Welke goggle ?

Ik zoek een goggle en ben aan het twijfelen tussen een adidas ID2 (pure ,weet iemand het verschil ?) of een Oakly. Voor welke zouden jullie kiezen of weten jullie nog betere? (Moet wel met een lens zijn voor mist,sneeuw, bewolkt weer)

Nooit een adidas goggle gehad, heb n.u een crowbar van oakley. sluit geweldig aan op helm, beslaat nooit, mooi design, zit heerlijk en altijd goed zicht. je betaald er wel wat voor.

Smith I/O is ook wel leuk voor op je shortlist

Julbo Revolution Zebra, kleurt mee van classe 2 tot en met classe 4. Geen lenzen wissel meer. Alleen bij whiteout en avond skieen zou je nog iets anders willen verder van bewolkt tot heftige zon altijd goed.

Ikzelf heb een POC. Heel goed skibrillen. Heel tevreden van.

Ik heb een Oakley A-frame en een Anon Hawkeye ben van beide echt super te spreken! beide hebben een beetje een allweather lens en deze zijn altijd prima

Heeft iemand ook ervaring met de Smith Spherical Phenom, deze ziet er ook deftig uit denk ik ?

Toevallig iemand hier ervaring met de Smith I/OS of de Spy Bias in combinatie met een POC skull light helm?

Ik heb sinds een jaartje een Anon Figment, ook een echte aanrader!
Maar belangrijk is wel om helm en goggle samen te passen.

ik heb een Smith goggle de Stance en ben er zeer tevreden over! kreeg er standaard 2 lenzen bij. Een mirror en een slecht weer lens.

Hebben al jaren ervaring in de motorcross en Mountainbike wereld op het gebied van goggles.

hiervoor een Anon gehad maar de Smith is beter (betere ventilatie, zit beter, en heeft antislip voor je helm zodat de banden beter blijven zitten…

zoals anderen ook opmerken altijd je helm meenemen…

Mijn vriendin heeft een Von Zipper en een Oakley maar die Oakley zit voor geen meter met haar helm op. per goggle dus heel verschillend en ook per helm…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ook een Anon Figment. Ben er erg tevreden over.

Bij mij is net een Anon Figment afgeleverd, ben heel benieuwd. Zit nu een slecht weer lens in. Maar wil eigenlijk nog wel een andere lens bij bestellen.

Ik heb nu een Sinner, was een aanbieding bij Wim Jaquet ooit. Alleen niet heel tevreden over, beslaat snel. Ik heb normaal mijn gewone zonnebril opgehad de afgelopen 2 jaar. De Sinner alleen met bewolking en sneeuwval opgehad en daarmee was het zicht ruk. Ook bij schemering (na half vijf) zag ik geen diepte meer met zonnebril en de Sinner.

Ik ben aan het kijken nu naar de Adidas ID2 Pro… maar weet iemand het verschil met de ID2 Pure? Kan niks vinden op de Adidas site en google…

Ik heb een Sinner Reload (oranje lens) van een paar tientjes en sinds kort een POC Iris Bug (oranje/rode spiegellens) van negentig euro. De Sinner heb ik enkele jaren (weken dus ;)) regelmatig gebruikt zodra het niet uitgesproken zonnig en mild was. De POC heb ik nu één dag gebruikt:

Zicht met de Sinner is matig. Lekt binnen de kortste keren zodra het frame vervormt en dan beslaat hij dus. De schuimrubberrand irriteert op den duur.
De POC maakt voorlopig een veel betere indruk: Opvallend veel beter zicht en minder irritante schuimrand.
Ik twijfelde in eerste instantie wat, gezien de prijs maar heb -ondanks de beperkte ervaring- wel het idee dat de POC zijn geld waard is geweest.

Klein tipje voor iedere beginnende goggle drager:

Hoe lichter het weer, hoe donkerder je lens
Zon en bluebird = bv donker/mirror/bruin/goud
sneeuw = minimaal oranje, beter nog geel

Koop altijd een goggle met een dubbele lens (zie het Sinner probleempje hierboven…?)

Heb net een nieuwe goggle van Sinner gekocht, de Visor met sintec lens. Deze als vervanging van een andere Sinner goggle. Heb ook gekeken naar andere goggles, maar de prijs-kwaliteit van een Sinner is gewoon goed te noemen t.o.v. andere merken. Comfort is goed (veel goggles zijn voor mij aan de kleine kant), contrast werking van de sintec lens is prima en het zichtveld schiet ook zeker niet te kort. Bovendien is de goggle voorzien van een handig ‘klip’-systeem om het snel op een helm te kunnen zetten.

Welke goggle zouden jullie mij aanraden voor komend seizoen? Ik zit eigenlijk steeds naar een POC te kijken, omdat ook mijn helm daarvan is en dus lijkt de aansluiting mij het beste. Alvast bedankt.

Inderdaad. Een POC goggle sluit goed aan op de POC helm.

Salomon Xtend XPRO12 ML met bijpassende Salomon helm :)

Ik heb net voor de zomer een zwarte Anon Comrade met een Silver Amber lens gekocht. Nog niet mee geskiet, maar de anon zal ongetwijfeld prima bevallen. De Anon past in inder geval prima in combinatie met mijn helm. De Silver Amber lens is een allround lens die de meeste weersomstandigheden prima afdekt. Ik kan altijd nog eens losse lens kopen voor echt mistige condities. Op de site van anonoptics kun je per lens zien hoe het zicht is in uiteenlopende weercondities (een aanrader).

http://tinypic.com/r/28h1yz6/6

Heb vorig jaar de Brunotti Kitzbühel 12 gekocht. Past goed op mijn helm (Peak Performance/POC Skull Light) en komt met 2 verwisselbare lenzen: een amberkleurige cat. 2 lens en een rookkleurige cat. 3 lens. Echt ideaal in zonnige condities en de mistige sneeuwdagen. Prijs €60, maar hier nog wat goedkoper: http://www.sportxl.nl/sport/wintersport/goggles/brunotti-kit…

Ik heb altijd een oakley en dat bevalt me super

Heb een adidas pure, bevalt super. Ook makkelijk om de kleuren te wisselen.
De pure is kleiner dan de id2. Bij de betere sportzaak zijn ze op voorraad, dus kan je het verschil zien.

Arnette series 3 goggle. Met groene spiegellens. Ondanks de groenen kleur werkt hij in veel condities goed. Anders een anon helix met amber lens.

Ik zou willen zeggen kijk eens in mijn webwinkel, De Mormaii Avalanche is een topkwaliteit klassieke Goggle, en als je echt iets goeds wil adviseer ik de Floater. Wat lens betreft, draagcomort en design is er eigenlijk geen betere keuze.
Mormaiieyewear.nl

Weten jullie welke bril de Heli goggle van Peak Performance is? Het is een POC bril, maar ik weet niet of het een Iris-x is of een andere. Staan er ook twee op marktplaats. Heb al een deal met die aanbieder, maar wil eigenlijk wel weten of ik niet te veel betaal. Of raden jullie een andere bril aan?

Lijkt meer op de Iris Bug van POC (en dus niet de Iris-X).

Ik heb een Alpina Cybric GTV skibril met Quattro-Varioflex lens (meekleurend met het weertype). Ideaal.

@ mark om er echt achter te komen kun je een mail sturen naar: http://www.peakperformance.com/nl/info/customer-service/…

Ik heb eerder gebruik gemaakt van deze service en moet zeggen dat ze netjes binnen 24 uur de gewilde informatie geven.

Goedemiddag,

Deze vraag stel ik mijzelf deze winter ook, welke goggle/skibril wil ik gaan kopen
Ik heb weinig verstand van skibrillen, alleen puur voor het gemak zou ik de voorkeur geven aan een skibril met meekleurende lens ipv een bril met losse lenzen.

Kijkend naar de verschillende categorietype lenzen ben ik op zoek naar categorie 2-3, soms ski ik met bewolking dus categorie 1-3 zou natuurlijk nog beter zijn.

Momenteel heb ik deze op het oog, Ik hoop dat iemand mij van advies kan geven over deze bril of een andere.

Bollé Nova ll Matte Blue & Orange / Modulator Citrus Gun

http://www.skibrilcenter.nl/product/647506/category-218597/b…

P.S: Budget rond de 100euro.

Plaats een reactie