Wielrentopic

Programma voor dit weekend: zaterdag Cummingsdag en zondag tegenvallendekoninginnenritdag. Hoewel ik hoop op actie van Contador of Aru.

❄️

Goed gereden hoor van Gesink. Wat gun ik die gast een overwinning!

Click. Click. Peace

Hoop dat ik vandaag weer geen gelijk heb met m’n voorspelling…

Gesink in deze vorm kan echt nog wel een etappe pakken, in een echt zware bergetappe zou hij nog net iets beter moeten zijn. Zou ook dikverdiend zijn inderdaad.

❄️

@Rogier een overwinnig zit er dit jaar helaas niet meer in. Hij heeft net opgegeven na een valpartij…

Born to Ride

Die arme gast… hoeveel pech kan een mens incasseren. Ik had echt verwacht dat ie dit jaar een rit zou pakken.

Click. Click. Peace

Ongelofelijk hoeveel grote namen we al kwijt zijn, zeker als Démare uit koers moet. Alleen Aru en Bardet zijn nog een gevaar voor Froome en Kittel is met Sagan, Cav en Démare ook de nodige concurrenten kwijt.

❄️

Ik schrok van die val van Porte. Dat ging wel hard zeg, vol tegen de rotswand. En stel je voor dat er niet met communicatie gereden werd, dan waren er vanwege de ongelukkige plek ongetwijfeld nog wat latere renners op hem geklapt.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Wat een etappe vandaag. Arme porte die was echt sterk. en bravo voor de wil van bardet die gaat de tour nog wel kleur geven.

Click. Click. Peace

Op de terugweg van een weekendje fietsen in Sauerland, de finale van de etappe kunnen volgen via Radio Tour. Man man, wat spannend was het tot het einde. En wat een triestige dag voor Gesink, Thomas en Porte. Benieuwd wat de tweede tourweek gaat brengen. Overigens sta ik er in de tour toto’s niet zo goed voor ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

Het was absoluut een enorm spectakel, maar toch blijf ik op de een of andere manier de tour de France gewoon verreweg de minste vinden van de 3 grote rondes. Al vind ik het buiten tijd binnenkomen van Demare wel een hoop heerlijke Karma voor de ASO na de Disq voor Sagan. Daarmee hoopten ze namelijk eindelijk weer eens een Franse groene trui winnaar te krijgen. Wel erg lomp trouwens van FDJ om 3 man bij Demare te houden terwijl je eigenlijk al bijna van te voren wist dat hij het niet zou redden na de etappe van zaterdag waar hij al alle moeite had om er bij te blijven…

Born to Ride

Wie is de ploegleider van Astana momenteel?? Die moeten ze direct op non-actief zetten, wat een idioten om mee achter Bardet te rijden in de finale. En voor wat? Om je mogelijke 2e plaats te verdedigen in het CG? Met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig. En het is nog maar de eerste week van de tour. Ik begrijp deze tour sowieso niet helemaal, nauwelijks grote ritten in de Pyreneeën en/of de Alpen, zonde.

Voor ritwinst wellicht?

Ja @berrie2 dat is wat ze zullen zeggen, maar wat is nu een ritwinst als je kans hebt om de tour te winnen? Ik kan mij niet voorstellen dat Astana met Aru en Fuglsang als ‘ras sprinters’ iets anders dachten dan oh jee, ons 2e en/of 3e plek worden aangevallen door Bardet. Hoe dan ook, als je de tour wilt winnen, en die kans is er wel met Aru en Fuglesang in deze vorm, moeten ze en Froome in de problemen brengen en voorsprong nemen voor de tijdrit en niet mee helpen het gat te dichten. Vind ik he, wat weet ik er van :-D

Fuglesang de Tour winnen? Mis ik iets?

Ik neem aan dat je mij wel begrijpt toch? Als je Fuglsang in deze vorm hebt om Aru te helpen…etc. Duidelijker voor je?

Ik neem aan dat je mij wel begrijpt toch? Als je Fuglsang in deze vorm hebt om Aru te helpen…etc. Duidelijker voor je?

HN65 op 10 jul 2017 18:48

Nee, nu is het nog cryptischer, om eerlijk te zijn.

Fuglsang als meesterknecht van Aru, begrijp ik. Inmiddels ook achterhaald. Na die ratterige actie van Aru steek ik een kaarsje op voor Froome.
Ze rijden zojuist met zijn 2-en zowat een camper binnen. Je zult er maar staan te filmen met je iPhone.

De willekeur van de Franse jury heerst weer. Bardet die een fles aanneemt in de laatste 20km krijgt uiteraard geen straf, net als de skymannen die gewoon nog een hele zak aannemen. Bennet die een flesje water uit het publiek aanneemt en over zich heen gooit en er niet uit drinkt! krijgt 20sec tijdstraf. Het is soms gewoon walchelijk hoe chauvinistisch de jury is. Bouhanni mag gewoon een rechtse directe uitdelen met een kleine straf als gevolg. Sagan vangt Cavendish met zn schouder op die in een onmogelijk gat duikt en krijgt een DSQ.

Born to Ride

De willekeur van de Franse jury heerst weer. Bardet die een fles aanneemt in de laatste 20km krijgt uiteraard geen straf, net als de skymannen die gewoon nog een hele zak aannemen. Bennet die een flesje water uit het publiek aanneemt en over zich heen gooit en er niet uit drinkt! krijgt 20sec tijdstraf. Het is soms gewoon walchelijk hoe chauvinistisch de jury is. Bouhanni mag gewoon een rechtse directe uitdelen met een kleine straf als gevolg. Sagan vangt Cavendish met zn schouder op die in een onmogelijk gat duikt en krijgt een DSQ.

Matthias123 op 14 jul 2017 08:50

Ik ben het ook niet eens met de beslissing, maar heb wel begrepen dat de jury niet alleen uit Fransen bestaat, maar ook een mix is van allerlei nationaliteiten. Dus of het puur Chauvinisme is… Valt te betwijfelen. Of het een faire beslissing is, daar kunnen we het nog over hebben :)

Bergen + Sneeuw = ❤

Ze hebben het teruggedraaid.

Gaaf gaaf gaaf van Mollema!

Click. Click. Peace

Ja zeg, die is niet gestolen. Wat een beestenwerk die laatste 30km van hem solo. Zeer, zeer verdiend. Ontzettend jammer dat niemand van de toppers het verschil kon maken op de Peyra Tailade (wat een klim overigens!!)

En wie is morgen de grote favoriet richting de Galibier? Froome die stand houdt of toch Bardet?

Aequilater Nubila

Ik hoop iig. dat er word aangevallen. Wie er dan wint maakt me niet uit. Zolang er maar om de winst word gestreden.

Komen ze morgen bij jou langs @Rogier??

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Wat denk jij ;-) Hier een uitleg over die lekkere skibergen die we vandaag en morgen langs de tour gaan zien. https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/359242/tour-rijdt-…

Click. Click. Peace

@rogier en heb je de renners voorbij zien razen? Of stond je op de berg? Leuk artikel over de skibergen :)

Bergen + Sneeuw = ❤

@Nelis ik heb ze gezien vlakbij Saint Crepin. De rest kijk ik op de tv zometeen ;-)

Click. Click. Peace

@Nelis ik heb ze gezien vlakbij Saint Crepin. De rest kijk ik op de tv zometeen ;-)

Rogier op 20 jul 2017 14:02

La Course ook gezien? >> http://nos.nl/artikel/2184147-van-vleuten-klasse-apart-op-iz…

Bergen + Sneeuw = ❤

Zeker ook gezien! Supergaaf dat dameswielrennen ook meer en meer in de picture komt.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie