Wintersport 12/13

De zomer moet nog beginnen maar wil je goed zitten dan moet je langzamerhand al plannen en boeken voor het nieuwe seizoen.
En aangezien de voorbereiding een deel is van de pret (en de pret zoalng mogelijk moet duren)…

Wie heeft er al wat gepland/geboekt?

Voor mij in iedergeval een week in de voorjaarsvakantie (locatie ben ik nog aan het zoeken)

Leuk om te lezen dat er meer mensen nu al denken aan het seizoen 2012/2013!

Wij gaan in 2013 op herhaling! Juist omdat seizoen 2012 zo geweldig was! In januari naar Grand Massif (flaine), februari Les Sybelles (St. Sorlin d’arves) en eind maart Les trois vallees (val thorens).

Nog niet geboekt, pas in augustus/september gaan we boeken, maar wel gepland!!

Wij zijn ook al hard op zoek eigenlijk, willen echt niet te laat zijn haha.

In het gebied van Trois Vallees… dit wordt de eerste wintersport samen met me vriendin :)
Hebben jullie ervaring met appartementen van "Village Montana"?
We zoeken namelijk wel een redelijk modern/schoon/luxe appartementje met ze tweetjes.
"Residence plein sud" had ideaal geweest, maar dat is minimaal 4 pers, met ze 2e is dat niet te betalen :(

Reeds geboekt voor de voorjaarsvakantie. We willen graag een leuk appartement, aan de piste en niet al te duur. Tja, dan moet je er wel heel vroeg bij zijn.
@Wim. 1x in Village Montana in Val Tho geweest en is ons prima bevallen. Het is niet zo luxe als Village Montana in Tignes, maar de prijs is ook een stuk minder. Het is zo goed als Ski-inn Ski-out. De appartementen zijn niet al te groot, zoals vaak in Frankrijk, dus zou wel kiezen voor een 4 persoonsappartement.

Veel succes.

Reeds geboekt voor de voorjaarsvakantie. We willen graag een leuk appartement, aan de piste en niet al te duur. Tja, dan moet je er wel heel vroeg bij zijn.
@Wim. 1x in Village Montana in Val Tho geweest en is ons prima bevallen. Het is niet zo luxe als Village Montana in Tignes, maar de prijs is ook een stuk minder. Het is zo goed als Ski-inn Ski-out. De appartementen zijn niet al te groot, zoals vaak in Frankrijk, dus zou wel kiezen voor een 4 persoonsappartement.

Veel succes.

Linda op 10 mei 2012 23:04

Bedankt Linda.
Als ik vragen mag waar gaan jullie heen?

waarom moet je er vroeg bij zijn? dit jaar gaan skien in februari… dag of 5 voordien geboekt. 200 euro verblijf en skipas (7d) les sybelles, en echt niet alles volzet!

@Wim, we gaan naar St. Gervais les Bains (frankrijk)
@ Jan, als het voorjaarvakantie is, dan gaat die Euro 200,00 echt niet lukken, of je moet heel veel geluk hebben met een last minute.
Afgelopen jaar gingen we naar Zwitserland en hadden in april al geboekt voor februari en hadden we het laatste appartement dicht bij de piste. En dat is eigenlijk al jaren zo. Mogelijk wordt het in de toekomst minder, ivm de crisis.
Daarnaast hebben wij ook nog 2 kinderen, dus zijn wel wel op zoek naar een 2-3 kamerappartement. Studio’s zijn er wel altijd te vinden.
Maar dit is natuurlijk wel zoals ik het ervaar :). als je andere ervaringen enzo hebt, dan hoor ik dat graag. Sta ik altijd voor open, want het is en blijft een hele dure vakantie.

@ Jan, inderdaad ik heb ook vele malen zonder enige boeking vertrokken dit seizoen, maar de kerst en vooral herfstvakantie kan je beter toch wat op voorhand boeken anders vind je geen plaats of zeker niets "deftig" meer.
En je haalt ook Les Sybelles aan, je kan dit gebied een beetje bekijken als het skigebied van de "witte producten" hier kiezen ze absoluut voor massa en je zit er nog met vele trage en sleepliften, ik ben er ondertussen al zelf 2 keer geweest en ik vind het voor bepaalde redenen een schitterend gebied maar om andere redenen toch echt niet mijn ding.

Aja en om op de vraag te antwoorden, ik denk alle dagen aan skiën het is gewoon belachelijk aan het worden! Ik reis enorm veel als cameraman/reisbegeleider en de komende maanden zit ik in Zuid Afrika, Noordpool, Egypte, Maldiven, etc… en wat me het meest van al bezig houd is waar ik volgend seizoen ga gaan skiën :-)

Klinkt als een wereldbaan Bruno!! Wat een locaties, prachtig voor een hobby-fotograaf als ik… Ik ga wel mee… :p

Anyway, ontopic: de wens is om sowieso 3 keer te gaan komend seizoen. Eind november/begin december een lang weekend naar een hoog gebied.

Begin januari met oud klasgenoten naar een andere oud klasgenoot die in Wallis woont (afgelopen januari ook gedaan en was super!). In februari met de vriendengroep (24 man) naar Paradiski, net als dit jaar in een prachtige villa aan de rand van het gebied… En als het kan in maart/april nog een lang weekend met een bus naar Grand Massif of Trois Vallées of zo…

Mooie plannen, hopelijk lukt het ze ten uitvoer te brengen. In ieder geval 3 keer! :D

Oh, enige van bovenstaande plannen wat ver vooraf geboekt wordt is de vakantie met de vriendengroep. Villa die we hadden was vorig jaar ook al in september voor het hele seizoen volgeboekt dus we zijn er al weer mee bezig voor komend seizoen.

Rest zal allemaal last-minute beslissingen worden i.v.m. condities ter plaatse…

Kerstvakantie & voorjaarsvakantie is heel vaak erg vol. De meeste huisjeseigenaren gaan lekker Kerst en eventueel Oud & Nieuw vieren in hun eigen hut, en daarnaast hebben de Duitsers de eerste week van januari altijd een weekje vrij, dus die zwermen dan massaal uit naar de Alpen, dus voor die 3-4 weken is vroeg boeken echt raadzaam.

@Jan wij gaan met een groep van ong 10 personen en willen dan een chalet hebben.
Helaas zitten wij gebonden aan de voorjaarsvakantie en wil je dan een leuke (betaalbare) locatie dan moet je vroeg zijn.

En daarnaast is het gewoon leuk om te zoeken naar een huisje, kijken naar nieuwe gebieden, alvast piste kaarten bestuderen en ski routes plannen. Bekijken wat voor nieuws er is op materiaal gebied.
En dit alles het liefst met de laptop op schoot en een koud biertje ernaast in de tuin in het zonnetje ;)

Ik ben van plan om in Juni te gaan… Valt dat nog onder dit seizoen of onder de volgende^^

Let it snow

In Februari een weekje naar Ischgl(budget) en een weekje naar Obergurgl(luxe). Allebei al geboekt. Obergurgl boeken we altijd gelijk als we er zijn voor het volgende jaar anders is er geen plekje meer vrij. Met Ischgl heb ik geen ervaring maar bij het zoeken merkte ik wel dat er al niet veel meer vrij was voor mijn budget.
Ik heb nu al zin!!!

Ischgl is nou ook niet bepaald een budget gebied ;) Sunweb heeft zo te zien ook alweer de eerste accomodatie erop staan… Ik denk dat ik toch nog even mijn aandacht op de zomervakantie hou (zomerskieen :D) en daarna weer voor de winter ga kijken.

Ik weet het maar ik kon ergens een goedkoop appartementje huren tussen Kappl en Ischgl in. Ik heb de auto nodig om in Ischgl te komen omdat de bushalte ook niet bepaald dichtbij het huisje schijnt te zijn. Geen idee of het wat is maar dat zien we daar wel weer. In Obergurgl betaal ik meer dan 3 keer zoveel voor mijn appartement…maar ja, die ligt dan ook naast de piste. De skipasprijzen zijn ongeveer gelijk aan die van Obergurgl alleen in Ischgl heb je er dubbel zoveel pistekilometers voor. Obergurgl ken ik op mijn duimpje en vind ik super! Ischgl ben ik nooit geweest, dus ik ben benieuwd wat ik daar te zien krijg.

Obergurgl ben ik ook wel is geweest,een oase van rust. Zelfs tijdens de carnavalsvakantie geen wachtrijen. Alhoewel, dat is ook alweer een paar jaar terug… nog steeeds zo verlaten daar?

Ischgl schijnt wel echt het tegenover gestelde te zijn.

Ja, het is er nog steeds rustig. Ik kom er de laatste jaren altijd in de voorjaarsvakantie. Ook een paar keer met kerst geweest en eind januari. inderdaad nooit wachtrijen, rustig en vooral heel mooi(Wurmkogl en Hohe Mut)! Tja, wat ik van Ischgl moet verwachten weet ik eigenlijk niet zo goed. De een vertelt dit en de ander dat. Ook veel revieuws gelezen maar men spreekt elkaar nogal eens tegen.

Ben blij dit allemaal te lezen dacht al dat ik alleen zo gestoort was. Ik begin terug in december in Livigno naar jaarlijkse gewoonte en misschien in november een technische stage ergens maar ben ook al bezig met het verdelen van mijn verlofdagen voor 2013.

RoCo

Ja, het is er nog steeds rustig. Ik kom er de laatste jaren altijd in de voorjaarsvakantie. Ook een paar keer met kerst geweest en eind januari. inderdaad nooit wachtrijen, rustig en vooral heel mooi(Wurmkogl en Hohe Mut)! Tja, wat ik van Ischgl moet verwachten weet ik eigenlijk niet zo goed. De een vertelt dit en de ander dat. Ook veel revieuws gelezen maar men spreekt elkaar nogal eens tegen.

joepiedepoepie op 14 mei 2012 01:05

Volgensmij zijn er een paar type mensen die reviews achter laten. Mensen die de apres ski helemaal geweldig vinden en al het massa gebeuren erbij. Mensen die het niet interesseert en gewoon de kwaliteiten van het skigebied zien. En als laatste mensen die altijd iets te zeiken hebben en chagrijnig naar huis gaan als ze 10 minuten hebben moeten wachten ergens. Ligt er een beetje aan waar je jezelf indeelt ;)

Ze aprèsskiën maar een eind weg, zolang ze mij maar gewoon laten skiën. En die wachtrijen daar hou je gewoon rekening mee. Het skigebied van Ischgl lijkt er goed uit te zien en ik ben dol op moderne liftanlagen om de simpele reden dat er dan weinig sleepliften zijn. (Op m’n ski’s maakt het me niet zo uit maar met m’n snowboard ben ik er niet zo dol op). Ik hou ook van hoge sneeuwzekere gebieden, dan hoef ik niet bij weinig sneeuw tussen het “groen” te skiën. En ik mag graag van mooie uit- en vergezichten genieten.

Zomerskiën lijkt me ook wel leuk!(ik ski in de zomer alleen in Snowworld maar dat telt niet echt mee). Ben vroeger wel in de zomer bij gletscher skigebieden geweest maar daar nog nooit zelf geskied, helaas.

Twee wintersportweken al geboekt. Rond de kerst naar Kaltenbach en 1e week februari 2013 naar Skiwelt. Wellicht eind november richting Hintertux of Stubaier gletscher om even warm te draaien. (skieen)

Ben al aan het aftellen voor mijn zomervakantie, ook heerlijk. Voor de winter 2012/2013 heb ik al wel op mijn werk vrij aangevraagd een aantal weken, maar boeken hoeft sinds een paar jaar niet meer, kan gaan en staan wanneer ik wil, als de eerste sneeuw valt rijden wij heen, en zonder te boeken toch evengoed voorpret. Vanaf januari hebben we al aanvragen voor de huur van ons huis, vindt het ook leuk om dit te regelen en te promoten, boeken maar dan anders om voor gezellige gasten.

Dienten Die Alte schule

Ze aprèsskiën maar een eind weg, zolang ze mij maar gewoon laten skiën. En die wachtrijen daar hou je gewoon rekening mee. Het skigebied van Ischgl lijkt er goed uit te zien en ik ben dol op moderne liftanlagen om de simpele reden dat er dan weinig sleepliften zijn. (Op m’n ski’s maakt het me niet zo uit maar met m’n snowboard ben ik er niet zo dol op). Ik hou ook van hoge sneeuwzekere gebieden, dan hoef ik niet bij weinig sneeuw tussen het “groen” te skiën. En ik mag graag van mooie uit- en vergezichten genieten.

Zomerskiën lijkt me ook wel leuk!(ik ski in de zomer alleen in Snowworld maar dat telt niet echt mee). Ben vroeger wel in de zomer bij gletscher skigebieden geweest maar daar nog nooit zelf geskied, helaas.

joepiedepoepie op 14 mei 2012 12:46

Zoals jij Ischgl beschrijft denk ik dat je het wel naar je zin gaat hebben. Sleepliften vind ik zelf ook erg vervelend op mijn snowboard, dus dat is meestal ook een doorslaande factor voor mij.

Paar jaar geleden in de zomer ook in Kaprun geweest. Snowboard en alles bij ons maar toch niet geweest (zomervakatnie maakt lui!!). Wel spijt van dus deze zomer moet het toch maar is echt gaan gebeuren!

In januari dit jaar meteen geboekt voor het volgende jaar.
Iedere dag is het skien ook altijd in mijn gedachten.
Afgelopen seizoen 4 weken geskiet. Hoop het volgend jaar weer zo te doen.

"…"
Zoals jij Ischgl beschrijft denk ik dat je het wel naar je zin gaat hebben. Sleepliften vind ik zelf ook erg vervelend op mijn snowboard, dus dat is meestal ook een doorslaande factor voor mij.

Paar jaar geleden in de zomer ook in Kaprun geweest. Snowboard en alles bij ons maar toch niet geweest (zomervakatnie maakt lui!!). Wel spijt van dus deze zomer moet het toch maar is echt gaan gebeuren!

Rutger op 17 mei 2012 00:07

Vroeger als kind wel eens in Kaprun geweest in de zomer. We gingen toen met een plastic zak onder onze kont een stukje piste af.

Maar je hebt gelijk zomervakantie maakt lui. Een paar jaar geleden in Sölden geweest en ook de gletsjers bekeken maar niet geskied. Nu mag je daar in de 3 zomermaanden niet meer skiën.

Wat Ischgl betreft; het massagebeuren zal ik zoveel mogelijk moeten proberen te ontlopen. Maar ja, als het budget moet, zal je ergens op moeten toegeven. Dus dat doen we dan maar op het onderkomen dat eenvoudig is en niet naast de piste ligt. Het skigebied daar geef ik niet op toe. Dat moet gewoon hoog, sneeuwzeker, groot genoeg en modern zijn.

Ik-ver-huis-naar-de-Haute-Savoie-deze zomer en ik word bijna gek :)))))

Ik ben een gepensioneerd touringcarchauffeur, maar ook een fervent skiliefhebber.
De bedoeling is van 15 t/m 23 Febr. een skiweek te organiseren naar Abtenau, Salzburgerland.
Hotel/ H.P met vele mogelijkheden zowel voor alpine alswel voor langlauf. Bus blijft ter plaatse voor eventuele uitwijk naar andere gebieden ( bv. Dachsteingletscher )als er onvoloende sneeuw mocht zijn !!
Vertrek vanaf Eindhoven Tongelreep ( Aalsterweg )
Vermoedelijke deelnemersprijs ( bij voldoende deelname) 495 euro op basis 2 p.k. toeslag 1 p.k. 84 euro ( voor de gehele week )
Hotel Post heeft voorlopig voor deze week vrijgemaakt, Super Hotel vele gratis faciliteiten, geinteresseerd ??? 0620149625

In Februari meteen geboekt voor het volgende jaar in Montafon. Heerlijk skigebied, heb dit jaar ook moeten missen door een kruisbandblessure, dus mijn verlangen is alleen maar groter!

Ik ben een gepensioneerd touringcarchauffeur, maar ook een fervent skiliefhebber.
De bedoeling is van 15 t/m 23 Febr. een skiweek te organiseren naar Abtenau, Salzburgerland.
Hotel/ H.P met vele mogelijkheden zowel voor alpine alswel voor langlauf. Bus blijft ter plaatse voor eventuele uitwijk naar andere gebieden ( bv. Dachsteingletscher )als er onvoloende sneeuw mocht zijn !!
Vertrek vanaf Eindhoven Tongelreep ( Aalsterweg )
Vermoedelijke deelnemersprijs ( bij voldoende deelname) 495 euro op basis 2 p.k. toeslag 1 p.k. 84 euro ( voor de gehele week )
Hotel Post heeft voorlopig voor deze week vrijgemaakt, Super Hotel vele gratis faciliteiten, geinteresseerd ??? 0620149625

Willem op 17 jun. 2012 12:24

Maak anders even een apart topic aan? Dan bereik je meer forumlezers denk ik…

Plaats een reactie