Skisokken

Op het forum heb ik de skisokken test gelezen. Ik maak hieruit op dat het belangrijk is goed zittende sokken die hier en daar zijn verstevigd aan te schaffen. Het zit ook prettig is mijn ervaring.
Ben mijn goeie sokken kwijt en moet nieuwe kopen. Er zijn skiers (locals skigebied) die een hele dun sok gebruiken.

Wat is jullie ervaring?

s.boersma

Ik ben heel tevreden van de sokken van x-socks die extra steun geven aan elke deel van de voet en het onderbeen…

Ik heb deze http://avantisport.nl/nieuwste-collectie/wintersport/winters… en de iets dunnere http://www.bever.nl/salomon-skisok-mission-rs-5612D10006?utm…

Ben met beide erg tevreden. De Falcons zijn iets dikker, dus die gebruik ik op de koudene dagen. De Salomons zijn lekker dun en luchtig voor als het wat warmer is. En het blijkt volgens mij ook maar weer dat je voor een paar goede sokken echt geen 30 euro hoeft neer te tellen.

Falke SK1 (dik) SK2 (normaal) of SK4 (dunne race sokken) meer technologie heb ik niet nodig. Wel 25 euro per paar.

Smartwool Phd Ski Medium sokken zijn zeer aan te raden, reguliere prijs 30 euro per paar, merinowol FTW.

Hier ook de falke sk2, zijn super. Inderdaad wat duurder, maar wat maken die twee tientjes extra nou uit als je toch al 1000+ euro hebt uitgeven aan gear?

if you pizza when you should french fry, you're gonna have a bad time

In Serfaus de van Sint gekregen sokken aangedaan: Falke SK2. Zitten perfect en lekker warm zonder zweterig te worden. Vriendinlief had de dikkere SK1 aan omdat ze vaak koude voeten heeft. De eerste twee dagen had ze helemaal geen koude voeten. De 3e dag trok ze een paar andere technische sokken aan en direct weer koude voeten (weersomstandigheden waren identiek). Na deze vakantie dus even flink geïnvesteerd in nog enkele sets Falkes. Kost wat met ca 25€ per paar, maar dan heb je ook topspul!

Heb dezelfde positieve ervaringen overigens met Falke wandelsokken.

Bedankt, dit trekt me over de streep om weer een paar goeie sokken te kopen. En inderdaad wat is 30 euro op 1000 euro.

s.boersma

Voor weinig zaken heb ik een merkenbinding. Maar ik heb wel al jaren Falke-sokken (SK2) en nadat ik een eerste paar had aangeschaft werd het bij vervanging van een ander paar weer Falke . Ze zitten niet alleen perfect, ze gaan ook jaren mee. Het eerste paar heb ik al zeker tien jaar. Dat geldt overigens ook voor de andere modellen, bijvoorbeeld de wandelsokken, die ik 's winters ook als hardloopsokken gebruik.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie