Wielrentopic

Gisteren, Cauberg in ongeveer 30 seconden opgereden met m’n auto. Er wordt hard gewerkt, de tribunes staan al en de campings in de buurt doen goede zaken. Morgen ga ik het nogmaals proberen, waarschijnlijk doe ik er dan wat langer over. Het zal alleen nog maar drukker worden. Wie er gaat winnen? Geen flauw idee, Johnny Hoogerland?

Rodriguez gaat winnen denk ik, Gilbert is uit vorm/krijgt geen doping meer bij zijn nieuwe ploeg.

Voor mij is rodrigeuz ook de favoriet in zowel amstel als waalse pijl.
En wat nederlanders betreft ben ik benieuwd naar bauke mollema vorige week in baskenland vorm getoond en zegt dat hij goed is.
En johnnie hoogerland rijdt een zeer goed seizoen tot nu toe met onder andere een 5e plaats in het eindklassement van de tirreno adriatico en wout poels zeer goed voor dit soort aankomsten maar is soms nog wat wisselvallig en lieuwe westra die ik indrukwekkend vondt in de 5e rit in parijs nice col de mende.
En robert gesink weet ik niet wat hij gaat doen is net ziek geweest en heeft een zware blessure gehad.
Maar het is en blijft een toprenner

@Martijkski: ff een tip van een mountainbiker: als je benen tijdens het klimmen moe worden en de vaart niet meer kunnen houden, denk er dan aan dat je 360graden kracht kan zetten op de pedalen door je benen met kracht omhoog te trekken na de voorwaartse arbeidsslag. (mits je klik-pedalen hebt natuurlijk)
oftewel: oefen ff op een plat stukje om eraan te wennen, je zult er tientallen meters profijt van hebben ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Thanks Ferdinand, maar ik ga de Cauberg niet op fietsen. Zoals ik al eerder schreef is fietsen niet m’n grootste hobby. Ik heb niet eens een fiets. Morgen ga ik de Cauberg weer met de auto bedwingen :)

@ Martijnski, ook daar kan terugschakelen soms helpen ;-)

Click. Click. Peace

Martijnski pak de velo gast:)

@ Rogier: Gisteren was het terugschakelen van de 1 naar de vrij. In file tegen de Cauberg op. Morgen zal niet anders zijn.

@ Paul: Ik heb helemaal geen fiets nodig. Kan alles makkelijk met de auto af, het dorp ligt om de hoek. Waar zou ik verder nog naartoe moeten fietsen? M’n werk is 55 kilometer verderop, dat betekent 's nachts vertrekken en 's avonds laat weer thuis. M’n familie woont nog verder weg en m’n vrienden zitten niet te wachten op bezweet, hijgend en hevig dampend bezoek. Ik dank Henry Ford!

Thanks Ferdinand, maar ik ga de Cauberg niet op fietsen. Zoals ik al eerder schreef is fietsen niet m’n grootste hobby. Ik heb niet eens een fiets. Morgen ga ik de Cauberg weer met de auto bedwingen :)

Martijnski op 12 apr. 2012 21:15

nah, niet eens fietsen?
tssss… terwijl het zo’n eenvoudig bultje is?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Martijnski verkent in de volgwagen van Vacansoleil de beklimming van de Cauberg en heeft ondertussen een rustgevend muziekje op de autoradio opgezet:)

De drukte viel erg mee ten opzichte van 2 dagen daarvoor. Een uurtje later konden de startbewijzen voor de toerrit van vandaag (zaterdag) opgehaald worden. Ik wilde dus voor de echte drukte begon de stad uit en de berg over zijn.

En ja Ferdinand, het is echt een eenvoudig bultje. Daar kom ik met m’n fiets wel tegenop als het echt moet :)

Gasparotto gewonnen, vanendert bijna. Heb alleen de laatste kilometer op de Cauberg gezien :)

De Jelle morgen op 1 ?? Ik gok eerder op Samuel Sachez, wat was die sterk zeg ! Spijtig dat hij pech had op het verkeerde moment.

De Rabo’s sloegen me tegen, hun koers en dan 10de worden. Beschamend, zeker gezien hun budget.

Doet evans mee? Die is altijd goed in de waalse pijl :)

Nee die past voor Waalse pijl en Luik-Bastenaken-Luik.

De Jelle morgen op 1 ?? Ik gok eerder op Samuel Sachez, wat was die sterk zeg ! Spijtig dat hij pech had op het verkeerde moment. De Rabo’s sloegen me tegen, hun koers en dan 10de worden. Beschamend, zeker gezien hun budget.

dr dre op 17 apr. 2012 20:56

want? Rabobank is qua budget niet meer dan een middenmoter in het pro-tour circuit, die dan ook nog eens bewust hebben gekozen voor een ronde-ploeg met nederlandse kopmannen.

Verder is het ook weleens verstandig om bewust een koers te laten lopen. Dit jaar hadden ze zeker geen favoriet, en als je een koers te graag wil winnen, verlies je hem ook. Nu laten ze zien dat ze niet ten koste van alles de koers willen controleren, waardoor andere ploegen er wellicht volgend naar niet automatisch vanuit gaan dat Rabo het werk wel weer zal doen.

Running against the wind

Nou ze zijn meer dan middenmotor qau budget 15 miljoen volgens mij volgens mij hebben alleen team sky bmc en radioshack nissan trek een beter budget.
Als ik het goed heb bijvoorbeeld vacansoleil heeft een budget van circa 8 a 9 miljoen.
En bijvoorbeeld liqiugas volgens mij 7 miljoen en euskaltel 4 miljoen euro.
Maar rabobank komt het wel goed mee denk ik.
En vacansoleil doet ook leuk mee.
Vandaag rodrigeuz gewonnen in de waalse pijl.
En mollema netjes 7e

Qua budget, vergeet niet dat bij het budget van de rabo’s ook opleiding en mtb ploegen rijden. Verder verwachten we (te) veel van ze. vorig jaar hadden ze een (veel) beter seizoen dan vacancesoleil, maar toch leken die voor veel beter. ik zie grote dingen in het verschiet met de jonge ronde rijders van de Rabo.

Click. Click. Peace

Inderdaad, de 15 miljoen die Rabo te besteden heeft is voor 4 ploegen (ook de vrouwen-ploeg).

Stel dat ze voor de pro-tour ploeg dan 10-11 miljoen te besteden hebben, dan zitten ze niet zo heel ver boven Vacansoleil.

Liquigas is trouwens wel een ploeg die heel veel haalt uit een beperkt budget, erg knap hoe ze dat daar doen.

Running against the wind

Ik doelde meer op het feit dat ze geen echte topper hebben. Gesink is goed, maar aan het tempo dat die botten breekt zal hij nooit een Tour kunnen winnen. Ik schat zijn tijdrijden daarvoor ook te laag in. Louis Leon Sanchez is goed, maar normaal zal er altijd net iemand beter zijn. Pozzato is sneller, Rodriguez een betere klimmer,… Hij moet het dus vooral van zijn aanvallen hebben en daar zit hij met het probleem dat ze niet echt voluit met hem willen rijden omdat hij te goed is. Voeckler deed dat wel, maar ook alleen maar omdat hij zo geel kon pakken. Breschel, Boom,… goede courreurs maar Boonen en Cancellara zijn nu eenmaal beter in het Vlaamse werk.

Ze hebben terug nood aan een Freire, iemand die een koers of 15 op een jaar wint en in praktisch elke wedstrijd podium kan rijden. Of zoals Menchov, Rasmussen, Leipheimer,…

Om een Belgisch voorbeeld te nemen. Lotto-Belisol draait met een pak minder budget maar heeft 1 wereldtopper : Greipel, met daaronder suptoppers à la Vanendert en Van den Broeck. Daarnaast nog veel (Belgisch) talent. OFQI valt qua budget misschien beter te vergelijken maar die hebben zowel Boonen, Martin en Leipheimer. Daarnaast nog een brede kern met Chavanel, Grabsch, Brammeier, trentin, Velits,…

Maar die brede kern had quickstep vorig jaar ook niet doordat omega pharma erbij zit konden ze martin velits en leipheimer halen zeker een goeie ploeg.
De jonge jongens van rabobank moeten ook nog groeien ze zijn nog niet op hun top.
Een goed voorbeeld is phillipe gilbert die was ook pas 28 toen hij ging oogsten.
gesink mollema kruiswijk en wilco kelderman zitten daar een paar jaar onder.
Maar als gesink wel een keer op zn fiets blijft zitten wat ook zeker wel gaat gebeuren rijdt hij zeker top 5 in de tour.

Vergeet ook niet dat Rabo bewust de keuze heeft gemaakt om met nederlandse kopmannen te willen rijden. Als ze willen kunnen ze vast ook wel een topsprinter aantrekken en daar een deel van de ploeg op afstemmen, maar vanaf het moment dat de Rabobank in het wielrennen stapte is de ambitie geweest: Nederlanders op het podium in de tour. Al het andere is van minder belang. Natuurlijk kan de bank een enorme zak geld op tafel leggen en 5 buitenlandse klassementstoppers aantrekken, maar ze willen gewoon de Nederlandse renners een kans geven.

Of die ooit podium gaan halen in de tour is niet bekend (garanties zijn er niet), maar het aantrekken van bijvoorbeeld Andy Schleck verhoogt de kansen zeker niet.

Running against the wind

De Rabo zit ook in een spagaat ‘we’ willen resultaat maar ‘we’ willen ook Nederlands resultaat. Inderdaad een Schleck aantrekken vergroot de kansen op hoge toerklassering (als ie leert tijdrijden en dalen ;-) zelfs een gele trui ). (en zijn vlag lijkt zelfs wel een beetje op de onze ;-) ) Maar ‘wij’ Nederlanders willen nederlands resultaat. Ik denk zelf dat veel jonge Nederlanders het erg goed doen, maar winnen ‘nog’ niet. Geef ze de tijd en schrijf ze niet meteen af. Er komen volgens mij mooie tijden aan voor het Nederlandse wielrennen…

Click. Click. Peace

vandaag mollema weer 7e in de proloog van de ronde van romandie goede basis voor een goede eindklassering in deze ronde mischien zelfs wel winst.

Binnenkort Giro! :)

Vorige week stond ik nog in de poedersneeuw, maar na een week met temperaturen van boven de 28° in het dal leek het ons een beter idee om de racefietsen weer eens uit de stal te halen ;-)
Een rondje om het Serre Poncon meer dus. Waarbij we langs verschillende skigebieden rijden met de twee grootste (Les Orres en Reallon). Een heel mooi rondje met lekker veel klimmetjes.

Hier wat plaatjes die ik schoot:

null

null

null

Click. Click. Peace

Hee het lijkt of Gesink er weer ‘bovenop’ raakt. 4 e in tijdrit. Met zijn klimmerscapaciteiten (in goede doen) lijkt het podium opeens niet ver weg meer…

Click. Click. Peace

En winst ook niet heeft vorig jaar gewoon een naar jaar gehad met het overlijden van zn vader en daarna zon blessure.
Is nu op de weg terug.

En hij heeft hem gewonnen de tour of californie is dit jaar gewonnen door robert gesink. Mooi resultaat.
Liet iedereen achter zich op mount baldy

En hoe! Ik dacht ik kijk en als het wat is kijk ik af. Viel met m n neus in de boter, zelden Gesink zo goed zien rijden. Zo n Gesink kan een podiumkandidaat zijn in de tour!

Click. Click. Peace

Plaats een reactie