To the next question?

Om diegenen die je nog niet kent te leren kennen en diegenen die je al kent nog beter te leren kennen;)

Ik stel een vraag en die beantwoord diegene onder mij. Die stelt dan ook weer een vraag. Beetje zelfde principe als het dit/dat topic.

Wanneer stond je voor het eerst op de lange latten of op een board?

*bericht bewerkt door martijn op 17 nov 2014 10:50

Thank God summer is over!

22 jaar geleden, op de Feldberg.

Wat is je grootste ergernis tijdens de wintersport?

Lange rijen!

Wat doe jij aan veiligheid tijdens het skien?

helmpje en ik kijk uit mijn doppen in de buurt van bars op de piste

Ben je ooit te voet een berg afgewandeld omdat het gewoon niet meer ging?

JA!

Ga je echt elke dag skiën of boarden ongeacht het weer?

Skiën. What else.

Jeps absoluut!

Hoeveel skidagen telt jouw seizoen?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Afgelopen seizoen waren dat er meer dan 130;)

Wat is het skigebied/dorp waar je het meest geweest bent?

Thank God summer is over!

Mein Ziel Savognin

Wat is je mooiste wintersport herinnering?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

mijn verjaardag in zell am see, compleet gebroken van een hele dag op de pistes, een flesje Champagne en het gezelschap van mijn mooiste op de kamer s’avonds

waar was de eerste keer dat je voelde dat je kon skien, de eerste keer dat je op piste de remmen losliet. Het mag specifieker dat het gebied… piste of zo

Oostenrijk ( karintië ) ski gebied klippitzttörl op piste 2

Als je de mogelijkheid hebt, zou je dan naar oostenrijk/zwitserland verhuizen puur voor de wintersport?

nee wel naar frankrijk, zwitserland te duur oostenrijk not my cup off tea

Ben je ooit zonder te betalen de apres ski uitgelopen ??

Nee nooit, er bestaat nog zoiets als respect in’t leven. En zal het ook nooit doen of riskeren.

Als je weet dat het een drukke vakantiespits wordt, neem je dan maatregelen of ben jij toch zo’n gek die dan gewoon gaat staan aanschuiven in de massa? (want dat lijken er ieder jaar toch wel enorm veel te zijn, ondanks de waarschuwingen van her en der)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Maatregelen!
Proberen als eerste aan de lift te staan en de rustigere pistes opzoeken!

Wat is je ultieme skigebied/land die je wil gedaan hebben in je leven?

Go with the snow!

Nieuw Zeeland!

Als je drie weken de tijd kreeg en €10.000 budget dat je aan wintersport mocht besteden - wat zou je gaan doen? (wat, waar, met wie etc.)

Eerst veel trainen en het nodige materiaal aanschaffen en dan skien op Baffin Island:


In de bergen ben je als mens altijd nietig maar daar wordt dat nog vele malen versterkt, lijkt me echt uniek.

De beste skier/freerider is degene met de grootste glimlach, wanneer had jij de grootste wintersport gerelateerde glimlach en waarom?

to ski or not to ski, thats no question

toen ik als eerste de piste stond en als eerste eraf ging dat gevoel was super en waarom , omdat het me 3 dagen niet lukte omdat ik 1 keer me stok liet vallen de 2e keer was een racertje me voor en de 3de keer was er al een spoor in de sneeuw…

hoe bereid jij je voor op de wintersport ga je nog wat dagen indoor skien of train je wat spieren of is het gaan met die banaan

he-ho lets go

Minstens 30 minuten wandelen per dag en oefeningen in de fitness voor het verstevigen van de spieren tot 3 weken voor vertrek dan stoppen om terug soepelere spieren te krijgen en af en toe indoor pistje trekken.

Heb je ooit op winterverlof al een blessure opgelopen en dewelke?

RoCo

Nee gelukkig niet!

om de hoeveel jaar schaf je nieuw matriaal aan? ( schoenen, ski’s, board, bindingen etc etc )

Ski,s huren we altijd,(dan heb je altijd het nieuwste materiaal).verder heb je voor kinderen (bijna)elk jaar nieuwe kleding nodig,gelukkig heeft mijn vrouw een een kinderkleding winkel waar veel skikleding ingeleverd wordt zodat het voor een redelijke prijs aangeschaft en verkocht kan worden.Wij als volwassenen schaffen kleding aan als het nodig is. en schoenen hebben wij wel van ons zelf en deze gaan oi wel een jaar of wat mee.
Zijn wij de enige wintersporters die de natuur en de sport als hoogste prioriteit hebben en de apres ski houden voor wat het is?

Nee, ik ben nog nooit wezen après skiën, feesten kan ik thuis ook wel en het zou ten koste gaan van de wintersport de volgende ochtend!

Ski je, board je of doe je aan beide? En waarom deze keuze?

beide, na 8 jaar skiën wilde ik ook wel eens boarden, doe ik nu 5 jaar. en beide nog steeds met plezier!

wat voor soort skigebied/dorp ga je graag?

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik hecht veel waarde aan het mijden van skibussen naar de lift dus een gebied direct op de piste, tevens is lekker eten belangrijk dus een paar goede restaurants is een pre. (L3V blijft mijn favoriet)

Moet het appartement ruim genoeg zijn of 2 slaapplaatsen genoeg(bedbank)?

Leuk topic Lisa!

Vroeger waren 2 plaatsen voor matrassen genoeg maar was het budget ook minder. Tegenwoordig vind ik het toch wel fijn om m’n eigen slaapkamertje te hebben en wil ik daar best wat extra voor betalen.

Vraag voortkomend uit m’n eigen ervaring gisteren:

Ga je op het advies van een verkoper in om nieuwe skischoenen te kopen al adviseert hij een totaal ander merk dan jij op het oog had of druk je je eigen voorkeur door en kies je voor de schoenen waar je zelf veel informatie over hebt opgezocht? Beide schoenen zitten zeker comfortabel.

Ik ben zo iemand die een dag lang op internet alle ins en outs ga lezen over producten die ik wil gaan kopen, dus als ik eenmaal in een winkel kom ben ik meestal zo bevooroordeeld dat ik ook naar huis ga met het product dat op internet het best leek.

Hecht je meer waarde aan het weer, of is de sneeuwkwaliteit het belangrijkst? Of liever een tussenweg?

Voor mij is de sneeuwkwaliteit belangrijker dan het weer (ik kom immers om te skiën; niet om te zonnen).

Ben je iemand die qua techniek nooit is uitgeleerd en de uitdaging blijft zoeken, of ben je iemand van ‘ik kan die berg af komen, dus uitgebreid stilstaan bij techniek hoeft niet meer’?

Was t als ik maar beneden kom. Heb de smaak te pakken en ga ook les nemen. Zit zelfs aan de rollerbaan te denken na t lezen van dit forum.

Boek je zelf en waar dan of is het een pakketreis?

euh... doen!?

Altijd een pakketreis via sunweb of bizztravel. Voor mij echt de beste deal. Weleens vergeleken met zelf boeken maar kwam altijd duurder uit.

Voor degenen die op latere leeftijd zijn begonnen met skiën of boarden: je hebt een bewuste keuze gemaakt tussen of skiën of boarden. Wat was de doorslaggevende factor?

waarom mogen mensen die op jonge leeftijd begonnen niet mee doen?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Snowboarden lijkt toch een beetje het ‘dude’-imago te hebben (meer hip en cool dan serieus). Daarnaast ben ik een beetje motorisch gestoord, dus dat je benen vast zaten aan elkaar (via een board) leek ook niet ideaal. Dus toen ik ging skiën kon ik inderdaad met mijn rechterbeen in een kuil raken, en met links over een hoop sneeuw struikelen. Veel beter dus ;) (Inmiddels kan ik het wel, hoor).

Welke ski/welk snowboard lijkt echt te perfect voor woorden? Wat staat er op je wish-list (al dan niet realistisch)?

Hahaha @bartus!!! Mss heb ik ten onrechte aangenomen dat vaak ouders de keuze maken voor hun kinderen! :-D

@Hester, np. Het snowboard stond nog in de kinderschoenen (hardboots) toen ik begon met skien. Maar ik heb in de tussentijd wel een paar x proberen te snowboarden.

@ Cheizz, Line Sir Francis Bacon

Wat is jullie lievelings stukje gear (snowboard, kleding, pieper, camera enz.)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie