wintersportverzekering

wanneer je een goede zorgverzekering hebt, is het dan nog nodig een extra wintersportverzekering af te sluiten?

Marie-louise, een goede zorgverzekering dekt vaak de kosten zoals die in Nederland gebruikelijk zijn voor zorg. Bezoek arts en ziekenhuis zullen dus wel goed gedekt zijn. Dure prive-klinieken waar je naar toe gebracht kunt worden zijn niet gedekt. Het meerdere moet je dan nog zelf betalen.
Veel belangrijker en duurder zijn de reddingskosten per heli en vervoer naar Nederland met de gipsvlucht. De kosten zijn niet gedekt op de zorgverzekering. Hier heb je dus een reisverzekering nodig die ook dekking geeft voor wintersport.
Hopelijk zal het niet nodig zijn. skiheil!

Moet je toch de polis op nakijken
Ik heb naast de zorgverzekering een doorlopende reisverzekering met wintersport dekking

Vaak is de zorg in het buitenland wel gedekt
Echter als je iets op de piste breekt en je met een Bully of banaan naar beneden moet krijg je daar de rekening van en dit dekt een zorgverzekering waarschijnlijk niet.
Ook een eventuele gipsvlucht is volgens mij niet gedekt
Bij een vriendin van mij kostte een rit (nadat ze onderuit ging haar kniebanden het begaven ) met de piste Bully €275 (dit is vergoed door de reisverzekering).
Ook krukken en de brace die ze moest kopen in het ziekenhuis is door de reisverzekering vergoed.
Asl ze het wilde kon ze met een vlucht of ambu naar huis gebracht worden maar ze is toen gewoon met de auto terug gegaan.

(@Edwin je was mij net voor ;) )

Had afgelopen jaar een ontsteking in mijn duim die los is gesneden in een kliniek in hinterglemm, kosten 150€ en medicatie van de plaatselijke apotheek, moest ik cash aftikken maar werd netjes vergoed door de zorgverekering, zorg wordt dus vaak wel vergoed,

maar zoals eerder geschreven, letstel in de bergen door risicovolle bergsporten vaak niet ,daar zijn aparte verzekeringen voor, boven op je reisverzekering.

Op basis van je Nederlandse zorgverzekering heb je recht op zorg in het buitenland. Echter: op basis van in nederland geldende tarieven! mocht een bepaalde behandeling in het buitenland duurder zijn (dus niet alleen in privé klinieken, maar ook in reguliere ziekenhuizen) dan in Nederland, dan kan je van je zorgverzekeraar achteraf een nota verwachten.
Los daarvan zijn de kosten voor redding en opsporing (heli etc) gedekt op een reisverzekering met wintersportdekking. Maar let op: bij de meeste verzekeraars is dat alleen van toepassing bij pisteskiën.
Off piste, toerskiën etc kan je wel heel mooi gedekt krijgen op de o.a. reisverzekeringen van de Nederlandse Skivereniging en de koninklijke Nederlandse Bergsportvereniging.

Voor wat betreft de dekking van je zorgverzekering sluit ik mij bij de vorige schrijvers aan. Een reisverzekering met wintersportdekking is echter geen overbodige luxe.

Het kan geen kwaad de omvang van de wintersportdekking nog eens uitdrukkelijk na te vragen bij je reisverzekeraar. Bij het kopen van een skipas krijg je vaak de vraag of je ook een verzekering wilt afsluiten. Tsja, denk je dan, is dat nodig of dekt de reisverzekering het en zou je dan dubbel betalen?

Deze vraag heb ik vanwege dat dilemma bij aanschaf van de skipas zelf uitdrukkelijk aan mijn reisverzekeraar voorgelegd en keurig per e-mail bevestigd gekregen dat dat soort kosten (banaan, helikopter etc.) gedekt zijn, dat ik daarvoor dus geen aparte verzekering hoef te sluiten.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Vergeet ook niet het verlies of diefstal van ski`s/snowboards en dergelijke. Dit wordt natuurlijk niet vergoed door een zorgverzekering. Daarnaast vergoed een wintersportverzekering de kosten van de skipas en skihuur als je onverhoopt niet meer kunt skiën om medische redenen.

Don`t eat yellow snow

@Hans: offpiste wordt gedekt bij de meeste reisverzekeringen als je onder begeleiding staat van een gediplomeerd skileraar of gids…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@Hans: offpiste wordt gedekt bij de meeste reisverzekeringen als je onder begeleiding staat van een gediplomeerd skileraar of gids…

Constant op 13 nov. 2012 21:27

Enanders de meest uitgebreide dekking van de Ned. Ski Ver. Nemen die dekt ook zelfstandig buiten de piste. Nog goedkoper is een verzekering van de Ned. Bergsport ver.

@Hans: offpiste wordt gedekt bij de meeste reisverzekeringen als je onder begeleiding staat van een gediplomeerd skileraar of gids…

Constant op 13 nov. 2012 21:27

Maar niet bij alle verzekeraars. En je moet bij een claim kunnen aantonen (reservering leraar/gids, betalingsbewijs leraar/gids) dat je daadwerkelijk onder begeleiding was. Verder is het niet van toepassing op mensen die zelf zonder begeleiding op pad gaan.
ik zou er niet op blindvaren dat het altijd gedekt is, maar vooraf navragen bij de verzekeraar. Bij voorkeur per email, zodat eea op schrift staat.

@Hans: offpiste wordt gedekt bij de meeste reisverzekeringen als je onder begeleiding staat van een gediplomeerd skileraar of gids…

Constant op 13 nov. 2012 21:27

Enanders de meest uitgebreide dekking van de Ned. Ski Ver. Nemen die dekt ook zelfstandig buiten de piste. Nog goedkoper is een verzekering van de Ned. Bergsport ver.

SPAM op 13 nov. 2012 21:32

Dat zei ik dus al in mijn laatste zin in mijn bericht van 15.18 uur. Zelf heb ik al jaren de verzekering via de Nederlandse Klim en Bergsportvereniging (NKBV) en die voldoet prima voor al het ski- en klimwerk in zowel gebaand als ongebaand terrein.

De polisvoorwaarde zijn doorgaans vrij helder op het punt wintersport, logisch gezien de honderduizenden landgenoten richting de sneeuw, wel even checken dat je de recentste versie van de polis hebt…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

@Hans: offpiste wordt gedekt bij de meeste reisverzekeringen als je onder begeleiding staat van een gediplomeerd skileraar of gids…

Constant op 13 nov. 2012 21:27

Enanders de meest uitgebreide dekking van de Ned. Ski Ver. Nemen die dekt ook zelfstandig buiten de piste. Nog goedkoper is een verzekering van de Ned. Bergsport ver.

SPAM op 13 nov. 2012 21:32

Dat zei ik dus al in mijn laatste zin in mijn bericht van 15.18 uur. Zelf heb ik al jaren de verzekering via de Nederlandse Klim en Bergsportvereniging (NKBV) en die voldoet prima voor al het ski- en klimwerk in zowel gebaand als ongebaand terrein.

Hans op 13 nov. 2012 22:06

Aha slecht gelezen. Je was me voor:-)

Plaats een reactie