Skieen met elf weken zwangerschap

Wij gaan eind febr. voor een weekje naar Wallis.
Ik ben op dat moment net 11 weken zwanger.
Is het nou wel of niet raadzaam om te gaan skieen?
Ter info: ik ben niet echt een fervent skieer, ski meestal alleen in de ochtend op blauw en rood. 's Middags is voor de kinderen (wandelen/sleeen/spelen)

gefeliciteerd, mijn vriendin is ook 11 weken zwanger als we gaan skiën (vertrek 4 febr.).

Ben benieuwd naar de reacties

Is het nou wel of niet raadzaam om te gaan skieen?

Eliza op 27 jan. 2012 14:44

zie o.a. http://bit.ly/zPqXhi

I even pee standing sideways...

"…"zie o.a. http://bit.ly/zPqXhi

Jack op 27 jan. 2012 15:00

Dat had ik natuurlijk al gedaan (en dat was echt niet zo moeilijk… ;))
Maar veel tips/antwoorden zijn vaak van mensen die zelf niet wintersporten.
Ik dacht, ik vraag het hier, omdat er hier veel mensen met ervaring zijn.

Als man heb ik ook niet bijster veel ervaring met zwanger skieen, maar sporten met 11 weken moet toch kunnen?
Kwestie niet botsen en van iets rustiger aan doen en zoals je zelf al zegt de rustige momenten op de piste pakken.

Ik heb niets met zwangerschappen, maar de eerste hit (http://zwanger.jongegezinnen.nl/Vrije-tijd-Vakantie/Vakantie…) lijkt me toch wel zeer duidelijk…

I even pee standing sideways...

@Eliza

gefeliciteerd! mijn zoon is 12 weken na "conceptie" meegereisd in mijn vriendin naar oostenrijk en het is een sterk en gezond ventje geworden! Aangezien het nog veilig en beschermd zit de eerste maanden kan skieen prima. Al is enige voorzichtigheid natuurlijk wel geboden. Er zijn wel wat aandachtspuntjes; Jij wordt sneller moe aangezien je lijf iemand aan het produceren is. Je hebt voldoende zuurstof nodig dus erg lang op grote hoogte (boven 2500m) is niet verstandig. Je spieren en weefsels verliezen iets aan sterkte, worden iets week, waardoor de kans op blessures iets groter schijnt te zijn. Niets van dit alles hoeft echter een probleem te zijn om te gaan skieen. Dit jaar probeer ik aan het eind van het seisoen nog ff met vriendin en inmiddels 1,5 jaar oude zoon de sneeuw op te zoeken. Dit jaar sleetje rijden en sneeuw proeven met die kleine, zodra het kan (volgend jaar misschien en anders het jaar daarna) wil ik beginnen hem te leren skieen. En nog iets; goed insmeren met factor 50 voorkomt een zwangerschapsmasker…

Bedankt voor de antwoorden!
Ik denk dat we het precies goed gepland hebben, want er wordt vaak gesproken over de 12 weken grens. ;)En die bereiken we op de terugweg van onze wintersport.
We gaan het dus gewoon proberen, en luieren op het balkon in een zonnestoel is ook geen straf.

Gewoon lekker gaan skiën; als het goed zit en gezond is blijft het ook wel zitten. Idd zal je wat eerder moe worden en verder geeft je lijf wel aan tot hoe ver je kan gaan.
Veel plezier.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Gewoon gaan! En geniet nog van deze skivakantie met ze tweeen. Het is de komende jaren heel anders met kinderen. Ook leuk, maar niet meer zo relaxt.
Ik heb met 9 weken nog in achtbanen in Florida gezeten. Mijn dochter is nu een gezonde meid van bijna 17!!

We hebben het net even teruggerekend en mijn vrouw was 18 weken zwanger toen we in het Wallis waren skieen. Geen centje pijn en last gehad. En nu een nog altijd heel gezonde dochter van 13 (die ook gek op wintersport is).
Wel destijds niet overdreven hard geskied maar lekker ontspannen en soms wat vaker even rust.
Kan dus gerust en zelf voel je vaak het beste of het nog gaat.
Kortom, niet zo bang maar ken je grenzen.

@Eliza en @Blijstra: Gefeliciteerd!
Horen we nog even (aug?) wat het geworden is?

Zou je dit soort vragen nou niet beter aan je huisarts kunnen stellen? Dan weet je in ieder geval zeker dat je het antwoord kunt vertrouwen. En hoe goed bedoeld ook, dat kun je met adviezen op fora niet.

Gewoon gaan! En geniet nog van deze skivakantie met ze tweeen. Het is de komende jaren heel anders met kinderen. Ook leuk, maar niet meer zo relaxt. Ik heb met 9 weken nog in achtbanen in Florida gezeten. Mijn dochter is nu een gezonde meid van bijna 17!!

Petra op 27 jan. 2012 17:16

Voor ons is het niet de laatste vakantie met ons 2en hoor. We hebben er al 4, waarvan er al 3 meeskien. ;)

@Eliza en @Blijstra: Gefeliciteerd!
Horen we nog even (aug?) wat het geworden is?

Wintergast op 27 jan. 2012 20:51

Ik gok op een mens…

Ik ga eind van de week op wintersport en halverwege de wintersport behaal ik als alles goed blijft gaan de 12 weken. Ik ga wel gewoon snowboarden. Op drukke stukken ga ik gewoon roetsjen en op vlakke drukke stukken rem ik gewoon af en loop ik een stukje. Gewoon gaan, rekening met drukke stukke houden en iemand van je eigen groep achter je houden zodat er niemand achterop je kan botsen.

Grappig dat ‘mijn’ topic hier opeens weer staat… :)
Mijn zoon is ondertussen alweer 4 maanden en gaat over 4 en een halve week heerlijk mee naar Zwitserland voor zijn 1e wintersport ervaring!

Een beter einde aan een topic bestaat er niet.

MAND!

Plaats een reactie