Skiduim brace

hallo

Ik heb al een keer eerder skiduim gehad en 6 weken niet mogen slalommen maar nu heb ik weer een skiduim en in het gips.
Mijn vraag is of er iets is waardoor de kans kleiner word dat je een skiduim krijgt?
Ik zelf zat te kijken voor een duimbrace maar ik weet niet of het helpt dus koop ik er nog geen.
Ps. Ik ski op een borstelbaan
groetjes

Mijn vraag is of er iets is waardoor de kans kleiner word dat je een skiduim krijgt?

jilli van herpen op 28 okt. 2012 14:11

Snowboarden!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

hai

push braces heeft hiervoor ook een ( goedkopere oplossing ) sportbrace :

http://www.bracewebsitenederland.nl/Webwinkel-Product-539197…

er is ook een orthopedische versie ( net zo duur als die van geertje ) :

http://www.bracewebsitenederland.nl/PUSH/ORTHO

over het algemeen voldoet de eerste prima ter ondersteuing van het herstel …

gr Hanneke

hanneke

bedankt voor de braces ik zelf zag deze staan en dacht dat deze goed is er staat ook bij dat het geschikt is voor skiduim iemand ervaring hiermee.

http://www.blessurecentrum.nl/webwinkel/product/2482…

heeft iemand ervaring met de Rhizo-pro duimbrave!!

Skistokken en handschoenen van Leki. Zit met een klik systeem als je valt schiet dat los en blijf je minder snel met je duim achter de stok hangen.

Dienten Die Alte schule

ja ik ken het systeem maar het is wel heel duur

Ja maar iedere keer je duim ontwricht is ook niks ;-(
Het is bijna Sinterklaas/ Kerst ?

Dienten Die Alte schule

klopt ik heb nou al nieuwe gips de arts zei dat een brace wel een goed idee is.

Die leki dingen werken niet. Zeker niet met je slalomkappen (been there). Of de braces werken weet ik niet, proberen waard. Fixeren die braces je duim (dus harde schaal) of geven ze alleen meer stevigheid (zacht maar stug materiaal)? In het laatste geval weet ik niet of ze de skiduim gaan voorkomen bij een val. Met braces heb ik alleen ervaring bij het herstellen.

Bij ons in de praktijk raden wij de mensen altijd de push braces aan, zeer goed ervaringen mee qua draag confort en steun. Misschien wel iets duurder dan de simpele braces, maar dan heb je ook wat.
Mijn ervaringen gelden voor enkel en duimbraces van push braces.

Het risico van een skiduim is heel simpel te vermijden: stok gewoon vasthouden, niet door de lus !!
Twintig jaar geleden bij onze eerste off-piste cursus kregen we die tip van onze gids (Edward Bekker). Daarna met de hele groep nooit meer anders gedaan. Alleen bij een stukje prikken moet je opletten dat de stok niet blijft staan, verder nooit enig probleem mee gehad.
Het leven kan soms simpel zijn…

misschien off topic over "het leven kan soms simpel zijn":
Maar de amerikanen waren jaren lang bezig met een pen waarmee ze in de ruimte konden schrijven waarbij de inkt niet afhankelijk was van de zwaartekracht, de Russen schreven al die tijd nog gewoon met potlood :)

Ik ski ook altijd met losse stokken! Soms zegt een skileraar wel eens dat ik de lussen moet gebruiken. …Maar er is geen haar op mijn hoofd(en dat zijn er best veel!) die er over denkt om dat ooit nog te doen! Ik heb er heel lang geleden 1x een ongeluk mee gehad en toen was ik klaar met die lussen. Ik verlies liever mijn stokken dan dat ik de boel breek of verrek!

ik ski ook altijd zonder lussen

Tja en tegenwoordig weet men niet beter dan te schrijven met een ballpoint, soms lijkt een oplossing ingewikkeld en omslachtig maar gaat de innovatie veel langer mee

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Tja en tegenwoordig weet men niet beter dan te schrijven met een ballpoint, soms lijkt een oplossing ingewikkeld en omslachtig maar gaat de innovatie veel langer mee

bartus op 3 nov. 2012 13:16

Om maar te zwijgen over het gevaar van potloden (en de correctheid van de anekdote: http://www.snopes.com/business/genius/spacepen.asp )

Geek, Snowboarder, iPhone developer

ff on-topic

heeft iemand ervaring met de Rhizo-pro duimbrave!!

jilli van herpen op 31 okt. 2012 21:21

bedankt voor de reacties

Sorry maar de mensen die hier praten over lussen en ski duim weten niet waar ze over praten, die leki stokken gaan er niet voor zorgen dat je geen skiduim krijgt. Namelijk de stok zelf veroorzaakt de skiduim. Bij een val kan de duim maar een richting in namelijk de verkeerde, zie link.

null

Zolang we stokken heb waarbij we de duim over de stok moeten plaatsen blijven we dit probleem houden.

zo is het bij mij ook gebeurd aleen ik ben al weer een weekje aan het skien met een brace en ik heb het ideedat een brace echt werkt ik heb deze Thuasne Rhizo-Pro

Plaats een reactie