Waar in Oostenrijk halve dagen skiles voor kinderen

Hallo,
We willen graag in febr 2013 met onze dochters naar Oostenrijk.
Onze oudste is 7 en heeft eerder al geskied, onze jongste is dan net 4 en voor haar wordt het de eerste keer.
Voor haar vind ik halve dagen skiles dan voldoende. Ik ben er achter dat het in Frankrijk veel meer aangeboden wordt, dan in Oostenrijk.
Iemand misschien tips in welk Oostenrijks dorp dit wel aangeboden wordt?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr.

Berwang. Naast de oefenweide waar de kleintjes in de ochtend van 10 tot 12 lessen is een terras waar je lekker kan zitten. Ook de skijuffen zijn leuk voor de kids en spreken Nederlands.

Ok, dankjewel Hans, ga ik daar eens kijken!

Je kunt overal in Oostenrijk kiezen om je kind maar een halve dag les te laten volgen bij mijn weten. Ik weet dat ik dat bij onze kinderen ook wou maar dat wouden ze naar 1 dag zelf niet meer, te leuk in de klas.

Wat bij de oudste toen ook meespeelde is het feit dat de rest van de klas in de middag weer les kreeg en hij het idee had dat ie dan teveel zou missen. veruit de meeste kinderen krijgen les van ong 0930 tot 1200 en van 1330 tot 1530.

Wij hadden afgelopen jaar in kleinwalsertaal wel voor het eerst dat ze ook met elkaar gingen eten tussen de middag, dit waren we in Lermoos niet gewend waar ze gewoon met ons gingen eten. Dit was wel even wennen en dan zie je ze eigenlijk de hele dag niet. De kinderen inmiddels 9 en 12 vinden dit juist wel weer Cool eten met hun klas en daarna meteen weer de piste op.

Member of global cooling initiative

De oudste is geen probleem om een hele dag op les te doen, maar de jongste is dan echt nét 4, en ze is klein en tenger van postuur. Ik weet zeker dat zij t smiddags niet gaat trekken, vandaar dat ik haar niet hele dagen op les wil doen.

Als ik zo op de sites kijk van diverse skischolen lees je niets over halve dagen les (en idd wel in Berwant zoals Hans opperde!). Zou het zonde vinden om voor een hele dag te moeten betalen. Dan kan ik bij wijze van nog beter privéles voor haar regelen voor 2uur per dag.

Bedankt voor de reactie Jos!

@Gast69: Herkenbaar. Twee jaar terug zijn wij in Berwang geweest, mijn zoon was toen 4 jaar.
Onze ervaring was dat van 10 tot 12 genoeg les was voor hem (en de andere 4 jarigen in ons gezelschap).
's Middags wilden de kids ook nog wel eens sleetje rijden, spelen in de sneeuw, sneeuwpop maken, zwemmen in het hotel, kleuren op de kamer, niks doen, slapen omdat ze van die twee uur in de buitenlucht op de skis moe waren geworden enzovoort.
En er waren ook nog middagen dat de kids het leuk vonden om 's middags met pa en ma wat te doen.

http://www.skischule-berwang.at/nl/bobos-kinder-club-kinders…

Bij ons in Dienten am Hochkönig zijn twee skischolen die beiden de mogelijkheid bieden om 2 of 4 uur les te nemen voor kinderen. Als je op google zoekt bij skischool Dienten komen beiden tevoorschijn.
Tevens is het een familie en kindvriendelijk gebied met 150 km aaneengesloten piste.

Dienten Die Alte schule

Ik heb gekeken voor een acco in Berwang nav Hans zijn positieve berichten, maar helaas is alles al volgeboekt voor 16 februari 2013.
Héél jammer…
Nu ga ik kijken nav het bericht van Elly of er in Dienten nog iets vrij is.

Met hoeveel gaan jullie? en zoek je hotel of appartement? Ga naar http://www.hochkönig.at – unterkunft suchen vul daar je wensen en data . dan krijg je alles wat nog vrij is te zien en kun je via internet boeken. Elly

In het gebied Hochkönig ligt ook de plaats Hinterthal, daar staat dit:

http://www.alpina-hinterthal.at/en/hotel/holiday-in-the-salz…

Ik ben helemaal blij, we hebben een appartement kunnen boeken nog in Berwang! Haus Cornelia is het geworden.
Ontzettend bedankt voor de tips, ik ben er enorm mee geholpen.
Groet,
Wendy

veel plezier :) en mooi dat het gelukt is.

Member of global cooling initiative

Leuk! Mooi appartement!

Hoe is/was het in Haus Cornelia in Berwang?

Groet,
Johanna

Wij zijn toen onze kinderen klein waren naar brixen geweest, en daar hebben we 4 x een halve dag les voor onze kindren gehad. Perfekt. En ook nog een nederlandse skijuf.( dit is 6 jaar terug)

Bij ons in kleinwalsertal kun je per halve dag les volgen. Vorig jaar heeft onze zoon er halve dagen gevolgd in skischool Bödmen-Baad

Plaats een reactie