en toe tegenkom…
Als je daarna je post eens overleest is het wel jammer dat je dit na een halfuur niet meer kan aanpassen.

Ken005 op 25 feb. 2014 20:01

(en nu kwam ik het opnieuw tegen: woord "gezegd" vergeten daarnet :-))

Hoe komt het dat de sneeuwhoogte voor mijn bestemming (les ménuires) verschilt als ik bovenaan kijk? Op de .nl site is het 225 cm & op de .be site is het ‘maar’ 175 cm?

Alvast bedankt!

Go with the snow!

Iets wat er meerdere keren genoemd is, maar wat nog steeds ontbreekt op dit forum en weblog is het aanmaken van eigen polls. Er komt wel af en toe een poll op de hoofdpagina te staan, maar het aanmaken van een eigen poll in reacties en forumtopics is niet mogelijk helaas. Veel wintersporters, waaronder ook ik, houden van lijstjes. Ik denk dat het zelf toevoegen van polls aan je reacties een toegevoegde waarde biedt voor deze website. Denk aan de volgende mogelijkheden;

  • Hulp bij keuze - overzicht: Beste wintersporters. Ik twijfel tussen bepaalde gebieden met betreft de kindvriendelijkheid. Ik twijfel tussen Serfaus-Fiss-Ladis, Ehrwald en La Norma. Ik ben op zoek naar (blablabla), welke gebied zouden jullie kiezen? Uitleg mag in de reacties, je stem mag je geven in de poll.
  • Wedstrijdjes organiseren: Deze maand zijn er verschillende filmpjes gemaakt door onze forumleden van het gebied PdS. Welke vinden jullie het beste? Uitleg mag in de reacties, je stem mag je geven in de poll. (Hetzelfde kan voor bijvoorbeeld ‘mooiste wintersportfoto’).
  • Algemene informatie / voorkeuren: Ik kom 100-en discussies tegen over welke action cam ik nou moet nemen, de go pro, de sj400, de garmin, de sony. Maar welke heb je eigenlijk? Geef je antwoord in de poll. (Welk merk handschoen gebruik jij? Hoe reis jij naar de Alpen etc. etc. etc.)

Ik denk dat het enerzijds een leuke toevoeging is voor de website om nog beter afwegingen te maken en lijstjes te kunnen genereren voor de forumleden. Dit hoeven dus ook geen officiële polls te zijn op basis van ip-adres gekoppeld aan emailadres o.i.d. Daarnaast biedt het jullie als site de mogelijkheid om snel veel informatie te genereren (er staat nu al steeds vaker nieuws m.b.t. wintersport in de krant, afkomstig van deze website). Nadeel is natuurlijk dat dergelijke polls ‘gekaapt’ kunnen worden en de betrouwbaarheid afneemt, maar goed als deze polls met name gebruikt worden door de forumleden (zoals bovenstaande voorbeelden waar ook geen prijs of iets dergelijks is aan verbonden) is er ook geen noodzaak tot het (statistisch) betrouwbaar maken van de polls.

''Powder to the people''

Notificaties zijn niet zichtbaar op mijn telefoon en als ik mijn notificaties open op de computer, als ik dan op eentje heb geklikt gaan de andere weg.
Ook staat wanneer je op je mobiel op de website zit niet bij de blogs als deze een advertentie zijn

De topics blijven op dezelfde plaats staan in na het plaatsen van een comment in een topic

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Lekker actuele advertentie van UVEX op de homepage:
"Nog maar een paar weken en dan gaan alle ‘normale’ skigebieden weer open. Uiteraard kan je nu al aan de slag op de gletsjers, maar zo rond eind november, begin december begint het seizoen natuurlijk pas echt. "

@Userd, het is aangepast. Bedankt voor het melden

Click. Click. Peace

2 opmerkingen over de profielen

  • Het zou handig zijn mocht je de woonplaats (België/Nederland) kunnen aanduiden. Als een Nederlander vraagt achter een goede reisorganisatie moet je geen Belgische organisatie voorstellen. Idem voor winkels, indoorpistes, …
  • De velden “favoriete … merk” vind ik eigenlijk nogal vreemd. Waarom niet gewoon vragen welke type ski/bril/schoen iemand gebruikt?

Hoi, vandaag mijn account aangemaakt :-) Loop nu tegen het feit aan dat als ik iemand een bericht wil sturen, dat hij mijn naam niet herkent en dat dus niet lukt. Iemand suggesties?

Alvast dank,

Arjan

xs2arjan

Wanneer je een thread opent om te lezen zou een knop “Bekijk Eerste Ongelezen” wel erg prettig zijn.
Nu moet je vaak een eind scrollen en zoeken waar je gebleven was.

Ik krijg mijn skikalender niet geupdated :( waar kan dat aan liggen en wat kan ik er aan doen?

24 Januari naar Val Thorens | 3 April naar Ischgl |

Welke browser gebruik je? mijn vrouw had ook wat issues, maar of ze nu IE of Firefox gebruikte weet ik niet meer.

Waarom kan ik geen nieuw topic starten? Wèèèèèwèèèèè

Waarom kan ik geen nieuw topic starten? Wèèèèèwèèèèè

Niels322 op 26 jan 2015 22:34

Andere browser misschien ? :P

Gang is alles

Waarom kan ik geen nieuw topic starten? Wèèèèèwèèèèè

Niels322 op 26 jan 2015 22:34

Geen idee? Er lijken genoeg mensen het wel te lukken ;) Krijg je een foutmelding of wat is precies het probleem?

Waarom kan ik geen nieuw topic starten? Wèèèèèwèèèèè

Niels322 op 26 jan 2015 22:34

Geen idee? Er lijken genoeg mensen het wel te lukken ;) Krijg je een foutmelding of wat is precies het probleem?

Rene op 27 jan 2015 16:57

Het is al opgelost. Ik wou een foto uploaden via tinypic, maar de link werd als spam beschouwd denk ik…

Ik heb een vraagje over persoonlijke berichten.
Klopt het dat je in je inbox alleen volledige gesprekken kunt zien waar al een conversatie is geweest?
Of kan je ook je verzonden berichten zien waar je nog geen antwoord op hebt gehad?

Ik weet nu namelijk niet of een pb wel of niet aangekomen is…

Thank God summer is over!

Jammer dat je ski kalender/ countdown rechts bovenaan bij je profielfoto (nog steeds) verdwenen is, vond dit altijd een leuke extra.

Jammer dat je ski kalender/ countdown rechts bovenaan bij je profielfoto (nog steeds) verdwenen is, vond dit altijd een leuke extra.

ArjanvdM op 28 jan 2015 20:06

Ik ook, nu heb ik er een op m’n mobiel :P

Gang is alles

@jesper, hoe dan ?

@ArjanvdM Oh niet via ws.nl maar heb de app ‘‘Days left widget’’ gedownload. Kun je bijv. op je startpagina zetten.

Gang is alles

Plaats een reactie