Voetbaltopic

Het Eredivisie-seizoen is weer begonnen en dat is zeker niet onopgemerkt gebleven. Niet alleen in Nederland, maar ook in de rest van de wereld! Keeper Hansen van ADO Den Haag maakte een wereldgoal tegen landskampioen PSV.

http://www.omroepwest.nl/sport/12-08-2015/internationale-per…

Onderaan de link van RTV West zie je Hansen het geluidsfragment luisteren van radiotak van de omroep. Winnaar van de Puskas Award (Award voor doelpunt van het jaar) misschien al bekend? :) In ieder geval echt een enorm mooi doelpunt!

[EDIT]

http://www.omroepwest.nl/sport/12-08-2015/omroep-west-versla…

Hierbij het geluidsfragment zelf van de verslaggevers :)

Carnas on Tour

yess dat was een hele mooie! Ook de 1-0 bij N.E.C. - Excelsior mag er wezen!

Certified ski-boy, glijbewijs

Club Brugge volgende week de eerste match voor de Champions League op Manchester United. In Engeland wanen ze zich al geplaatst voor de CL, is dat niet een beetje overmoedigheid?
Hoe schatten jullie de kansen voor Club?

Club is geen slechte club, en Van Gaal’s gegoochel heeft ManU niet sterker gemaakt deze zomer. Brugge blijft over twee wedstrijden bezien hoe dan ook een outsider…

Club is geen slechte club, en Van Gaal’s gegoochel heeft ManU niet sterker gemaakt deze zomer. Brugge blijft over twee wedstrijden bezien hoe dan ook een outsider…

Bennie op 13 aug 2015 16:30

Wat mij opvalt, is de harde onderschatting die er t.o.v. Club wordt gehanteerd: “we kennen er geen enkele speler van”, “we zijn 100% door”, “waar ligt dat?”. De laatste keer dat Club op die manier onderschat werd (tegen Besiktas in de 1/8ste finales van de EL) werd de tegenstander rustig opzijgezet.

Daarnaast heb je nog het slechte voetbal van United. Laatste weekend wonnen ze wel, maar zonder ook maar één schot tussen de palen vanwege Manchester United. Het team staat nog niet goed bij elkaar met enkele nieuwkomers en vertrekkers (Van Persie, Di Maria,…) en ze spelen zonder echte spits (Rooney is al lang geen zuivere aanvaller meer die alleen in de punt gaat staan).

Natuurlijk blijft Man U de grote favoriet, maar iets meer bescheidenheid mag wel, anders kan het hen nog zuur opbreken. Vraag dat maar eens in Turkije ;)

Als je als Club Brugge supporter Besiktas met Man. United vergelijkt onderschat je Man. United nogal! De grootste club van de wereld vergelijken met de 3e club van Turkije…

Dan doe je dus eigenlijk hetzelfde als Man. United die zeggen dat ze Club wel even verslaan. Onderschatting is een verkeerd uitgangspunt maar ondanks dat denk ik dat United 2x wint!

🏂

Wat denken de kenners over het Nederlands voetbal dit seizoen??

Ik als Feyenoorder heb echt het idee dat wij serieus gaan meedoen om de titel. Er is een goede mix van jong en oud binnen de selectie met veel ervaring naast grote talenten in elke linie. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren!

🏂

Als je als Club Brugge supporter Besiktas met Man. United vergelijkt onderschat je Man. United nogal! De grootste club van de wereld vergelijken met de 3e club van Turkije…

Dan doe je dus eigenlijk hetzelfde als Man. United die zeggen dat ze Club wel even verslaan. Onderschatting is een verkeerd uitgangspunt maar ondanks dat denk ik dat United 2x wint!

Martin9 op 13 aug 2015 19:01

Ik vergelijk Besiktas niet met Man U. Ik wil enkel stellen dat het vorige keer niet goed afliep voor een ploeg die meer werkingsmiddelen had dan Club, maar toch ten onder ging. Natuurlijk weet ik dat Man U meer kwaliteiten heeft, toch vind ik het gevaarlijk hoe ze al denken dat ze door zijn.

Ik schrijf Club ook niet op voorhand af, maar dicht ManU wel grotere kansen toe puur op individuele kwaliteiten en een coach die op belangrijke momenten de boel op scherp krijgt. Elke keer is het weer smullen van de potten die de verscheidene Belgische teams in Europa op de mat leggen, dus dicht ik ze altijd een behoorlijke kans toe.
En als ze winnen heb jij het grote gelijk Mathijs :)

Ik geef Club zeker wel een kans. United heeft inderdaad nog niet echt een goed team en een aantal grote vedettes zijn vertrokken. Kan nog wel eens spannend worden in Engeland en deze tweestrijd tussen Club en United.
@Martin9 We gaan het meemaken. Ik heb goeie vertrouwen in Gio. Hij heeft evenveel ervaring als Kuyt en van Gastel (assistent-trainer, voor de onwetende). Daarnaast heb je ook nog Jan Wouterse als assistent-trainer die ook zeker een belangrijke rol gaat spelen achter de schermen. Daarnaast hebben we goede vervangers binnengehaald, zoals Elia, Vejinovic, van der Heijden en Kramer. Bilal gaat het ook steeds beter doen. Enige minpunt is de linksbackpositie, want Nelom is het niet helemaal. Overigens gaan we zeker meedoen voor de top 3, maar het liefst hoop ik op een kampioenschap. Ajax wordt het in ieder geval niet, kijk maar eens hoe ze speelden tegen Rapid Wien. Ze hebben bijna geen ervaring meer en dat gaat ze op een gegeven moment opbreken.

Carnas on Tour

Ik geef Club zeker wel een kans. United heeft inderdaad nog niet echt een goed team en een aantal grote vedettes zijn vertrokken. Kan nog wel eens spannend worden in Engeland en deze tweestrijd tussen Club en United.

@Martin9 We gaan het meemaken. Ik heb goeie vertrouwen in Gio. Hij heeft evenveel ervaring als Kuyt en van Gastel (assistent-trainer, voor de onwetende). Daarnaast heb je ook nog Jan Wouterse als assistent-trainer die ook zeker een belangrijke rol gaat spelen achter de schermen. Daarnaast hebben we goede vervangers binnengehaald, zoals Elia, Vejinovic, van der Heijden en Kramer. Bilal gaat het ook steeds beter doen. Enige minpunt is de linksbackpositie, want Nelom is het niet helemaal. Overigens gaan we zeker meedoen voor de top 3, maar het liefst hoop ik op een kampioenschap. Ajax wordt het in ieder geval niet, kijk maar eens hoe ze speelden tegen Rapid Wien. Ze hebben bijna geen ervaring meer en dat gaat ze op een gegeven moment opbreken.

Svennoo op 14 aug 2015 16:17

Waarom Ajax niet en Feyenoord wel? Op welke positie(s) is Feyenoord volgens jou überhaupt beter dan Ajax? Ik kom niet verder dan de centrale verdediging en de spits (mits Kuyt daar staat)… En als ze spelen zoals de eerste helft tegen Rapid uit winnen ze gewoon iedere wedstrijd. Dat ze het weggaven is inderdaad door een gebrek aan ervaring, maar in de Eredivisie heeft dat veel minder consequenties.

❄️

Heel tekst getypt, is die niet verzonden… Maar goed, Ajax heeft echt geen sterke selectie dit jaar. Feyenoord gaat zeker boven hun eindigen. Het middenveld staat als een huis met spelers als Toornstra, Gustafson (nieuw), el Ahmadi, Vejinovic, Vilhena en stofzuiger Immers. De voorhoede is ook eindelijk eens goed sinds jaren. Op links heb je Bilal en Manu (eventueel een transfer), centraal heb je drie spelers: Kazim, Kramer en Achabar. Op rechts heb je natuurlijk Kuijt. Bij Ajax heb je voorin niet echt een stevige voorhoede, hooguit Milik en de arrogante el Ghazi. In het doel heb je Cilessen tegenover Vermeer en daarachter de evensterke Hahn.

Ik schat dus in dat Feyenoord hoger gaat eindigen dan Ajax en uiteindelijk gaat strijden met een enigzins afgezwakt PSV om de titel.

Carnas on Tour

Heel tekst getypt, is die niet verzonden… Maar goed, Ajax heeft echt geen sterke selectie dit jaar. Feyenoord gaat zeker boven hun eindigen. Het middenveld staat als een huis met spelers als Toornstra, Gustafson (nieuw), el Ahmadi, Vejinovic, Vilhena en stofzuiger Immers. De voorhoede is ook eindelijk eens goed sinds jaren. Op links heb je Bilal en Manu (eventueel een transfer), centraal heb je drie spelers: Kazim, Kramer en Achabar. Op rechts heb je natuurlijk Kuijt. Bij Ajax heb je voorin niet echt een stevige voorhoede, hooguit Milik en de arrogante el Ghazi. In het doel heb je Cilessen tegenover Vermeer en daarachter de evensterke Hahn.

Ik schat dus in dat Feyenoord hoger gaat eindigen dan Ajax en uiteindelijk gaat strijden met een enigzins afgezwakt PSV om de titel.

Svennoo op 14 aug 2015 21:47

Feyenoord heeft vandaag bekend gemaakt dat Manu mag vertrekken. Immers is een van de belangrijkste redenen dat Feyenoord de laatste jaren telkens wat tekort kwam: hij mist de techniek en de precisie bij het schieten voor een 10 bij een club van het niveau-Feyenoord. Kramer zie ik als een paniekaankoop: eerst wilden ze hem niet bij Feyenoord, maar omdat er twee maanden later kennelijk toch niet opties waren die beter voldeden is hij gehaald. Denk dat hij een type is die beter bij een middenmoter dan een topclub past. Schrijnend dus om over het niveau van Ajax te beginnen en vervolgens deze namen, maar ook Vilhena, Kazim, Achahbar te noemen.
Het Ajax-middenveld staat ook erg sterk. Klaassen is imo nu de beste speler van de Eredivisie, Bazoer is een enorm talent en dan heb je ook nog Gudelj en Sinkgraven met spelers als Serero als back-up. Zeker niet minder dan Feyenoord. Een Immers zou geen kans maken bij Ajax.
Op doel is Cillessen minstens een klasse beter, Ajax liet Vermeer niet voor niets gaan (of eigenlijk wel, 1 miljoen was veel te weinig ;)). Hahn is niet beter.
Verdedigend vind ik het bij alle clubs in de Eredivisie wat mager. Karsdorp en vooral Nelom behoren tot de zwakke schakels bij Feyenoord. De verdediging van Ajax presteert het om de al jonge verdediging van Feyenoord op dit gebied te overtreffen en eigenlijk is geen van de vier basisspelers een stabiele factor. Tegen Rapid stond het niet goed maar tegen AZ zag je dat de verdediging op andere dagen juist sterk is.
In aanvallend opzicht vind ik Milik tegen Kazim of Kramer eerder in het voordeel van Milik. Linksbuiten vind ik bij beide clubs niet erg bijzonder. Fischer heeft voorlopig niet het niveau van voor zijn blessure en Younes houdt hem voorlopig niet uit de basis. Bilal is op zijn beurt ook geen topspeler. Op rechtsbuiten daarentegen brengt Kuyt inderdaad routine en veel werklust, iets wat ik bij Ajax soms mis, maar El Ghazi is misschien wel de meest talentvolle aanvaller van de Eredivisie en doet imo niet onder.

Mag jij vertellen waarom jij Feyenoord veel sterker vindt dan Ajax.

❄️

Immers een van de belangrijkste redenen dat Feyenoord de afgelopen seizoenen telkens te kort kwam? Het is publiekelijk bekend dat Immers geen goede afronder is, maar hij veroverd wel veel ballen. Een soort van stofzuiger dus. En Hahn is van hetzelfde kaliber als Vermeer. En de verdediging van Ajax overtreft die van Feyenoord? Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar het is hooguit op een gelijk niveau. Immers zou trouwens niet eens de kans krijgen om voor Ajax te spelen, omdat hij zelf daar niet eens naar toe wilt gaan ;)

De Boer is zelf ook uitgekeken bij Ajax. Dat merk je gewoon, elke keer hetzelfde spel en weinig variatie. Plus achter de schermen rommelt het ook daar in Amsterdam en dat merk je soms op het veld ook. Kijk maar naar de afgelopen seizoen toen het telkens bekend werd dat Cruijff & co. tegenover de huidige directie stond. Meermaals gebeurt en dat merkte je in het spel van de Ajacieden. Toch een teken van zwakte, want toen er bij ons gezeik was merkte je er weinig van op het veld.

Carnas on Tour

Immers een van de belangrijkste redenen dat Feyenoord de afgelopen seizoenen telkens te kort kwam? Het is publiekelijk bekend dat Immers geen goede afronder is, maar hij veroverd wel veel ballen. Een soort van stofzuiger dus. En Hahn is van hetzelfde kaliber als Vermeer. En de verdediging van Ajax overtreft die van Feyenoord? Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar het is hooguit op een gelijk niveau. Immers zou trouwens niet eens de kans krijgen om voor Ajax te spelen, omdat hij zelf daar niet eens naar toe wilt gaan ;)

De Boer is zelf ook uitgekeken bij Ajax. Dat merk je gewoon, elke keer hetzelfde spel en weinig variatie. Plus achter de schermen rommelt het ook daar in Amsterdam en dat merk je soms op het veld ook. Kijk maar naar de afgelopen seizoen toen het telkens bekend werd dat Cruijff & co. tegenover de huidige directie stond. Meermaals gebeurt en dat merkte je in het spel van de Ajacieden. Toch een teken van zwakte, want toen er bij ons gezeik was merkte je er weinig van op het veld.

Svennoo op 15 aug 2015 16:34

Ik bedoelde dat de verdediging van Ajax die van Feyenoord overtreft in jongheid, inderdaad niet erg handig geformuleerd. Ik gaf al aan dat ik beide verdedigingen nogal mager vind. En waar zeg ik dat Hahn minder dan Vermeer is? Ik zeg alleen dat hij niet beter is, want hij houdt Vermeer niet uit de basis. En ja, Immers is één van de belangrijkste redenen dat Feyenoord geen kampioen is geworden, want hoewel hij zoals je al zegt niet kan afronden stond hij wel steeds op 10. Zegt iets over het niveau die positie bij Feyenoord dat dat het geval was. En als stofzuiger is El Ahmadi beter.
Wat bewijst dat de problemen binnenskamers het slechte spel veroorzaakten? Het liep vorig jaar bij Ajax gewoon nooit echt goed. En bij Feyenoord merk je er inderdaad niks van als er gezeik is, want dat is er vaker wel dan niet, nu ook weer rondom Van Geel. Ajax heeft zich juist na de uitschakeling tegen Rapid en de storm van kritiek die erop volgde goed hersteld tegen AZ. Wat je zegt over de Boer is misschien wel zo, al kan dat ook (deels of geheel) liggen aan de kwaliteit van de selectie.

Maar goed, nog 33 wedstrijden om mijn gelijk te bewijzen ;)

❄️

Je gaat je gelijk in ieder geval niet krijgen. Immers kan ook beter centraal middenveld staan dan op 10. Toornstra is meer een speler voor de 10. De verdediging van Ajax is inderdaad jonger, wat maakt dat de verdediging van Feyenoord meer ervaring heeft. Nu ook met van der Heijden en Botteghin is er nog meer ervaring achterin. Hahn is er in ieder geval klaar voor, let maar op mijn woorden. Vorig jaar merkte je ook al dat Frankie er weinig zin meer in had.

Over 33/32 wedstrijden zullen we zien wie er gelijk heeft, ik dus :)

Carnas on Tour

Pakt een bak popcorn

Nog PSVers met een mening?

Over 33/32 wedstrijden zullen we zien wie er gelijk heeft, ik dus :)

Svennoo op 15 aug 2015 19:23

Als dat vast zou staan zou voetbal niet spannend zijn ;)

❄️

Pakt een bak popcorn

Nog PSVers met een mening?

Bennie op 15 aug 2015 19:59

Ja hoor. Worden gewoon weer kampioen. Niet teveel woorden aan vuilmaken. ;)

Lachen dat het hier ook wat gaat leven! En leuk de hoop te horen van de Feyenoorders, die elk jaar denken mee te doen en elk jaar na de winter instorten. Met Kazim in de spits en Immers op 10 ben je niet serieus te nemen

Mensen als je geen verstand van voetbal hebt praat er dan niet over.
Lees dit artikel even en check even het een en ander voordat je wat roept.

https://decorrespondent.nl/810/Waarom-schlemiel-Lex-Immers-i…

Nog een andere invalshoek op het Nederlands clubvoetbal in het algemeen. De Nederlandse competitie heeft afgelopen jaren wel stevig moeten inboeten aan kwaliteit. De Belgische competitie is er sinds begin vorig seizoen al voorbij en jullie moeten gaan vrezen voor een plaatsje bij de beste 10 competities.

De Nederlandse resultaten zijn laatste jaren niet meer zo goed, waardoor België er over is gesprongen en nu al een stevige marge heeft volgens de officiële UEFA-lijst. Landen als Zwitserland en Turkije staan te hijgen in de nek van de Nederlandse competitie. Dat Ajax er al snel uit moet tegen Rapid Wien helpt daar ook niet aan.

Mensen als je geen verstand van voetbal hebt praat er dan niet over.
Lees dit artikel even en check even het een en ander voordat je wat roept.

https://decorrespondent.nl/810/Waarom-schlemiel-Lex-Immers-i…

roelvossie op 16 aug 2015 01:00

Artikel is van een paar seizoenen geleden (2013/2014). Vorig seizoen waren zijn statistieken een heel stuk minder:

null

Ook wordt in het artikel voorbij gegaan aan de wedstrijden waarin Immers scoorde. In de Europa League, waar de tegenstanders lastiger zijn, scoorde hij maar 1 keer vorig seizoen, terwijl hij 708 minuten speelde. Dit was bovendien zijn enige goal in 16 (!) Europese wedstrijden voor Feyenoord. Tenzij we eigen doelpunten meetellen, want ook daarvan maakte hij er in Europa 1. (Bron: http://www.voetbalstats.nl/spelerec.php?persid=10292…)

❄️

Nog een andere invalshoek op het Nederlands clubvoetbal in het algemeen. De Nederlandse competitie heeft afgelopen jaren wel stevig moeten inboeten aan kwaliteit. De Belgische competitie is er sinds begin vorig seizoen al voorbij en jullie moeten gaan vrezen voor een plaatsje bij de beste 10 competities.

De Nederlandse resultaten zijn laatste jaren niet meer zo goed, waardoor België er over is gesprongen en nu al een stevige marge heeft volgens de officiële UEFA-lijst. Landen als Zwitserland en Turkije staan te hijgen in de nek van de Nederlandse competitie. Dat Ajax er al snel uit moet tegen Rapid Wien helpt daar ook niet aan.

Mathijs! op 16 aug 2015 02:51

Dat is zeker waar en aangezien Go Ahead en Vitesse al een enorme last vormen, moeten eigenlijk alle clubs nu de groepsfases halen en overleven. Ik zie dat niet gebeuren en dus gaat Nederland inderdaad kelderen. Ik denk eerlijk gezegd dat een samenvoeging van de Belgische en Nederlandse competitie de enige manier is om voor beide landen weer in de Europese subtop aan te haken.

❄️

niveau scheidsrechters vandaag zeg… Feyenoord komt weg (rood, tegengoal niet gegeven maar wel onterechte penalty mee) en Groningen had voor rust al met acht man moeten staan.

❄️

België gaat dit jaar weer veel puntjes sprokkelen in Europa. Nu al zeker 1 team in CL en EL, Standard moet Molde nog uitschakelen voor EL en Club is ook al zeker van EL (mits een stunt tegen Man U ook CL).

En ja, teams die er meteen uitvliegen in Europa, da’s niet alleen in Nederland zo. Elk jaar hebben we in België ook wel zo’n club. Dit jaar was het Charleroi die eerst een ‘nobody’ krijgen (Beitar Jeruzalem) en dan plots geen reekshoofd meer zijn en er dan logischerwijze uitgaan tegen een sterkere tegenstander (Zarya Luhansk). Gelukkig hebben de rest van de Clubs wel meestal de status van reekshoofd in de voorrondes (voor EL).

niveau scheidsrechters vandaag zeg… Feyenoord komt weg (rood, tegengoal niet gegeven maar wel onterechte penalty mee) en Groningen had voor rust al met acht man moeten staan.

David23 op 16 aug 2015 19:39

Vond het niet zo bedroevend als je doet voorkomen. Als niet Feyenoorder maar voorstander van goede scheidsrechters ben ik na het herhaaldelijk zien van de beelden het er mee eens dat het géén goal was voor Cambuur. Ook met doellijntechnologie geldt dat de bal volledig over de lijn moet zijn. Die lijn is ook nog eens vrij breed. Dat maakt dat samen met de grootte van de bal deze 30cm voorbij het voorvlak van de goal moet geraken. Die voet erachter doet dat wel, maar de bal niet. Vergis je niet, door die regelgeving heb je meer ruimte dan verwacht op de grenzen van het veld.

Onbegrijpelijk dat de media zeggen dat Schreuder moet blijven zitten terwijl hij al jaren bezig is de club af te breken. Zorgde persoonlijk al voor het vertrek van Co Adriaanse en heeft in al die jaren dat Twente reeds aan het afzakken is, nooit blijk van enig inzicht getoond.
Voor Twente te hopen dat deze zelfzuchtige en onbekwame trainer snel verdwijnt.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Onbegrijpelijk dat de media zeggen dat Schreuder moet blijven zitten terwijl hij al jaren bezig is de club af te breken. Zorgde persoonlijk al voor het vertrek van Co Adriaanse en heeft in al die jaren dat Twente reeds aan het afzakken is, nooit blijk van enig inzicht getoond.
Voor Twente te hopen dat deze zelfzuchtige en onbekwame trainer snel verdwijnt.

Thomas op 17 aug 2015 08:47

Probleem is dat hij een belachelijk hoog salaris voor een trainer met zijn ervaring heeft en daarmee ook een grote afkoopsom, en die afkoopsom lijkt Twente niet te kunnen betalen.

❄️

Onbegrijpelijk dat de media zeggen dat Schreuder moet blijven zitten terwijl hij al jaren bezig is de club af te breken. Zorgde persoonlijk al voor het vertrek van Co Adriaanse en heeft in al die jaren dat Twente reeds aan het afzakken is, nooit blijk van enig inzicht getoond.

Voor Twente te hopen dat deze zelfzuchtige en onbekwame trainer snel verdwijnt.

Thomas op 17 aug 2015 08:47

Probleem is dat hij een belachelijk hoog salaris voor een trainer met zijn ervaring heeft en daarmee ook een grote afkoopsom, en die afkoopsom lijkt Twente niet te kunnen betalen.

David23 op 17 aug 2015 09:53

Maar dat doet niets af aan de vreemde berichtgeving van media dat het aan de onervaren spelersgroep en/of het inpassen van nieuwe spelers (waar beide alle eredivisieclubs mee te maken hebben) ligt. Mijn inziens is hij simpelweg een incompetente trainer er lopen Twente spelers als kippen zonder koppen over het veld.

Voorzitter Aldo van der Laan gaf laatst nog aan dat geld het probleem niet is. Nou zijn er meer leugens verteld door het bestuur van Twente de afgelopen jaren, maar toch opmerkelijk.

Enfin, voor de Twente supporters beter dat de man zo spoedig mogelijk vertrekt. Ook denk ik dat Schreuder nooit meer ergens aan de slag komt. Simpelweg doordat hij zijn eigen belang boven dat van (het verval van) de club stelt.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie