wielerfans

Ik ben echt een wintersportfanaat maar ik ben ook extreem wielerfan.
Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier zijn die daar last van hebben.
Die ook zin hebben in de giro tour en vuelta en de voorjaarsklassiekers.
En de voorbereidingskoersen daarop.
Zoals nu de ster van besseges in frankrijk.
Ik zit ook veel op wielersites bijvoorbeeld wielerflits.nl.
Is echt verslavend net als wintersport benieuwd of meer mensen hier dat zijn.

Na mijn schaatsverenigingsjaren, ben ik veel gaan fietsen/wielrennen. Eerst vele tochten van 150 tot 200 km naar familie. Of een zondag heen en weer naar België. Daarna als junior en liefhebber met licentie.

Tijdens militaire dienst, toen ik al gestopt was met wielrennen met licentie, ben ik 1 maand door Amerika en Canada gefietst.

Doordat op de eerste dag in New York al mijn spullen, tent en racefiets waren gestolen, moest eerst een nieuwe fiets en kleding kopen. Vervolgens ben ik zonder tent op pad gegaan en fieste ik kriskras door Amerika van jeugdherberg naar jeugdherberg. Op de terugweg naar New York ging ik op een dag in de Adirondack Mountains zo lekker, dat ik rond 2 uur al meer dan 200 km had afgelegd.

Ik was in de plaats Amsterdam aangekomen en vroeg daar bij de vvv of de route naar New York vlak was. Dat was het volgens de vvv. Maar na 15 kilometer werd het toch al flink klimmen en niet lang daarna begon het grote afzien in de Catskill Mountains. De jeugdherberg bereikte ik toen pas om 12 uur 's nachts na een dagtocht van 400 km.

Dat jaar daarop nog een grote rondrit door Europa gemaakt, maar sindsdien nooit meer echt lange afstanden gefietst.

Totdat ik 3 jaar geleden in de zomervakantie een mountainbike huurde in Oostenrijk en de beklimming richting de Großglockner via de Hochalpenstraße heb gedaan. De klim was loeizwaar en ik ben vaak afgestapt. Maar de afdaling was als vanouds, oerend hard scheurend voorbij het autoverkeer en motoren bijhoudend.

Ik ben ook wielerfan. Ik speel ook altijd procycling manager op de pc :)

Ik ben een zeer grote wielerfan, zowel wielrennen op de weg als veldrijden. Ik volg alle klassiekers en de 3 grote rondes op de voet. Tijdens de laatste week van de Tour zijn we altijd op vakantie, dus ga ik gewoon op de hotelkamer kijken :p Ben ook al een paar keer naar de tour in het echt gaan kijken. En het WK mag ik ook niet missen, in 2010 was het in Australië en door het tijdsverschil begonnen ze om 1 uur 's nachts hier. Ben toen niet gaan slapen en heb van 1 tot 8 non-stop gekeken :D En ja, de volgende dag naar school :p En dan het veldrijden: met mijn opa ga ik elk jaar naar Hasselt, Zolder en Zonhoven kijken en dan nog een paar crossen (dit jaar Hoogerheide en het WK in Koksijde :D, vorig jaar naar het BK in Antwerpen geweest)
Ik heb ook 2 jaar wielrennen gedaan, maar dat viel niet meer te combineren met atletiek en school.

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Mooi om te horen camille jij komt zeker uit belgie want daar zijn ze helemaal gek van veldrijden.
Wat hier schaatsen is is bij jullie veldrijden.
En natuurlijk de rvv en pr.
En paul e ook mooi om te horen dat jij zo fanatiek was bent.
Ik woon in hattem dus van het voorjaar zeker weer mountainbiken 2 of 3 x per week.
En in de zomervakantie naar zuid duitsland nesselwange.
En daar kun je ook mooi mountainbiken in de bergen.

Ik kijk wel graag naar het wielrennen. Zeker de bergetappes zijn leuk. De Tour volg ik elke dag, de vuelta en giro iets minder. De Vlaamse klassiekers volg ik van begin tot einde. Ik ben al lang fan van Tom Boonen :D

Veldrijden volg ik minder, omdat het snel beslist is en redelijk voorspelbaar. Een betrouwbare bron heeft me ook eens verteld dat de top-10 plaatjses in het veldrijden al worden verdeeld voor de koers en het geld al wordt verdeeld.

Dat wist ik niet dat de paatsen van tevoren werden verkocht maar het klopt dat het meestal tussen dezelfde gaat.

Dat wist ik niet dat de paatsen van tevoren werden verkocht maar het klopt dat het meestal tussen dezelfde gaat.

Ricardo op 4 feb. 2012 12:28

Iemand die vroeger zelf aan wielrennen had gedaan vertelde me het. Ook de wielersport is niet clean, je moest doping gebruiken om mee te kunnen, anders kwam je niet bij de profs. Hij had ook een veldrijder-vriend, die vertelde dat de plaatsjes altijd worden verdeeld. Ik geloof hem wel.

In elke sport gebruiken ze doping.
Alleen bij wielrennen controleren ze het een beetje.
En bij die andere sporten minder.

Plaats een reactie