Ervaring met ThirtyTwo snowboardsokken

Wie heeft ervaring met ThirtyTwo snowboardsokken? Zo ja, wat is die ervaring? Ben je tevreden, ‘doen’ ze het goed? Blijven je voeten warm en droog? Zijn ze comfortabel? En blijven ze mooi/goed nadat je ze hebt gewassen in de wasmachine?

Ik hoor het graag!

Sokken, ik vind dat zo overrated. M.i. zijn schoenen vele malen belangrijker. Blijven mijn voeten warm en droog? Met goede schoenen wel, bij goedkopere minder. Daar gaat een laagje katoen of textiel niet zoveel verandering in brengen.

Ik heb jaren op mijn voetbalsokken geboard. 7,95 voor een paar. Toevallig vorig jaar ergens Burton bla bla bla sokken ergens bij gekregen. Zitten prima hoor, maar de extra ondersteuning en noem het allemaal maar op, merk ik niets van. Ik heb goede, waterdichte schoenen welke mijn voeten warm houden, dat is meer dan genoeg. Als je ze dus denkt te gaan aanschaffen kan je m.i. beter dat geld investeren in goede schoenen.

N.b. Mijn voeten zijn niet gevoelig voor blaren, misschien dat voeten die er wel gevoelig voor zijn, anders praten.

Dat was mijn reactie btw…

@ thomas ik ben het niet helemaal met je eens. Toen ik leerde boarden hadden ze van die klik instap bindingen op verhuurboards (bestaat helemaal niet meer) Maar waar het dus op neerkwam was dat je met een pin onder je schoen in je binding klikte. Was op een dag vergeten mijn sportsokken voor skisokken te wisselen, dat voelde ik echt. En natuurlijk is het lang geleden, enz. maar de skisokken, geeft wel voordeel. Althans voor de meeste mensen.

Denk dat het warmhouden van je voeten en dergelijke een combi is van alles. Al je materiaal moet qua maat en niveau bij je passen. Schoenen, bindingen, board en daar horen passende sokken bij. Vooral niet te groot kopen met het idee ze krimpen wel, want ze rekken ook allemaal :) Maar of het ene merk veel beter is dan het andere zou ik niet kunnen zeggen. Denk dat je dat pas merkt als je vele weken in de sneeuw doorbrengt.

Let it snow, let snow, let it snow!

Het gaat mij er vooral om dat ik ze vaker kan dragen dan 1x ;-)! Ik heb nl vorig jaar Barts skisokken gekocht en wat een slechte kwaliteit! Na 1x wassen is het elastiek eruit en zijn ze heel pluizig. Dat wil ik niet meer, dus vandaar.

Vorig jaar heb ik Falcon (type high performance technical) skisokken gekocht bij Intersport (online kan ook) voor ongeveer 15 euro voor twee paar, dus ik verwachtte er niet teveel van. Maar ze bevallen mij heel erg goed! Verdikkingen op de goede plaatsen en zo dun als een normale sok op andere plaatsen wat toch een directer gevoel met de schoen geeft en je schoen dus goed in zijn waarde laat. Het elastiek aan de bovenkant is vrij breed en zit daardoor ook aangenaam, knelt niet en zakt ook totaal niet af. Nu al een paar keer gewassen en ze blijven erg goed. Ik heb het wel over skisokken en ik weet niet zeker of zij ook snowboardsokken hebben (en wat daarin het verschil is, misschien kan je ook met skisokken boarden?)

Serfaus

@karlijn: geen idee of er een groot verschil is tussen snowboard- en skisokken. Ti’s iig wel een goede tip van die betaalbare Falke sokken. Txs!

Ik heb de sokken van X-bionics en Falke, in mijn ogen topsokken. Geven mij voldoende steun en zijn niet dik. Ook na een paar keer wassen nog goed!!! Verder idd ook investeren in knappe schoenen. Dat scheelt ook een hele hoop!

@sterHEster, Falcon (en niet Falke). Om teleurstellingen te voorkomen. Kijk maar eens op http://avantisport.nl/avanti/skikleding/accessoires/sokken/f…
Ze zijn er ook voor mannen.

Txs cheizz! Idd te snel gelezen, dankje voor de link!

Barts is volgens mij sowieso rommel. Alleen maar duur en nooit iets positiefs over gehoord.
Ik denk inderdaad ook dat sokken weinig uitmaken. Ik ken genoeg mensen die gewoon met sportsokken aan skiën of op skisokken van de hema ofzo.

Ik heb meerdere paren skisokken. Gewoon goedkope van de aldi of Hema. Niets mis mee. 2Jaar geleden vrolijk vergeten m’n skisokken mee te nemen. Hele week gewoon op m’n normale (sport) sokken geboard. Merkte absoluut nul verschil…

Vroeger wel eens skikousen van c&a en de aldi gehad. Ze waren niet slecht maar wel koud. Als je geen koukleum bent is dat geen probleem maar voor mij was dat wel een punt. Nu heb ik snowboardkousen van Burton en skikousen van …ik ben het even kwijt! Ze kosten wat maar dan heb je ook warme voeten. De skikousen vind ik nog fijner omdat ze steun geven op bepaalde punten en vrij dun zijn. De snowboardkousen die ik heb zijn wat dikker. Ik heb zowel met de goedkope als de duurdere kousen nooit problemen gehad met het elastiek of slijtage na 1 keer wassen. Wassen zonder wasverzachter wil wel helpen want wasverzachter tast het elastiek aan. Thirty two kousen heb ik geen ervaring mee maar mijn thirtytwo schoentjes zijn lekker warm!

Het belangrijkste van sokken is dat ze niet van katoen zijn, maar of synthetisch of wol. Katoen houd vocht vast ipv het af te drijven. Dan krijg je en natte koude voeten en meer kans op blaren. Verder is het echt een persoonlijke voorkeur. Hoe gevoelig ben je voor blaren etc.

Kijk eens aan, veel goede tips! Dankjulliewel, daar heb ik iets aan.

wij hebben veel plezier met de skisokken van de Aldi. Goede lengte en ondersteuning en de kwaliteit blijft na het wassen ook goed.

lol, ik had snowboardSTokken gelezen :-)

ik draag (ski)sokken van Head. €5,- euro per paar. komen elk jaar net voor het seizoen begint bij de Dirk supermarkten in de aanbieding. zo kun je tenminste 5 of 10 paar ineens kopen.

Die verstevigingen geloof ik ook niet zo in… zoveel stelt het nl niet voor als je ze in je hand hebt.

De meeste kijken naar de dikte van de sok. Ik draag graag niet te dun en niet te dik, maar mijn vriendin wil ze zo dun mogelijk.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik ga maar gewoon verschillende sokken kopen. Aanstaande maandag begint de wintersportactie van Lidl. Dat lijkt me een goed begin :-)! 5,95 voor een paar sokken. 32 sokken zijn 5x duurder! Falcon technical socks heb ik vandaag gezien bij daka. Ga ik ook kopen. Tijdens het seizoen merk ik wel welke het prettigste zitten!

Laat het ons weten.

Doe ik @cheizz! Ik ga aankomend seizoen 4x dus tijd genoeg om te testen ;-)

Plaats een reactie