To the next question?

Meestal rond een uurtje of half 10 's ochtends, vaak net niet als eerste naar boven, maar voor de grote drukte :)

Volgende vraag: Je hoort wel eens verhalen over knallende ruzie op de piste met iemand anders, is dit jou ooit overkomen?

Nee, gelukkig niet. Wellicht ligt dat aan het feit dat ik alleen met de vriendgroep op vakantie ben geweest!

Als activiteit naast het skiën, wat doen je het liefst (rodelen, wellness etc)?

Rodelen, actie bergen/avond/snelheid/gezelligheid/lol/lach/spanning/adrenaline/glühwein/Schnapps etc.

Voor Wellness ga ik naar 1 van de vele mooie centra’s die NL telt.

Wat is je afreis vertrektijd om naar de wintersport te reizen en het tijdstip van afreizen weer terug naar NL?

Allebei vroeg in de ochtend, heenreis (nadat we dit ivm de ellende in de ardennen dit jaar voor de eerste keer gedaan hebben) een dag voor aankomst op de eindbestemming, dus met een overnachting onderweg.

Is de politieke situatie in Turkije of Egypte een reden om die bestemmingen sowieso niet te kiezen voor een vakantie?

Niet persé. Het is natuurlijk ook geheel afhankelijk van waar je in Turkije verblijft. Ik denk dat ik steden zoals Istanboel of Ankara wel zou mijden. Plus; het is wel lastig wintersporten daar ;-)

Wat is het meest vervelende wat je wel eens vergeten bent om mee te nemen naar je (winter)vakantieadres?

Hardloopschoenen terwijl ik in training was voor een halve marathon. Lastig uitleggen aan de franse verkoper dat je echt een meer dan prima reden hebt om het even dure model van vorig jaar te willen in plaats van de kekke nieuwe opvolger van dit jaar :)

Zou je voor meer salaris overstappen naar de concurent terwijl je het tussen je huidige colega’s prima naar je zin hebt?

Ik zou nooit enkel en alleen voor een hoger salaris veranderen van werk. Maar enkel voor collega’s blijven zou ik ook niet doen :-)

Nieuwe jas voor volgend seizoen of toch maar weer een nieuw setje ski’s (snowboard), heb je je oog al laten vallen op iets?

Dit is de eerste zomer dat ik geen wensen heb. Niet qua ski’s, niet qua kleding, accessoires… misschien een extra setje sokken. Iemand de Falke SK5 in de aanbieding in maat 42?

Als je zou mogen verhuizen naar een plek in de bergen waar je het hele jaar moest wonen en activiteiten ondernemen - inkomen krijg je, maar je mag niet verder weg dan 2 uur rijden - waar zou je dan gaan wonen?

Innsbruck …

Op zich wel een leuk stadje … inclusief uitzicht, jonge(re) bevolking en voor zowel mij als m’n vrouw zijn er werkmogelijkheden binnen onze respectievelijke branches.
En binnen de twee uur rijden kan je makkelijk de nodige skigebieden vinden die wel aangenaam zijn (Arlberg op 1u, Alta Badia op 2u, etc.)

Hoe lang duurt het vooraleer een zekere Laagvlieger weer een alias heeft aangemaakt (en bonusvraag: deze weer is verwijderd)?

Alias zal waarschijnlijk zijn : I’ll be back. Mischien al deze week weer actief tot er weer over @GiGi zijn skitechniek begonnen wordt.

Welk ijsje vindt je het lekkerst met dit warme weer ?

May the ski force be with you !!

Cookie Caramel van Van der Poel IJssalon in Hengel/Enschede!

Kijk je meer uit naar de komende wintersport dan naar de vakantie naar de zon deze zomer?

Aankomende wintersport … zomervakantie bestaat uit véél thuis werken dit jaar :).

Hoeveel zou je over hebben voor de (ski-)droomreis en naar waar gaat die dan?

Niet heel spectaculair, maar ik wil altijd al een keer in Zwitserland skiën. Zermatt of Laax o.i.d.

Hoe veel ik er voor over heb is echt afhankelijk van hoeveel ik er voor over kán hebben, if that makes sense.

Daarnaast heb ik van Salomon een filmpje gezien over skiën in Rusutsu in Japan (voor de liefhebber https://youtu.be/RgTjl4_h4Kg). Lijkt me fantastisch maar voorlopig voor mij niet realistisch, helaas…

Wat is volgens jou het mooiste skigebied in Europa, en waarom?

Simpel dolomiti superski.
Je hebt er alles, van kleine gebiedjes waar amper een sterveling te vinden is. Tot aangesloten mega stukken. Overal een goede mix van alle soorten piste. Vrolijke mensen. Goed eten. Prijs kwaliteit is uitstekend.

Wat is het eerste dat je eet als je terug komt van vakantie?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Meestal bij een McDonald’s dichtbij huis, al is dat nog wel op de terugweg.

Echt thuis zal het dan toch een frikandel zijn :-D

Welk skigebied waar je bent geweest is jou het meest tegengevallen, en waarom?

Zell am See tijdens de carnavalsvakantie 2014. Zeer slechte sneeuwcondities, overvolle skibussen, skibustijden die niet gerespecteerd werden, veel te veel schreeuwende nederlanders gehoord, dalafdalingen die echt lastig zijn met slechte ski condities (met name voor mijn groepsgenoten). Erg druk. Ik vond het gebied niet bepaald spetterend. Gelukkig uit kunnen wijken naar de gletscher van Kaprun, welke wel in topconditie was met super sneeuw en iedere dag vollebak zon en waar naar mijn beleving ook veel minder hoempapa was.
Tegenwoordig lekker naar frankrijk met ski-in ski-out en voldoende hoogte en uitdaging, zonder de hoempapa en schreeuwende landgenoten :)

Naar welk gebied ga je a.s winter en waarom?

Komende winter ga ik eerst een shortski naar Lermoos met m’n vriendin jn februari en in maart met de vriendengroep een weekje naar Sölden. Lermoos omdat we daar in een hotel overnacht hebben deze zomervakantie op weg naar Italië wat goedkoop is, direct aan de lift ligt en super bevallen is. Sölden omdat we ieder jaar met de groep ergens anders naartoe willen en we hier nog nooit zijn geweest.

Wat is volgens jou de best app of site om sneeuwhoogtes en kwaliteit te checken?

Gewoon hier? Ik vind de neerslagkaarten op deze website (en WePowder uiteraard) zeer gedetailleerde kaarten die ik nog nergens anders tegen ben gekomen. De kwaliteit van de sneeuw is het best zichtbaar op webcams naar mijn mening. Ik ging vorig jaar naar L3V, daarvan geeft skifan met zeer grote regelmaat de beste condities weer van dat gebied, echt geweldig! Beter dan dat ga je het niet vinden naar mijn mening.

Waarom ski/snowboard je en waarom zou je wel of juist niet eens een overstap willen wagen naar de andere discipline?

Ik ben zelf skiër en zou liever de schaarse dagen die ik in de bergen doorbreng gebruiken om me als skiër te verbeteren dan helemaal vanaf 0 te beginnen als boarder.

Vanaf welke leeftijd ben je beginnen te skiën/snowboarden?

Eerste keer skiën toen ik een jaar of 17 was en na een aantal jaren sneeuwloos op mijn 45e op een snowboard gaan staan. Had ik veel eerder moeten doen :)

Een goede vriend / je kinderen financieel helpen waardoor je een jaar moet overslaan, of toch op wintersport

Een goede vriend financieren wordt toch de keuze wintersport.
Mijn kinderen financieren sla ik wel liever een wintersport over.

Op wintersport naar Zuid-Amerika of naar Azië?

Carnas on Tour

Zuid-Amerika, dat lijkt me echt super gaaf!

Wat is een leuk dagje weg in Nederland en kan je iedereen aanraden om een keer te doen?

Thank God summer is over!

Huur een kano in Noorden bij de nieuwkoopse plassen ! Mooi, en lekker bezig zijn , en betaalbaar. En de dag afsluiten met een hapje en drankje op terras…

Wat en waar heb je s’avonds op de wintersport als leukste activitet ervaren , buiten apres ski en avond ski om ?

Rodelen is heel erg leuk en Eisstock schiessen (lijkt op jeux de boules maar dan op ijs).

Wat doe je als je skimaatjes een dagje niet gaan/kunnen skiën? Toch de berg op of sluit je je dan bij hun aan? Wat gaan jullie dan doen?

Thank God summer is over!

in mijn ééntje de berg op en ik spreek een plek af waar we samen kunnen lunchen.

Vorarlberg of de dolomieten in de lente en waarom?

Deze ook maar weer eens afstoffen.

Ik kies dan voor de Dolomieten, machtige bergen zijn dat.

Wat is dat ene dingetje wat jij op skivakantie meeneemt wat er eigenlijk niet thuis hoort?

Hagelslag. We gaan echt niet met een auto vol boodschappen , maar ik wil wel zeker zijn van mn hagelslag ?

Tussen de bomen door skien/boarden, of liever op de kale hoogtes !

Tussen de bomen door skiën.

Wat is je ultieme ontbijt om de skidag goed te beginnen (behalve een boterham met hagelslag dan :p)?

Ik ben niet zo’n broodliefhebber, dus ik ga voor pasta. Ik kook meestal zelf en ben verzot op pasta. Dat maak ik dan ook graag en vaak, aangezien het ook nog eens ideaal voer is voor actieve mensen, en oneindig veel variaties zijn mogelijk uiteraard. Anyway… ik maak vaak wat meer (zeker als het een saus op basis van tomaten is). 's Morgen even warm maken en wat verse pasta koken en je kan er tegenaan tot na het moment dat de meeste mensen gaan lunchen. Mensen kijken me dan raar aan, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend.

Soms eet ik ook Nasi Goreng.

Hoe besteed jij tijdens een wintersporttrip het liefst je avonden?

Spelletje goed boek of lekker eten. Wij eten meestal 's middags ergens op een terras en koken 's avonds zelf.

Heb je wel eens een cruise gemaakt en zo ja, in welk gebied?

Plaats een reactie