iPhone app voor tracken van je afdalingen

Welke app gebruiken jullie op de iPhone voor het tracken van je afdalingen? Denk aan afstand, snelheid, gem. snelheid, dalingspercentage, et cetera.

Ik heb er nu een aantal gedownload te weten: SkiTracks, EveryTrail, SkiSpeed, Skiline en Afdaling

life is a beach, or a pile of snow

Skitracks & Afdaling

Op de site van de Iphoneclub las ik laatst dit artikel:
http://www.iphoneclub.nl/156590/de-5-leukste-iphone-apps-voo…

Misschien had je het al gelezen, anders is het leuk voor anderen.

Ben ook benieuwd naar ervaringen van gebruikers.

Ik gebruik bij het fietsen de app van Endomondo en deze kan ook op skieen worden ingesteld dus ga ik deze de volgende week voor het eerst gebruiken .Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

Ik beschik over een android telefoon, en wil geen verbinding maken met internet in het buitenland. Welke apps zijn er dan nog beschikbaar? Zijn er apps waarbij ik de kaarten vooraf kan downloaden zodat ik in het buitenland louter GPS nodig heb om mijn skidagen te kunnen tracken.

''Powder to the people''

Goeie vraag Reinier. Ben ook wel nieuwsgierig voor iets zonder dat er een constante internetverbinding nodig is.

Dank voor de reacties.

Ik hoor/lees veel goede verhalen over SkiTracks. Die ga ik dus sowieso even proberen.

life is a beach, or a pile of snow

@Sinn: Als je een iPhone hebt: SkiMaps (disclaimer: 't is m’n eigen app)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Trekt de app Skitracks je batterij niet ontzettend leeg?

Bij de omschrijving staat records up to 12/14 hours?

@Renier
@Sinn
Volgens mij werkt de endomondo app alleen op gps.Want ik gebruik hem met fietsen en ik woon in Zuid-Limburg en fiets veel in Belgie en Duitsland en dit heeft nog nooit problemen met extra kosten of zoiets gegeven.Dit endomondo kun je op verschillende sporten instellen dus ook skieen.Tevens kun je alles automatisch naar jou computer downloaden en het programma openen.Helaas heb ik het nog niet kunnen uitproberen op wintersport maar dat ga ik dit jaar zeker doen.

niet roetsjen maar skieen

Ik gebruik skitracks, bevalt goed en bat gebruik valt mee!

Waar moet de telefoon zich bevinden om deze apps te gebruiken, kan dit vanuit een rug zak of jaszak?

Waar moet de telefoon zich bevinden om deze apps te gebruiken, kan dit vanuit een rug zak of jaszak?

goedie op 11 jan. 2012 20:58

Yep, geen probleem.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Sinn: Als je een iPhone hebt: SkiMaps (disclaimer: 't is m’n eigen app)

Lieven op 11 jan. 2012 12:40

Ik heb geen Iphone, dat wil m’n baas niet betalen voor me, net zoals hij ook geen telefoon rekening wil betalen als ik contact m’n internet aan heb staan in Oostenrijk. Dus ik moet het met een HTC, maar wel leuk om je eigen App te maken/hebben! Top!

@Ron,
Ik ga eens kijken of het wat is. Thanks

Ik kan me vergissen, maar wanneer ik het mobiele internet in mijn iPhone uitzet… dan werkt mijn GPS functie toch nog wel?

Dit ivm het gebruik van Skitracks.

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Jep, die blijft werken.

Jep, die blijft werken.

Mark op 13 jan. 2012 14:41

Thanks!!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Ik heb een iphone 4. is het de skitracks lite of de skitracks gps? en als ik mijn data roaming uitzet, werkt ie nog of moet ik nog iets anders instellen? want heb al teveel hoge buitenlandse facturen gehad, en wil geen meer ontvangen( laten wij zeggen, ik mag geen meer ontvangen :-p )

Skitracks werkt prima zonder je dataroaming, dan gebruikt ie alleen je GPS voor je positie.

Het enige wat je mist als je dataroaming uitzet is de kaart waarop ie je route presenteert en je mogelijkheid je route te delen met anderen.

Member of global cooling initiative

moet ik daar iets specials voor doen aan de iphone, of gewoon de app downloaden en gaan met de banaan?

@anoniem wel lokatievoorzieningen aanzetten voor die app. Vaak vraagt ie er zelf al om.

life is a beach, or a pile of snow

@Pascal - Anoniem was ik net, vergeten naam in te zetten ;-)

Is het de lite of GPS app die ik moet hebben?

hmm weet niet. ik heb zelf de betaalde versie en die bevalt prima.

Member of global cooling initiative

Ik heb Ski Tracks 1.3.3 (en zo staat het ook in de store)

life is a beach, or a pile of snow

is er een grote verschil tussen de free en betaal app?

Ik heb afgelopen vakantie Ski Tracks in La Plagne gebruikt. Leuke app. Op de langste ski dag had ik 66,9 km afgelegd, waarvan 41,6 ski en 25,3 lift. De maximum snelheid was 80,7 km/h. Is dat wat realistisch allemaal? Totaal geen idee van eigenlijk. Mijn iPhone 4s was elke dag wel leeg na de skitocht. (-15°c zal er ook wel aan gelegen hebben). Nog toffer zou het zijn mochten de tracks op het skiplan afgebeeld kunnen worden ipv op google earth. Iemand weet van dergelijke app.

Verbaast mij dat er niemand Maptosnow noemt.

Heb deze tot nu toe het heel seizoen gebruikt en bevalt super. Alle info is hierop terug te vinden en als bijkomstigheid kan je ook meedoen in een competitie. Voor de competitie kan je op verschillende manieren punten verdienen. Bv. afgelegde kms, hoogteverschillen, gemiddelde snelheid, genomen liften, pistes etc.

Hier een printscreen van afgelopen zondagavond met avondskien. Je kan het info scherm dan nog naar rechts sliden waarna meer info beschikbaar komt. Ben er zeer tevreden over en is nog gratis ook.

null

Succes!

@Denief, dit kan gewoon via Skitracks GPS, op de aardbol drukken in je app en dan zie je waar je overal geskied hebt

@Tim, dat zie je dan op google earth plan, maar toch niet op het ski plan?

@Tim, dat zie je dan op google earth plan, maar toch niet op het ski plan?

Denief op 21 feb. 2012 16:10

Dit werkt met Maptosnow wel. Alleen moet het skigebied wel bekend zijn.

Eerste plaatjes is de kaart met alleen pistes en het 2e kaartje met de groene lijn hoe ik ben geskied. Is wel ver ingezoomd, maar gewoon terug te zien.

null

null

Dit jaar hebben we Sportstracker gebruikt. Deze app is prima voor op de piste en heeft tal van andere instellingen voor bv. hardlopen en fietsen. De routes zijn te delen via en eigen database van Sportstracker en facebook.

Op de wat oudere smartphones liet Sportstracker soms absurb hoge snelheden zien. Op de nieuwe smartphones was dit geen probleem meer (Samsung Galaxy SII).

Plaats een reactie