Ski Apps

Ik ben op zoek naar een app voor mijn android telefoon die mijn snelheid meet. Het zou ook handig zijn als er ski maps beschikbaar zijn maar dit is niet een must.

Het programma moet wel gebruik maken van GPS en niet van internet want dat gaat in het buitenland nogal in de kosten lopen.

Nu had ik er 2 gevonden.

Satski: hiervoor moet je wel voor betalen om gebruik van te maken.

Ski Eagle GPS: is wel gratis en open source.

Iemand ervaring met een van deze programma’s of een ander programma om aan te raden?

ben hier ook wel benieuwd naar, dit soort dingen zijn altijd wel leuke hebbedingetjes natuurlijk.
ik heb ook android toestel en weet dat er voor iphone wel verschillende apps zijn…

@ Tom, betaalde apps kan je heel vaak gewoon downloaden voor nop via internet hoor. Gewoon even op google de programmanaam met .apk erachter intypen en die kan je vervolgens zo op je tel zetten

Is het al bijna januari?

Zoek eens op een fietscomputer voro je android. Voor mijn windows phone heb ik GPS cycle computer. Werkt leuk.

Ik ben heel erg benieuwd hiernaar… Ik heb zelf een blackberry en was benieuwd om mensen hier misschien apps voor hebben?

Ik heb voor nokia symbian het app Sports Tracker. Werkt super!
Voor Android zijn alternatieven, maar niet veel: http://alternativeto.net/SearchResult.aspx?profile=android&a…

Windows Mobile heeft ook wel dat soort programma’s, maar ik heb er nog geen 1 kunnen ontdekken die wel lekker werkt…

ik hou het dus bij Nokia Sports Tracker

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@kjiratsiekoedel, werkt dit op de piste met hoogte? Kan je hiermee de snelheid meten?

@Bobby, voor de BlackBerry gebruik ik BlackStar vanaf App World. Dit is tot nu toe de beste die ik heb weten te vinden.

Momenteel ben ik opzoek naar een kleine en lichte GPS-tracker die om de seconde de positie (lat/long) en hoogte opslaat op een micro-SD. Iemand een idee?

Deze gaat uiteraard mee op wintersport, maar wil ik ook gebruiken voor het fietsen, lopen en survivalen. Die smartphone meenemen is geen doen.

@Tom: hij meet je snelheid&houdt GPS tracks bij (kan je ook in google earth inlezen). Geen idee of hij ook echt hoogtemeters meet. Volgens mij wel, maar meestal is dat niet zo accuraat.

Is er ook zoiets dergelijks dat bijv snelheid bijhoudt, of GPS/(offline) pistekaart waarbij je geen internet nodig hebt? (ik heb zelf een iPhone 3gs)

@Stefan, er is geen internet nodig om GPS te kunnen gebruiken… deze staan los van elkaar.

Ja sommige programma’s gebruiken internet & GPS samen om je positie te bepalen.

@kjiratsiekoedel, kijk dan ga ik dat toch is proberen!

Miischien heeft iemand anders nog ervaring met een programma dat op GPS draait

@Tom, ik denk dat er dan een terugkoppeling met internet plaatsvind, maar voor een pure plaatsbepaling is dat niet nodig, daar is GPS voor.

@Jazzpr: Bedankt voor de tip. Ik ga het eens proberen. Het maakt toch geen gebruik van internet?

dit zou je wel moeten controleren of het niet in de instellingen uit te zetten is. Nokia heeft er ook een handje van om kaarten te downloaden, terwijl je ze gewoon op de SD kaart hebt staan. kwestie van goed instellen en voor je reis even googlen of er nog tweaks zijn die dit uitsluiten.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Bobby, nee, geen internet. Hij maakt een track aan die je kunt exporteren naar de BB zelf of naar de SD, in twee formats die je eventueel kunt importeren in Google Maps/Earth.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat de GPS-coördinaten niet altijd accuraat zijn, maar dat ligt waarschijnlijk aan de GPS zelf en niet aan het programma.

@anoniem: Bedankt voor je reactie man. Ik heb het programma nu op mijn BB gezet. Ga het ff uitproberen… Bedankt voor je snelle reactie

@Bobby, die Anoniem was ik, vergeten m’n naam in te vullen denk ik…

Mocht ook jij nou zien dat je ook van die rare coördinaat-uitschieters hebt als je het pad importeert in bijv. Maps, kun je me dat dan hier laten weten? Dan hoef ik 't euvel -waarschijnlijk- niet bij mijn GPS te zoeken. Thnx!

@Jazzpr Ik heb het ff geprobeerd voor een korte afstand (kilometer of 2) Dat deed het perfect, hij gaf precies de lijn aan die ik had gereden.

Tom ik kan die ski eagle gps echt niet vinden :(
zelfs niet met de QR code op hun eigen website. Heb je geen link met de apk file ?

@jasper, ik heb hem van de android market gedownload. Ik kan het apk. bestand ook niet online vinden.

Raar ik vond die niet toen ik in de UK was!

En nu ik terug in Belgie ben ook niet :(

Ik gebruik op mijn iphone 4 every trail voor de atb erg handig. Laat dingen als hoogte verschil, aant km’s, totale tijd en de afgelegde rte op een kaart.

Voor de kaart maakt ie wel gebruik van internet dus in oostenrijk moet ik maar even kijken hoe ik dat doe.

Deze app zal er ook ongetwijfelt voor android gebruikers beschikbaar zijn.

Member of global cooling initiative

Ik gebruik skiersapp.
Is beschikbaar voor Iphone en windowsmobile.

Kwam deze app tegen op het net van google.
http://mytracks.appspot.com/

Lijkt me een prima app! Houdt snelheid, hoogte en afstand bij.
Je kan hem inladen in google maps.

Ik ga deze zeker ff testen op wintersport

http://nl.appbrain.com/app/runkeeper-free/com.fitnesskeeper…

Deze kun je voor alle sporten gebruiken. Meet hoogte, snelheid etc. Laat ook op de website al je opgeslagen activiteiten zien.

Je hoeft niet specifiek te zoeken naar een skiapplicatie, maar elke applicatie (met gebruik van GPS) voor lopen, fietsen en andere outdoor sporten kun je gebruiken.
Vb.: bikedashboard, GPSCyclecomputer, RunGPS, Runsat) Ik weet niet of deze op android draaien.

Gek op Vorarlberg

voor zowel android als volgens mij iphone gebruikers is er in de maand januari een gratis download van runkeeper pro mogelijk.
App kost normaal 10 dollar maar nu dus niet, ik ga hem zelf eind januari pas testen op wintersport…

Is het al bijna januari?

Heb op de wintersport de app "My Tracks" van google geprobeerd werkte prima. Zo kon je de gemiddelde snelheid zien wanneer in beweging en de top snelheid. had toch een top snelheid van 84km/h.

Achteraf kon je de tracks in google maps inladen en zien wat je route is geweest.

@veroen
Ga deze app zeker ff proberen. Ga in februari weer op wintersport. Bedankt voor de tip!

@Tom ik heb ook My Tracks gedownload, wat heb jij gedaan met de instellingen?
En ik neem aan dat je ook het data verkeer uitgeschakeld had staan? Kon je het makkelijk uitlezen achteraf?
Heb zelf een android, wat ik hier zo lees, had jij nou een BB of ook Android?

Groeten Bert

ps, ik had vorig jaar een simpele gps-tracker die puur alleen gemiddelde snelheid, topsnelheid en afstand weergaf. Zat toen op 99km/h :)

Ik heb gewoon de standaard instellingen gebruikt. Gewoon tracken en gaan. Ik weet niet welke instellingen je zou moeten veranderen?

Ik had data verkeer van de telefoon zelf idd gewoon uitgeschakeld. De data zelf is direct makkelijk uit te lezen. Je kan direct de snelheid. Ik heb idd een andrid telefoon.

Altijd leuk om zulke statistieken te zien. Hoop dat het lukt. Succes ermee.

Plaats een reactie