Lift Aberg dalstation naar Natrun

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Tis ook niet raar dat dit project niet zo hard gaat …

De bouw op het voormalig terrein van de houtzagerij is vlak voor de winter gestart. Het gaat in eerste instantie om Lohninger Apart Hotel, kortom het huis dat er nu al staat. Op het oog is er nog niet zoveel gebeurd, maar als je goed kijkt zie je dat een grot gedeelte (aan de achterkant) van het pad gesloopt is en dat er een grote nieuwe kelder is aangelegd. Het is de bedoeling dat een in 2017 wordt afgerond. Ik ben benieuwd wanneer gestart wordt met de andere gebouwen.

Daarnaast hoorde ik dat men gestart zou zijn met het aanleggen van de kunstsneeuw installatie en de Speichertleich die noodzakelijk is om zeker te zijn van sneeuw op de zuidhelling. Totale investering lift en kunst sneeuw installatie 27 miljoen euro.

Zal vanmiddag even opletten als ik langs rijd, er moeten nog wel veel appartementen verkocht worden vlgs mij.

Dienten Die Alte schule

@Elly3 vanaf de weg kun je het goed zien, aan de achterkant is een behoorlijk deel van het voormalige huis weg en nu afgeschermd. De kelder zie je nu met de sneeuw niet liggen maar die was met de kerst goed zichtbaar.
Daarnaast zullen er nog appartementen verkocht moeten worden om ervoor te zorgen dat alle huizen die gepland zijn ook daadwerkelijk gebouwd gaan worden.

Inmiddels is de bouw van het appartementen complex volop aan de gang. Verschillende (parkeer)kelders zijn al bijna klaar. Op dit moment staan er 6 bouwkranen.
Van de bouw van de nieuwe lift is nog niets te zien, zal waarschijnlijk seizoen 18/19 worden.

Wij wilden Landal Maria Alm voor de wintersport boeken. Volgens Landal had het boekbaar moeten zijn vanaf deze zomer maar ik las op de website dat het Landal Maria alm pas vanaf winterseizoen 2018-2019 te boeken zal zijn. Wij hebben dus nu maar iets anders in Maria Alm geboekt.

Jammer dat de lift nog niet gebouwd wordt maar ik las dat de skibus ook prima te doen is.

@vlinder72 Je kunt bij genoeg sneeuw ook bij Natrun in het dorp omhoog en over de skiroute naar Aberg skiën, heb je alleen de bus terug nodig.

Dienten Die Alte schule

Gisteren in Maria alm geweest maar wat wordt daar gebouwd zeg. 5 hijskranen tegelijkertijd verschillende gebouwen aan het neerzetten. Er wordt daar volop geïnvesteerd !

Als het maar niet te druk gaat worden… 😄

*bericht bewerkt door moderator op 25 aug 2017 11:58

En ik vond het daar al zo druk 2 jaar geleden, bij de Aberg met name … Zonde

null
null
null

Foto’s van 2 weken terug, ze staan al te huur bij Landal

Dienten Die Alte schule

@Elly3 , dank je voor het plaatsen van de foto’s.

Verbinding van Natrun naar Aberg v.v. wordt dus vanaf seizoen 2018-2019 realiteit.

null

Zijn er nog ontwikkelingen mbt de nieuwe lift? Begreep van Landal dat het pas in december mogelijk is om te boeken voor hun nieuwe park.

Voorbereidingen voor de piste, tussen Natrun en Aberg, zijn afgelopen najaar gestart. Komend voorjaar gaat de voorbereiding verder en de bouw van de nieuwe liften (het worden er 2) van start. Volgend seizoen moet alles, inclusief een skibrug over de provinciale weg, klaar zijn.

De bouw van de appartementencomplex gaat vrij snel. De eerste huizen staan al en zijn bijna, voor wat betreft de ruwbouw, klaar. Eind 2018 moet het complex worden opgeleverd. In totaal komen er dan ruim 500 bedden beschikbaar.

het laatste stukje nostalgie uit dit skigebied.
https://skiinformatie.nl/nieuwe-10-persoons-gondel-in-hochko…

Gr. Ray

het laatste stukje nostalgie uit dit skigebied.
https://skiinformatie.nl/nieuwe-10-persoons-gondel-in-hochko…

Ray op 7 feb 2018 13:50

Is dit een van de nieuwe liften die hiervoor wordt genoemd of is dat nog een nieuwe lift?

Wel een beetje onduidelijk stukje inderdaad. Een lift tussen Dienten en Maria Alm lijkt me een beetje te optimistisch…

2 nieuwe liften om Natrun en Aberg te verbinden, klaar voor het volgende winterseizoen. Daarnaast vervanging van de 2-persoonslift in Dienten, mogelijk dit jaar of anders volgend jaar.
https://www.pressreader.com/austria/salzburger-nachrichten/2…

Jammer. Ik vind die 2 persoonslift een heerlijk rust moment!

@Anki, Dit is nog een extra nieuwe lift en piste. @Tolle, Stukje is inderdaad onduidelijk qua locatie, maar als er aangegeven wordt dat dit de laatste “oude” lift is denk ik aan de 2persoonslift met “lanceer” garantie. :) @Tims, inderdaad een heerlijk “rust” momentje, ogen dicht en in de zon “bij kleuren”, in een sneeuwbui zonder bescherming is het maar een vervelende lift.

Gr. Ray

Gaat inderdaad om de Gabühel lift in Dienten. Is me uitgelegd dat ook een deel van de piste wordt verlegd zodat het laatste stuk een stuk makkelijker wordt. Nu is dat dusdanig steil en vaak ijzig dat daar veel skiërs onderuit gaan. Wat dat betreft wel een hele goede verbetering.

Gaat inderdaad om de Gabühel lift in Dienten. Is me uitgelegd dat ook een deel van de piste wordt verlegd zodat het laatste stuk een stuk makkelijker wordt. Nu is dat dusdanig steil en vaak ijzig dat daar veel skiërs onderuit gaan. Wat dat betreft wel een hele goede verbetering.

PaddyB op 8 feb 2018 18:07

Hoop dat het oude deel dan ook wel behouden blijft en ze niet de boel weer plat gaan couperen… een beetje uitdaging is nooit weg.

Mr. Slow

De nieuwe 10 persoons gondel gaat van uit het skicentrum omhoog richting Steinbockalm. De speichersee die er nu is wordt verplaatst naar het bergstation van de gabuhel lift die er nu is.Op die plaats komt dan het bergstation van de nieuwe lift.
Onderaan wordt de verbinding naar de brug wat beter omdat de bocht naar de Gabuhel lift er uit gaat, misschien iets vlakker maar zal niet veel zijn omdat daar de mogelijkheid niet echt voor is. Eerdaags komt er een nieuwe gondel boven bij het skicentrum te staan om te laten zien hoe ze eruit komen te zien. Bedrukt met het logo van Hochkönig.

Dienten Die Alte schule

Vanaf Mariaalm is nu een prima snelle Gondel die rechtstreeks in het gebied gaat. Bij de gondel bijna geen wachttijden, top dus

Het maakt voor de verbinding dus niet (meer) zoveel uit of wij nabij Natrun/Dorfj@t/Simmerlift zitten of bij Abergbahn zitten.
Voor de skiles van de jongste van dan 4 is het Natrun gedeelte wellicht handiger.
Dat is ook meer de dorpskern toch daar qua winkeltjes/restaurantjes?

Voor de goede orde, de Dorfj@t bestaat niet meer want deze is afgebroken en vervangen door de Natrunbahn. Niet te verwarren met de Natrunlift (sleper). Ik heb mij er niet in verdiept maar bij de Simmerlift zag ik een skischool.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Het maakt voor de verbinding dus niet (meer) zoveel uit of wij nabij Natrun/Dorfj@t/Simmerlift zitten of bij Abergbahn zitten.
Voor de skiles van de jongste van dan 4 is het Natrun gedeelte wellicht handiger.
Dat is ook meer de dorpskern toch daar qua winkeltjes/restaurantjes?

MaaikeL op 25 feb 2019 12:57

Voor de kinderen zijn er 2 mogelijkheden. Zoal je zelf al aangeeft in het dorp op de Natrun (onder aan de Simmerlift, dus de linkersleeplift) Handig al je zelf niet op de latten staat, je kunt dan tussendoor lekker in het dorp wandelen of toch nog even een afdaling pakken op de Natrun.

De andere optie is op de Aberg. De kleintjes krijgen daar les op de oefenweide naast de Aberg stoeltjeslift. Deze 2e optie is mogelijk handiger als je zelf wat vroeger wil vetrekken.

Qua uitzicht en mogelijkheden zou ik de Natrun adviseren. De oefenweide is daar ook een stuk groter en zeker vroeg in het seizoen heb je daar eerder een lekker zonnetje.

Er is nu nog een derde kinderland bijgekomen. Landal heeft een eigen kinderland. Deze hoort bij skischool Maria Alm.

Van alle kinderlanden vind ik die bij Natrun het leukste eruit zien. Twee skischolen naast elkaar. Plus de babylift in de buurt. En nu het mooi weer is staan er zitzakken voor de kinderen tijdens pauzes (en blijkbaar voor ouders om te kijken). Zo te zien zijn die van skischool Edelweiss maar ouders van de andere skischool gebruiken ze ook.

Plaats een reactie