Welke goggle ?

Ik heb zelf afgelopen week deze besteld bij Lenson:

http://www.bolle-europe.co.uk/goggles/nova-II/shiny-black-mo…

https://www.lenson.nl/bolle-nova-ii-modulator-21072-blackbla…

Las hier op het forum en op internet wel positieve ervaringen met deze goggle. Heb zelf ook een Bolle helm, dus dan past het ook goed.

Goed om te lezen dat jij er een goede ervaring mee hebt, deze had ik zojuist ook gevonden ;-).

En jouw prijs is beter als mijn link zie ik, top!

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee ;) Ga hem over 4 weken testen in Mayrhofen.

Haha okee, hopelijk kan iemand anders mij hier dan nog van advies voorzien, alsnog bedankt.

Vorig jaar de ID2 PRO aangeschaft tot op heden geen spijt van gehad, vorig jaar 1 weekje op wintersport geweest en dit jaar een heel seizoen! Grootste voordeel is toch wel het snelle wisselen van de lenzen en de kwaliteit is uitzonderlijk goed.

Anon M2 zoek het maar eens op.

Iemand ervaring met deze bril van t huismerk van Perry sport?
https://www.perrysport.nl/whistler_100043357.html

ik wil een grotere goggle, ivm het dragen van een gewone bril eronder. Deze heb ik gepast en zat prima.
of heeft iemand wellicht een soortgelijk goede skibril ?

@Ger435, als die past is het in orde. Verwacht alleen geen hoogstaande functionaliteiten van een bril van 39,95. De kan is groter dan bij duurdere modellen dan het sneller slijt, sneller beslaat of er kieren onstaan tussen de lens en het materiaal van de bril.

Zal geen slechte bril zijn, als je je verwachtingspatroon hier maar op instelt. Als je A kwaliteit verwacht gaat het zeker tegenvallen

Thanks voor je antwoord @Pvdh
heb je wellicht een ‘betaalbaar’ alternatief? het niet beslaan vind ik wel een belangrijk punt! Voor de rest maakt me eventuele snelle slijtage me niet heel veel uit. Gaat om 1x per jaar weekje skiën, voor dat geld maakt t niet veel uit.

@Ger435, indien het een dubbele lens is zal het niet zo snel gebeuren. Daarbij worden er in goggles vaak anti fog coatings gebruikt. Dit zijn een soort Tefal lagen, een dure laag gaan langer mee dan een goedkopen.

Als het voor een week is, is het waarschijnlijk prima. Anti fog kun je testen door dicht tegen de lens te ademen en zien of die beslaat.

Thanks voor je antwoord @Pvdh
heb je wellicht een ‘betaalbaar’ alternatief? het niet beslaan vind ik wel een belangrijk punt! Voor de rest maakt me eventuele snelle slijtage me niet heel veel uit. Gaat om 1x per jaar weekje skiën, voor dat geld maakt t niet veel uit.

Ger435 op 7 jan 2016 10:37

Dan is die bril echt gewoon goed hoor!

Je krijgt hier al snel advies van puristen die 5x per jaar gaan, al 10 jaar lang. Die willen natuurlijk het beste. En uiteraard kun je een bril van 200+euro niet vergelijken met eentje van 35, maar dat komt wel over een aantal jaar als jij die van 35 zat bent ;)

@Jeroen999 of bekijk het anders, zolang je die van +200€ niet hebt geprobeerd zal je die ook niet missen :-).
Maar als je last hebt van een bril die beslaagt (bvb harde zweters, brildragers, …) dan heb je wel degelijk baat bij een ‘duurder’ model. Ook al ga je maar 1x per jaar.

Dit is meteen ook (volgens mij) het belangrijkste argument om naar een duurdere categorie te kijken. Al weet je nooit in welke omstandigheden je terechtkomt in die ene week natuurlijk.

Stel je koopt een dure goggle, en je hebt een hele week bluebird dagen --> het was niet nodig geweest. maar je koopt een goedkope, en hebt heel de week sneeuw en white outs, maar met een warme temperatuur en vochtige omgeving, bvb natte sneeuw in het dal, dan ben je opeens super gelukkig met die duurdere versie ;-)

Iemand ervaring met deze bril van t huismerk van Perry sport?
https://www.perrysport.nl/whistler_100043357.html

ik wil een grotere goggle, ivm het dragen van een gewone bril eronder. Deze heb ik gepast en zat prima.
of heeft iemand wellicht een soortgelijk goede skibril ?

Ger435 op 7 jan 2016 10:28

Ik heb zelf nu al een tijdje de Anon Helix. Erg goede prijs kwaliteit, verwisselbare lenzen en redelijk groot. Zou dus iets dieper in de buidel tasten en zoiets kopen.

Ik houd van mooie spullen, maar 200 EUR is een hoop geld voor een skibril. Shoppen in het naseizoen kan het een hoop schelen. Zo heb ik zelf een paar jaar geleden met hoge korting een Anon Hawkeye (met Amber glaswerk) aangeschaft.

Ik zou nu voor een skibril met photochromic lenzen gaan. Het aanbod wordt steeds groter, en meer en meer betaalbaar. Dan heb je een bril die categorie 1 t/m 3 afdekt (van sneeuw t/m zonnig).

Plaats een reactie