Waarheen met groot gezin?

Wij willen met 4 kinderen (9,7,5,5) in de kerstvakantie gaan skien. Ouders en oudste kinderen al paar weken geskied. Tot nu toe steeds in Frankrijk, maar ander land zou ook kunnen. Iemand tip voor leuk gebied/ accomodatie? Franse leraren voor de kleinsten vorig jaar geen doorslaand succes, misschien toch NL talige leraren?

Eén van de vele gebieden in Oostenrijk.

Werstendorf heeft een mooie piste voor de skischolen, met stoeltjes lift, tevens grenst deze piste aan t centrum, dus prima gelegen.

Addict.

Serfaus, Fiss en Ladis is een echt familiegebied. Sneeuwzeker en moderne liften.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Ik denk dat een wat groter gebied dan handig is, omdat daar doorgaans meer Nederlandse skileraren zijn. Dan blijft er nog heel veel over waar je heen kunt. Heb je meer eisen waarop geselecteerd kan worden? Misschien kunnen we je dan beter helpen.

Serfaus

Ik zou zelf Oostenrijk wel eens willen proberen (nooit eerder geskied), maar man wil naar Frankrijk… Hij denkt dat in Ostenrijk overvol luidruchtige Nederlanders is :-) Wat is verschil tussen beide landen?

Kleinar. Kleinschalig, veel goede NL skileraren. Overzichtelijk. Voor ervaren skiers is er ook genoeg te beleven.

Maar dat geldt voor Frankrijk ook. De ESF (école du ski français) heeft ook veel Nederlandstalige leraren in dienst. In een dorp als Val Thorens (waar après-ski en uitgaansleven goed te vermijden is), is dat geen probleem. En voor de ouders een geweldig gebied.
Je kan ook eens kijken naar de école du ski internationale (ESI), die in veel gebieden zit. Maar Les 3 Vallées en Val Thorens zal in geen geval tegenvallen.

Genoeg plekken in Oostenrijk zonder luidruchtige Nederlanders hoor. Mijn kinderen vinden Duitstalige leraren geen probleem, eigenlijk wel interessant. Ze spreken vaak een soort ski mengelmoesje met elkaar. Naar mijn ervaring is een kleine groep belangrijker dan de taal van de leraar. Vermijd gewoon de apres ski paradijzen. Overigens, met vier kids kan het flink veel euro’s schelen als je naar een gebied gaat met gratis skipas voor kinderen of gratis skihuur voor kinderen. Google maar eens, best veel keuze en je komt vast onverwacht leuke gebieden tegen.

Fun Lovin' Skier

Ja dat laatste is iderdaad ook goed punt. Wetsndorf ziet trouwens leuk uit (dank voor deze tip). Nog meer positieve ervaringen met dit gebied?

Westendorf is wel op en top nederlands, nog net geen enclave…

vaak zijn de kleinere dorpjes bij gebieden wat rustiger kwa Losgeslagen hollanders en sluiten ze vaak gewoon aan op de gebieden met een eigen lift

hippach (mayrhofen)
konigsleiten/krimml (gerlos)

wat ook een mooi gebied is, waar weinig nederlands stapvolk komt is italie, val gardena (dolimiti superski) er zullen vast nederlandse leraren zijn in ortisei of selva maar daar heb ik geen ervaring mee

Addict.

Mm, een (bijna) Nl enclave klinkt toch weer minder goed… Ook maar eens kijken naar val gardena dan. NL skileraren geen vereiste hoor. Als die er zijn is dat waarschijnlijk omdat half Nederland er ook is.

O.a. Karwendel (kinderen gratis skihuur, skiles en skipas), bad kleinkircheim (nl leraren, kinderen skipas 20 euro), pitztal (tot 10 jaar gratis), paganella, val gardenia Italië (tot 8 jaar gratis), brandertal (nl leraren kinderen gratis). Dorpen met landal parken hebben vaak nl leraren.

Succes!

Fun Lovin' Skier

Hallo

Wij hebben een duplex in Kleinwalsertal. Een gezellig familie skigebied met 120 km pistes in het zeer sneeuwzekere Vorarlberg. Het is nog vrij die periode. meer info kun je vinden op http://www.kleinwalsertaloostenrijk.be . Het is appartement gemstelblick die nog vrij is. In het gebouw kun je gratis gebruik maken zwembad, sporthal, saunas… Super met kinderen!

Mvg
Jochen Meyns
info@kleinwalsertaloostenrijk.be

De pistes liggen trouwens op 100m en daar is ook een skischool. Als er genoeg nederlandstaligen zijn, zijn er ook nederlandstalige ski-instructoren.

gr
Jochen

St. Michael/ Katschberg in Lungau. Super voor kinderen. Betaalbaar, geen lawaai en zeer kindvriendelijk. Zijn wij vroeger met onze 4 kinderen vaak naar toe geweest. Voordeel is dat als je toch een keer los wil Obertauern dichtbij is!

er zijn zo veel mogelijkheden in Oostenrijk. Het ligt een beetje aan wat je zoekt, in welke regio en hoe groot het skigebied moet zijn. Zeer kindvriendelijk en wat rustiger is bijvoorbeeld:
Wald (hoort bij Königsleiten, maar rustiger als Königsleiten zelf), Brandnertal, Montafon (Gaschurn), Stubaital (Fulmes), Pillerseetal (Fieberbrunn), Wildkogel (Bramberg) Kappl (hoort bij Ischgl, maar een stuk rustiger als Ischgl zelf), Kals-Matrei, Dachstein-West, Loferer Alm, Gerlitzen, ja, en zo zijn er nog veel meer natuurlijk.

Aansluitend op vorige reactie: Katschberg, betaalbaar en kindvriendelijk bevestig ik.
Skibus stopt bij ons voor de deur, met 10 minuten staan jullie boven op de ski´s op de Katschberg. Voor meer info: http://www.auwirt.nl

ook een leuke , nauders ( dorp 1400 meter ) , familiskipas ( 2 volwassenen en 50 euro alle kids op de pas ), overzichtelijk voor ouders met kids , goede skischool met NL leraren , ook in hoogseizoen niet overlopen ( 120 km piste .
Wildschonau , …niet groot , rustig en goede skischolen

hanneke

Aansluitend op vorige reactie: Katschberg, betaalbaar en kindvriendelijk bevestig ik.
Skibus stopt bij ons voor de deur, met 10 minuten staan jullie boven op de ski´s op de Katschberg. Voor meer info: http://www.auwirt.nl

Gast325 op 3 okt. 2012 21:35

Laat dat kindvriendelijk maar weg. Vorig jaar zelf ervaren. Als sardientjes in een blik, onvriendelijk, puur commerciële instelling. Otto skischule. Bah!!

Reactie Katschberg:
Jammer dat je een slechte ervaring had bij Otto´s skischule. Onze gasten gaan meestal naar FirnSepp en hebben daar hele goede ervaringen. Vriendelijke en ervaren skileraren. Degene die de kindergroepen doen zijn geduldig en behulpzaam.

Leuke tips allemaal, dak jullie wel.
Van verschillende kanten wordt me nu aangeraden La Rosiere. Lijkt inderdaad heel kindvriendelijk, klopt dat? En voor ouders ook beetje leuk skien daar? Ziet er naar uit dat daarvoor met name de doorsteek naar Italie dan leuk is, maar vraag me af of dat wel kan terwijl je kids in de skiles zitten… Iemand daar ervaring mee?

La Rosiere is een leuk gebied, relaxte sfeer, echt dorp. De meeste appartementen liggen om de hoek van de berg in de wijk Les Eucherts. Leuke (korte) wandeling door het bos, 's avonds verlicht.
Pistes leken mij aanvankelijk wat tegenvallen voor mijn fanatieke en ervaren (volwassen) kinderen, die knallen in 3V gewend zijn, maar die waren ook enthousiast. Je hebt in LR mooie blauwe pistes, lichtrode pistes maar ook donkerrode. Italie is nog net wat uitgebreider.
De verbinding naar Italie is soms gesloten, bij veel wind en/of veel sneeuwval, maar meestal open. Vanuit het dorp of Les Eucherts ben je er zo (in mijn herinnering ben je max een half uurtje onderweg naar Italie), het is goed mogelijk om daar een halve dag te gaan skien, Italiaanse espresso of cappuccino te drinken en op tijd terug te zijn. Mocht de verbinding dicht zijn dan heb je in LR toch ook wel voldoende ruimte om je te vermaken.
De appartementencomplexen zijn over het algemeen goed verzorgd, de wijk Les Eucherts is ruim opgezet en heeft ook een aantal luxe verblijfsmogelijkheden. Skilift zowel vanuit het dorp zelf als vanuit Les Eucherts. Naar beide plekken kun je ook terugskien.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie