Test verwarmde handschoenen en andere verwarmende producten

Inleiding
Zoals jullie wellicht gezien hebben in een ander topic (https://www.wintersport.nl/forum/topic/50893) ben ik op zoek naar een product dat mijn handen wel goed warm kan houden. Ik heb namelijk vernauwde bloedvaten en heel erg vaak koude handen.
Allereerst, ik ben een gewone, simpele particuliere gebruiker en géén testinstituut. Mijn bevindingen zijn dus niet wetenschappelijk onderbouwd maar puur vanuit mij als gebruiker opgeschreven. De reden voor deze test is dat ik zelf een slechte doorbloeding heb en daardoor vrijwel altijd koude handen heb. Eerder geprobeerde producten zoals wanten waar een handschoen in zit, plastic handschoenen van het tankstation of latex handschoentjes onder mijn handschoenen of wanten, werken niet.

Zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen heb ik niet alle soorten handschoenen en wanten kunnen testen want mijn bankrekening is niet eindeloos gevuld, maar ik vond het wel de moeite waard om nu voor eens en voor altijd te kijken welk product mijn handen nu eens écht warm zouden houden en was bereid daar wel wat geld in te investeren. De producten die het niet zijn geworden ga ik op Marktplaats weer verkopen om zo nog iets van mijn investering terug te krijgen.

Ik heb geprobeerd om te kijken welk product nu het meest zinvolle voor mij zou zijn in het dagelijks leven en heb hierbij goed gelet op de bruikbaarheid van het product, ongeacht de prijs.

Gerbing’s verwarmde handschoenen
Deze handschoenen heb ik van een vriend mogen lenen die ze gekocht heeft bij Verwarmde Handschoen.nl (http://www.verwarmdehandschoen.nl). Het zijn verwarmde skihandschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…) en werken op een batterij met temperatuurregelaar die in 4 standen in te stellen is. De batterij hoeft niet uit de handschoen gehaald te worden om een andere stand te kiezen. In het venstertje van de manchet zie je welke stand op dat moment je hand aan het verwarmen is. De verkoopprijs is €198,- en daarvoor krijg je levenslange garantie op de verwarmingselementen. Als ik naar mijn werk ga moet ik eerst 3 deuren door met verschillende sleutels alvorens ik bij mijn fiets in de schuur ben. Met dit koude weer zijn die stalen deurklinken ijskoud en dat heeft direct effect op mijn handen, die worden in gewone handschoenen het eerste half uur niet meer warm. Deze Gerbings handschoenen zijn van zichzelf verwarmd dus die verwarmen mijn handen in plaats van dat mijn handen zichzelf moeten opwarmen. Ik kan me voorstellen dat dit ook perfect werkt als je op wintersport even een koud biertje op het terras pakt met je blote handen. Daarna je handschoenen met verwarming weer aan en je handen zijn binnen no-time weer op temperatuur. Ze hebben aan de binnenkant rubberachtige grips waardoor je een wat betere grip hebt op de handvatten van je fiets (of tijdens het skieen natuurlijk).

Voordelen:

  • Verwarmingsdraad is niet voelbaar
  • Alle vingers en de vingertoppen worden afzonderlijk verwarmd
  • Levenslange garantie
  • Ook met -18 kun je op de hoogste stand hele warme handen krijgen (gisteren getest)
  • Verwarmen constant tot wel 8 uur

Nadeel:

  • Beetje prijzig

Heatpads
Daarna zijn de heatpads (http://www.zintuig.nl/product/169198/Heat+pad,+Scandinavisch…) aan de beurt. Ze hebben me niks gekost want ik heb ze gratis gekregen als sample. De normale richtprijs zou €0,99 per stuk zijn. Deze heatpads werken door op een plaatje in het zakje te duwen. Er volgt dan een chemische reactie die warmte afgeeft. Als de chemische reactie is uitgewerkt kun je de heatpad weer opnieuw gebruiken door deze 10 minuten in kokend water te leggen. De chemische reactie kan daarna weer op gang worden gebracht. Jammer genoeg kun je de chemische reactie niet onderbreken en de verwarming dus niet uitzetten. Dat zou handig zijn voor de heen- en terugweg naar het werk. Het zijn handige dingetjes als je bijvoorbeeld aan de zijlijn staat bij de voetbalwedstrijd van je kind. Je doet de heat pads dan in je jaszak en als je ze dan vastpakt voel je een aangename warmte. Ik heb ze ook in mijn handschoenen geprobeerd en daar is het iets lastiger om te gebruiken omdat je niet zoveel ruimte hebt. Ze werken prima in je handpalm maar de vingers worden niet warm. Daarvoor dus niet geschikt. In de wanten zijn ze iets beter te gebruiken, maar het is niet ideaal. Maargoed, ze zijn dan ook behoorlijk goedkoop. Op de terugweg van mijn werk naar huis had ik wel een probleem: Geen kokend water in de buurt dus voor de terugweg zinloos. Op de motor heb ik het niet aangedurfd om ze te gebruiken. Door de druk ben ik bang dat ze knappen.

Voordelen:

  • Spotgoedkoop
  • Worden aangenaam warm als je ze gebruikt als je bv. toeschouwer bent bij een sportwedstrijd

Nadelen:

  • Verwarming is niet uit te zetten
  • Warmte is niet in te stellen
  • Je hebt kokend water nodig om ze te activeren
  • Verwarmen maar op 1 plek en dus niet zinvol in handschoenen omdat je vingers dan koud blijven

ANWB thermo handschoenen
De volgende dag heb ik de ANWB thermo handschoenen (http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/herenkleding/heren-acc…) getest. Deze heb ik gesponsord gekregen van de ANWB winkel met als voorwaarde dat ik er een stukje over zou schrijven. Komende week moet ik ze weer terugbrengen. De prijs voor leden is €99,95 en voor niet-leden kost deze handschoen €129,95 en er wordt 2 jaar garantie gegeven. Het is een fijne, zachte handschoen met verstelbaar klittenband en koordje om de handschoen te sluiten. Er zit een klein batterijtje in dus ze zijn verwarmd en in 3 standen instelbaar. Je voelt de verwarmingsdraden wel zitten wat door mij als enigszins hinderlijk werd ervaren. Hoewel mij gezegd is dat dit zowel een binnen- een buitenhandschoen is zijn ze te dik om onder mijn gewone motorhandschoenen te gebruiken. Ik heb ze niet als buitenhandschoen op de motor gebruikt omdat er geen bescherming op/in zit. Wel heb ik ze een tijdje aan gehad op de snorscooter (max. 35 km/h) en vond de 3 standen (34, 39 en 44 graden Celsius) iets te beperkt. Deze temperaturen haal je wellicht tijdens het stilzitten of wandelen, maar als je op de fiets of scooter zit dan gaat de temperatuur toch omlaag, zeker met deze temperaturen.

Voordelen:

  • Zeer licht batterijtje (59 gram)
  • Trekkoordje om handschoen af te sluiten is handig

Nadelen:

  • Verwarmingsduur is beperkt
  • Iets te duur voor het product dat je krijgt

Merinowol wanten
Deze heb ik voor de schappelijke prijs van €34,95 gekocht bij ThermoKleding (http://www.thermokleding.nl/products/Devold-Grijze-Wollen-Wa…). De wanten hebben een goede pasvorm maar zien er erg saai uit. Tijdens het wandelen en fietsen zijn het goede wanten en houden mijn handen lekker warm. Op de scooter is het een ander verhaal, dan voel je de snijdende wind er door komen en zeker met de temperaturen nu (tussen de -10 en -15 en gevoelstemperatuur nog veel lager) was dat geen pretje. Ze zijn prima om ook ónder andere wanten te dragen. Nadeel is dan dat de wanten wat in elkaar aan het ‘schuiven’ zijn en je dus niet meer zo’n goede feeling hebt met hetgeen je op dat moment vasthoudt (een scooterstuur bijvoorbeeld) en dat wil nog wel problemen geven met het gasgeven.

Voordelen:

  • Goede prijs
  • Lekker warm voor op de fiets of tijdens het wandelen

Nadelen:

  • Saai uiterlijk
  • Niet warm genoeg voor op scooter

Handschoenen met zilver
Diezelfde dag op de terugweg heb ik de handschoenen met zilver gedragen. Ze kostten me €24,95 per 2 paar en heb ze gehaald bij Koudehandenenvoeten (http://www.koudehandenenvoeten.nl/koude-handen.html…). Ik moet zeggen dat ik hier in eerste instantie heel veel van had verwacht, vooral omdat het voor mensen met de ziekte van Reynaud die net als ik een slechte doorbloeding in de ledematen hebben wordt aangeraden. Wat een teleurstelling. Ik lees her en der het volgende: "“Raynaud-syndroom*: minimaliseert lichaamswarmteverlies door 95% actieve energiereflectie. Zilver activeert de doorbloeding.” Maar mijn vingers zijn af en toe ijskoud en dood. 95% energiereflectie is leuk, maar als er geen energie in de vingers zit werkt het dus niet of nauwelijjks, is mijn ervaring. Je moet ze elke dag wisselen omdat vuil en vet wat van de handen afkomt de werking zou verminderen. Geheid dat ik dat constant zou vergeten.

Voordeel:

  • Goedkoop, voor 2 paar

Nadelen:

  • Doet niet wat het beloofd
  • Moet elke dag gewisseld worden

Warmawear handschoenen
Gekocht voor €69,95 bij Thermokledingplaats (http://www.thermokledingplaats.nl/warmawear-tecsense-verwarm…). Leken me in eerste instantie erg op de Gerbing’s lijken. Ze zitten lekker en een vernuftige feature is de tecsense vinger die op de handschoen zit zodat je ook je touchscreen van telefoon of navigatie kunt bedienen en het wissertje op de vinger om je skibril of vizier van je helm mee te wissen als er vocht op zit. De verwarming werkt redelijk maar ook hier weer voel je de verwarmingsdraden lopen wat niet plezierig is als je iets stevig vast moet pakken (stuur van je scooter of motor). Nog een nadeel is de korte batterijduur; met veel geluk haal je 2 uur maar op de site staat dat je de verwarming steeds aan en uit kan zetten, maar dat is in de praktijk erg onhandig en te bewerkelijk.

Voordelen:

  • Speciaal stukje om touchscreen te bedienen
  • Wissertje aan de vinger

Nadelen:

  • Korte batterijduur
  • Heeft maar 1 verwarmingsstand

Conclusie
Zoals gezegd heb ik gekeken naar de voor mij meest geschikte optie en heb daarom vooral gekeken naar de kwaliteit, en niet naar de prijs. Dan staan de Gerbings verwarmde handschoenen met afstand op nummer 1. Het voordeel is dat Gerbing’s een 7V en 12V productlijn heeft. De 12V wordt aangesloten op de accu van het voertuig zoals een motor of scooter en de 7V werkt alleen op batterij die in de manchet van de handschoen verdwijnt. Hierbij heb je dus geen kabels nodig. Gerbing’s heeft ook verwarmde wanten, verwarmde motorhandschoenen, etc. dus er is voor ieder wat wils. De Gerbing’s verwarmde skihandschoen is een goede allrounder want je kunt er mee wandelen, fietsen, op de bromfiets rijden en op de motor en hij geeft warmte af aan je handen terwijl met gewone handschoenen en wanten je handen en vingers eerst zelf warmte af moeten geven. Als je zoals ik vernauwde bloedvaten hebt dan geven mijn handen en vingers maar minimale warmte af dus Gerbings is dan wel ideaal. Een heel stuk onder de Gerbing’s komt de Warmawear handschoen op de tweede plek. Voornamelijk de tecsense vinger en het wissertje heeft mij doen besluiten deze handschoen boven die van de ANWB te zetten, ondanks dat je bij allebei de verwarmingsdraden enigszins hinderlijk voelt zitten. De ANWB handschoen komt daarmee op de derde plek want zij hebben maar 1 type verwarmde handschoen en daar moet je het mee doen, terwijl Warmawear ook verschillende verwarmde handschoenen heeft. Op de vierde plek komen de merinowol wanten. Dit is gewoon een lekkere want voor het wandelen en fietsen maar lost mijn probleem niet op als ik er al met ijskoude vingers in ga. Op de vijfde plek komen de handschoenen met zilver omdat ik hier hoge verwachtingen van had maar deze totaal niet waar kon maken. Logischerwijs komen de heatpads op de laatste plaats. Dit is gewoon een handige warmhouder voor je handen als je ze in je jaszak stopt maar in wanten of handschoenen onpraktisch.

hallo Frank.
Ik heb gewacht op je topic, over je bevindingen, en heb het met veel interesse gelezen. Aangezien ik het zelfde probleem hebt, niet alleen handen/vingers maar ook voeten, vooral de tenen.
Ik wil het eens proberen met thermo handschoen in de wanten, samen met heatpads.
Nu heb ik gelezen dat er ook heatpads op de markt zijn voor voeten/tenen. maar zijn die platter/kleiner dan de handpads, en passen die in de skischoenen. Weet jij dat misschien, en zijn die te koop in de alle sportzaken?

Hoewel ik er zelf geen last van heb, heb ik zeer nieuwsgierig afgewacht op de resultaten.

Ik moet toegeven dat ik een beetje schrok van de resultaten wat betreft de handschoenen met zilver. Juist doordat er ook zoveel verhalen de ronde doen dat dit werkt.

@ Frank, schaf je nu zelf een paar verwarmde handschoenen aan?

Ik hoop dat je een oplossing hebt gevonden voor dit vervelende probleem:)

Bedankt voor je uitvoerige verslag!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

@marie-louise
Geen idee. Ik ben geen expert op dit gebied dus ik weet niet wat er allemaal op de markt is. Als je er specifiek op Googelt dan vind je denk ik wel wat maar ik ken ze niet en heb ze niet getest. Heatpads in je handschoenen en wanten geven geen denderend resultaat dus verwacht er niet teveel van.

@Arends
Bedankt voor je compliment.
Ik was dus ook stellig in de overtuiging dat de zilverhandschoenen echt zouden werken, maar het was een grote teleurstelling.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik de geteste verwarmde skihandschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…) aan ga schaffen of de O2 Nubuck verwarmde handschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/o2-nubuck-vrijetijdshandsc…). Ik weet niet wat het verschil tussen die 2 is, dat zal ik ze eens vragen.

@FrankW… allememachies wat een lap tekst :)

+2 punten; voor de inhoudelijke bijdrage en de gedane moeite

Goed stukje. Hier hebben mensen met een vergelijkbaar probleem wat aan. Goed bezig Frank, +1!

+1 Frank. Top dat je de moeite hebt genomen dit zo uitgebreid te beschrijven.
Heb zelf nooit last van de kou maar voor de mensen die dat wel hebben lijkt dit me een hardstikke nuttig stukje.

mama on a mission in the snow

Dank allen voor de complimenten! Het was veel meer werk dan ik in eerste instantie gedacht had. “Ach, zo’n testje doe ik wel even” was mijn gedachte. Mooi niet dus! Maargoed, ben wel blij met het eindresultaat.

Bedankt voor de punten, ik zie ze er nog niet bij staan maar dat zal vast wel goed komen!

Dank u, voor de genomen moeite. Zeer interessant om je bevindingen te lezen. Via het mountainbike forum kwam ik ook nog op deze site uit; http://www.adaptherm.nl/nl/nieuws_lijst.php
Ik heb hier dus nog geen ervaring mee, maar mss is het iets om een keer mee te nemen in een volgende test.

Antwoord gehad over het verschil tussen de O2 en de S2 Verwarmde skihandschoen. De S2 heeft lederen verstevigingen op de handschoen en is over het algemeen een stuggere handschoen dan de O2. De O2 verwarmde handschoen is een nubuck lederen handschoen die wat soepeler is. Beiden zijn ze even goed verwarmd en waterdicht.

Omdat ik ook last heb van Raynaud heb ik in het verleden ook het nodige getest. Ik ben het met Frank eens dat je in ‘ons geval’ niks hebt aan handschoenen die proberen je warmte binnen te houden, je moet echt iets hebben dat de warmte naar je handen toebrengt.
Zo heb ik handschoenen gevonden die niet met een batterij maar met een accu werken. Mijn ervaringen zijn behoorlijk positief (zeg een cijfer 7,5) vanwege een gebruiksduur van wel meer dan 3 uur. Wat zit er allemaal bij voor de ruim 400 !! Euro die ik zo’n 3 jaar geleden heb betaald?
Een oplaadbare accu ter grootte van een 500 ml limonadeflesje. Deze accu draag ik in een buiktasje.
Handschoenen: dit is alleen maar dunne stof die de verwarmingsdraadjes voor de afzonderlijke vingers op zijn plaats moeten houden. Dus je hebt wel een goede kwaliteit overhandschoen nodig om de warmte binnen te houden. Beter dan handschoenen zijn natuurlijk wanten maar dat gaat weer ten koste van je handigheid om allerlei dingen te doen.
Er zit uiteraard bekabeling bij, van de accu door je mouwen naar je handschoenen. Ik heb daar ook een aan/uit knop bij zitten. Zeker omdat de diverse verbindingsstekkers erg moeilijk hanteerbaar zijn, kun je dus op deze manier snel je stroom uitzetten om de accu te sparen. Ook heb ik nog een kabeltje met een plug voor de sigarettenaansteker voor in de auto (want ook in de auto zitten we met zgn. dode vingers.
En uiteraard zit er een oplader/adapter bij. Die is nogal zwaar maar die hoef je normaal gesproken niet mee te slepen.
De preciese bestelgegevens heb ik niet meer maar op de handschoenen staat “CLOMET SYSTEM” en ook “KLAN Heating Equipment”. Het geheel heb ik via een nederlandse webwinkel gekocht (met zelfs demonstratie aan huis !!!). Als iemand geinteresseerd is dan moet je helaas even aan het googlen, maar dan heb je wel wat.

Frank, erg handig dat je je test op het web hebt gezet. Dank je bespaart mij veel uitzoekwerk.

super handig dat je dit hebt uitgezocht. Ook ik heb altijd last van koude, dode, witte bevroren vingers. Al zoveel dingen geprobeerd, niks werkt… Ben blij met deze uitkomsten, hier hebben lotgenoten echt wat aan.

Al besloten welke handschoenen jij gaat aanschaffen?

Beiden bedankt voor het compliment. Voor mij zijn het de O2 Nubuck lederen verwarmde handschoenen geworden (http://www.verwarmdehandschoen.nl/o2-nubuck-vrijetijdshandsc…) en niet de verwarmde skihandschoenen. Reden hiervoor is dat de O2 handschoen wat soepeler is dan de skihandschoen. Ik heb ze al een paar dagen getest in dit koude weer. Ook met het wandelen een heerlijk warm gevoel aan de handen en ben blij dat ik voor de duurdere O2 nubuck handschoenen ben gegaan. De batterijduur is echt heel erg lang.

Vandaag nog maar een extra setje batterijen besteld zodat ik de verwarmde handschoenen tijdens de wintersport langer op volle kracht kan gebruiken.

Na een week heb ik de handschoenen wat intensiever kunnen testen. De stiksels zien er strak uit, nergens een imperfectie te bekennen. Ook de verwarming is heerlijk en prima in te stellen. Toen het zo koud was heb ik ze op volle kracht gezet en toen bleven mijn handen goed warm, als ik ze nu op volle kracht zet dan zweet ik m’n handschoenen uit. De ingebouwde temperatuurregelaar, die dus in de batterij verwerkt zit, zet ik nu op stand 2 met dit weer. Ruim voldoende. Dit product krijgt van mij een 9. Waarschijnlijk schaf ik nog een verwarmde jas aan voor ik ga skieeen.

Beste Frank,

Ook ben Raynaud patient en al maanden op zoek naar GOEDE verwarmde handschoenen. Heb zelfs al 2x een paar in huis gehad. Merk weet ik niet, want ze waren zo slecht dat ik dat blijkbaar al geblokt heb. Beide werkten met een batterijblokje op je pols die je moest vullen met li en re 3 penlites. Veel te zwak, werden niet warm. Kreeg zelfs in de AH (duwen koude winkelkar en groente uit de koeling pakken) nog een Raynaud aanval.
En nu dus weer op zoek. Hele avond over het net gesurfd en gelezen, gelezen, enz. Stuitte via via op de site van ANWB en de door jou beschreven handschoenen kosten op dit moment 70,00. Met in het achterhoofd jouw bevindingen van deze ANWB handschoen ga ik ze morgenmiddag in de ANWB winkel eens even ‘van dichtbij’ bekijken. En als ze niet goed voelen, dan worden het toch hele dure Gerbing’s vrees ik. Op de originele Amerikaanse site van gerbing, www. gerbing.com staan speciale dameshandschoenen. Als het moet ga ik er voor naar Apeldoorn = Europese vestiging van G (en dat is wel 200 km rijden). Ik zoek net zo lang tot ik iets gevonden heb wat me aanstaat, want zoals vandaag 4 aanvallen, daar wordt een mens echt niet vrolijk van.
Heel veel dank voor alle tijd die je hierin gestoken hebt. Betrokkenen hebben hier echt wat aan. Dank, Fokje

Hallo Fokje. Bedankt voor de complimenten. Ik ben nog steeds erg content met m’n handschoenen.

Welke dameshandschoenen heb je op de Amerikaanse site gezien? Die witte S2’s? Die hebben ze hier in Nederland niet in het assortiment, daar heb ik al naar gevraagd voor mijn vrouw :-)

Succes met je keuze!

Een heel net stuk FrankWasman, is zeker voor vele een waardevol stukje info! Zelf heb ik er geen last van en draag ik alleen handschoenen en eigenlijk altijd warm. Maar vroeg het mij toch laatst af wat er allemaal mogelijk is en hoe het ervaren wordt. Dit nadat ik afgelopen vakantie een meisje met koude handen zag kloten met van die zakjes die warm moeten worden, na een 15min kloten werden ze nog niet echt warm volgens mij, tenminste als ik zo der vader zijn reactie zag op alle moeite die hij deed om ze voor zijn dochter warm te krijgen ;)!

Beste Frank,

Zijn de Gerbings die je getest hebt ook goed te gebruiken op de scooter/motor? Dit vraag ik omdat het skihandschoenen zijn.

Hallo Gast649,

Ik heb de S2 skihandschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/s2-verwarmde-skihandschoen…) getest maar uiteindelijk zelf de O2 verwarmde handschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/o2-nubuck-vrijetijdshandsc…) gekocht omdat ze wat soepeler zijn dan de S2. Op de scooter zijn ze wel te gebruiken, de warmte blijf je prima voelen. Maar op de motor zou ik het zeker niet aanraden aangezien ik niet denk dat er echt bescherming in zit bij een eventuele valpartij. De S2 heb ik in het begin wel getest op de motor maar dat was voor een klein stukje en had ik achteraf beter niet kunnen doen want het is geen echte motorhandschoen. Ook werken de skihandschoen en O2 handschoen op batterijen en die zijn 7V.

Voor mezelf ben ik nu aan het oriënteren op de Gerbing’s hybride motorhandschoenen (http://www.verwarmdehandschoen.nl/verwarmde-motorhandschoene…) en de verwarmde binnenjas (http://www.verwarmdehandschoen.nl/verwarmde-binnenjas-12v…) voor op de motor omdat ik het nu 's ochtends toch al aardig frisjes vind worden. De verwarmde jas heeft aan elke mouw een stekkertje zitten waar je de handschoenen in kunt pluggen, dus je zit niet met allerlei extra kabels vast aan de motor. Zodra ik dat heb aangeschaft zal ik het wel laten weten. Eerst even wachten tot het einde van de maand als het salaris weer gestort is :-)

08-10-2012

Beste Frank

Bij deze bedankt voor je test.
Heb zelf nu het kouder begint te worden last van zere vingertoppen kan je nagaan als het straks vriest.
Dan heb ik een plastic en een dun ne handschoen en een paar gewone handschoenen aan.
En als het dan echt - 0 is helpt dat ook niet meer.
Maar ben nu wel wijzer geworden dankzij jou test.
Het zullen dus de duurdere handschoenen moeten worden de gerbings.
nogmaals bedankt voor de test
Groeten Henk

Ik heb drie jaar geleden de Gerbing 12V motorhandschoenen gekocht. Nu het 's morgens weer een graad of vijf is, gebruik ik ze weer met veel plezier. Destijds heb ik nog even gekeken naar verwarmde handvaten, maar deze verwarmen alleen maar aan de binnenkant. Optioneel kun je nog een thermostaat tussen de accu en de handschoenen aansluiten. Deze heb ik destijds niet aangeschaft om eerst maar eens te proberen of zonder ook zou bevallen. Zonder bevalt prima. Ik overweeg nu een verwarmde jas aan te schaffen. En ook eerst maar zonder thermostaat.

Mvg, Mari.

over de heatpads. idee: in plaats van in de handpalm zou je ze op de rug van je hand kunnen doen. op de fiets/motor/scooter komt de kou op de bovenkant van de hand. dus nog een goede plek ook.
zo hoef je niet bezorgd te zijn dat ze ‘knappen’ bij het vasthouden van het stuur.

Gast241, Op de motor sowieso een slecht idee want daar krijg je het vooral koud op de vingers omdat daar de rijwind op komt. Dan doen die heatpads nog niet hun werk.

Frank bedankt voor de uitgebreide test.
Ik heb een spierziekte en hierdoor ben ik o.a. aangewezen op een scootmobiel.
Heb alweer de eerste koude handen te pakken. Van alles heb ik geprobeerd qua handschoenen. Ben het een beetje zat om ieder jaar weer andere ‘betere’ handschoenen te kopen.
Iemand gaf mij de tip om verwarmde handschoenen te kopen.
Meteen kwam ik op de site van verwarmdehandschoen.nl terecht.
Ook jouw test kwam ik al snel tegen.
Geweldig ! Nu hoef ik zelf het wiel niet meer uit te vinden.

Ook ik zit te denken aan de aanschaf van de Gerbings 02 vrijetijdshandschoen lijkt me handig met die batterij.

Jij schreef dat deze handschoen soepel zijn.
Zijn ze ook erg dik?

Uit ervaring weet ik dat het prettiger rijden is met een niet te dikke handschoen. De handles (voor het gasgeven) moet ik een beetje kunnen voelen zeg maar.

Zoals vele onder jullie heb ook ik de ziekte van Raynaud. Ik wandel graag en ben er ook van overtuigd dat dit een gezonde activiteit is voor lichaam en geest. Maar de angst voor pijnlijke dode vingers houd me in de wintermaanden meer binnen dan goed is. Gevolg: op zoek naar hulpmiddeltjes. Over verwarmde handschoenen vind je wel het één en het ander op internet, maar dat is bijna steeds afkomstig van de verkoper en dus niet zo betrouwbaar. Jouw informatie (en de vele reacties) waren dan ook zeer welkom.
Toch blijven er nog een paar vragen onbeantwoord. Stel: ik koop de ‘O2 Nubuck vrijetijdshandschoen’, welke aanverwante producten moet ik dan nog kopen om er na levering onmiddellijk plezier van te hebben? Batterijoplader? Oplader voor accu? Nog iets anders?
En wanneer ik dan eindelijk aan mijn winterwandeling begin, welke ‘doosjes’ en ‘kabels’ hangen er dan rond en aan mij?
Voor mensen met enig technisch inzicht zullen deze vragen wel als behoorlijk dom overkomen. Geen probleem, ik beken schuld. Gelukkig kan ik heel goed dankbaar zijn en dat zal ik dan ook voor elke techneut die me een begrijpelijk antwoord geeft.
Alvast bedankt.

I am posting this message on the social media that I have access to, I have tried to be patient but enough is enough

WARNING!!

Gerbings heated gloves are of such a quality that they CANNOT be used on a daily basis. The Cable and connector quality is of such a poor level that they fail after 4/5 weeks on average. I am currently having my 4th pair of gloves.

This poor quality in combination with a minimum service leadtime of at least 2 weeks make it an impossible product to use on a daily basis or… 
You need to be prepared to buy 2 pair of gloves to allow 1 pair for use while the other pair is being serviced. 

I think they must know they have a serious problem because I am getting NO response on my request for service whatsoever. No response by phone, email or other media. I am just being ignored

Ortwin Verreydt

Hallo allemaal,

Wij zijn sportvissers en hebben helaas ook koude handen, alleen “stroom” is geen optie voor ons, dus gebruiken wij veel “zakjes” van verschillende merken. Elke hengelsportwinkelier heeft deze wel voor een paar euro, lees dit maar eens: http://www.zeevisland.com/product/Heat-Source.htm

Zodra de zakjes in aanraking komen met zuurstof worden ze warm.

Zoals vele onder jullie heb ook ik de ziekte van Raynaud. Ik wandel graag en ben er ook van overtuigd dat dit een gezonde activiteit is voor lichaam en geest. Maar de angst voor pijnlijke dode vingers houd me in de wintermaanden meer binnen dan goed is. Gevolg: op zoek naar hulpmiddeltjes. Over verwarmde handschoenen vind je wel het één en het ander op internet, maar dat is bijna steeds afkomstig van de verkoper en dus niet zo betrouwbaar. Jouw informatie (en de vele reacties) waren dan ook zeer welkom.
Toch blijven er nog een paar vragen onbeantwoord. Stel: ik koop de ‘O2 Nubuck vrijetijdshandschoen’, welke aanverwante producten moet ik dan nog kopen om er na levering onmiddellijk plezier van te hebben? Batterijoplader? Oplader voor accu? Nog iets anders?
En wanneer ik dan eindelijk aan mijn winterwandeling begin, welke ‘doosjes’ en ‘kabels’ hangen er dan rond en aan mij?
Voor mensen met enig technisch inzicht zullen deze vragen wel als behoorlijk dom overkomen. Geen probleem, ik beken schuld. Gelukkig kan ik heel goed dankbaar zijn en dat zal ik dan ook voor elke techneut die me een begrijpelijk antwoord geeft.
Alvast bedankt.

Gast674 op 8 nov. 2012 21:26

Ik heb de ‘O2 Nubuck vrijetijdshandschoen’ gekocht bij verwarmdehandschoen.nl
De handschoenen worden geleverd met 2 accu’s welke je kunt opladen met de meegeleverde oplader.
De accu zit verborgen achter een rits in de manchet.
Je zit dus geen kabeltjes o.i.d.
Gewoon opladen en in de handschoen stoppen waar je ze kunt aansluiten…Rits dicht en klaar!

Ik had een maat te groot besteld en kon ze zonder problemen weer omruilen.
Als je vragen hebt even een mailtje sturen en je krijgt dezelfde dag nog antwoord.
De handschoenen zijn heerlijk warm …Echt een aanrader!

Heeft iemand misschien ervaring met de equiplus hybride verwarmde handschoenen? Ben nml van plan om ze aan te schaffen,zijn ook betaalbaar,zijn te gebruiken met kabeltje en accu,ook geschikt voor motorrijden?

@Gast583. Graag gedaan. De O2’s zijn in elk geval niet dikker dan echte winterhandschoenen. Er zit wel isolatie in dus je kunt ze ook gebruiken als het nog niet dicht tegen 0 graden is, maar ik vind ze niet dik, eerder normaal. Omdat ze verwarmd zijn hoeven ze ook niet dik te zijn.

@Gast674. Je hoeft er niks meer bij te kopen. De set is helemaal compleet. Dus handschoenen, batterijen en oplader. Er hangt niks op of rondom je. De batterijen zitten in het afsluitbare ritszakje op de manchet van de handschoen. De aansluitkabeltje voor op de batterij zit in dat zakje weggewerkt dus je ziet er ook niks van. Je handschoenen zijn dus compleet los van je lichaam, geen kabeltjes enz. waaraan je vast zit. Ik denk dat deze plaatjes wel e.e.a. verduidelijken: http://www.verwarmdehandschoen.nl/o2-nubuck-vrijetijdshandsc…

@Gast931, Ortwin Verreydt. Is dit antireclame, waarom in het Engels? Met een Nederlandse naam? Erg verdacht. Ik ben wel benieuwd naar je verhaal. Bij mij werd er zeer vlot op mail gereageerd, ook als je vraagt of ze je willen bellen dan wordt dat snel gedaan. Geen idee waar jouw verhaal dus vandaan komt.

@Ralfie. Je bedoelt dat een externe energiebron zoals de accu van een motor/auto/boot geen optie is voor je? Bekijk dan de O2 handschoenen (link hierboven) eens, die ik ook heb. Die werken met batterijen waardoor je geen accu van een voertuig nodig hebt.

@Lisette. Equiplus deed dat vroeger, maar die zijn failliet, jaren geleden al. http://equiplus.nl/ en http://equiplus.biz. Beide websites zijn offline. Zoek ook maar eens op Google naar ‘Equiplus failliet’.

Plaats een reactie