Skieen in Duitsland voor een weekend

Hallo,

Wij willen graag een weekend gaan skieen. Maar het moet wel met de auto te rijden zijn. Dus wij zoeken iets aan de Duitse / Oostenrijkse grens.

Wat raden jullie ons aan?

Ligt eraan hoe lang je wilt rijden… Winterberg = 3.5 uur, Am Feldberg rond de 5 maar deze gebieden zijn zeer deuk in het weekend. Als je toch richting de grens gaat, kun je er net zo goed net over gaan, naar Brandnertal of Damuls bijvoorbeeld…

It's all about the turns duuuuuude!
  • skiën :)

Ik ben zelf in Duitsland al 1 keer naar Winterberg geweest en 1 keer naar Willingen, dit jaar ga ik weer midweekje naar Willingen. Het is prima te berijden en top voor een paar dagjes ertussenuit. Winterberg is in het hoogseizoen zoals altijd wel druk, maar Willingen valt nog mee. Willingen is zeker aan te raden!
En natuurlijk is het daar allemaal niet zo duur. Succes!

Zeer druk natuurlijk ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

@sterre een midweekje gaat wel, want dan is niet iedereen vrij. Het weekend daarentegen…

It's all about the turns duuuuuude!

Inderdaad, maar in het weekend is het óvérál druk!

Kleinwalsertal, Zugspitze Arena. Beide goed aan te rijden, slechts klein stukje van de snelweg.

Kleinwalsertal is een leuk gebied voor een weekendje, ook heel goed bereikbaar.

Oberstdorf, aan de oostenrijkse grens en is echt super. Veel wat kleinere gebieden erom heen ook, ga er al zo’n 14 jaar naartoe en nog steeds tevreden :)

Qua afstand is het vanuit twente zo’n 6a7u rijden dus prima te doen voor een weekend

Spitzingsee, Lenggries

Kan iemand mij vertellen hoe het momenteel in winterberg is? Valt er een beetje te skiën?

Vergeet ook Montafon en het Bregenzerwald niet. Topgebieden voor een lang weekend. Maar persoonlijk maak ik mij niet druk over een uurtje langer rijden als ik toch al 9 uur moet sturen. Ik rij liever een uurtje langer door naar een gebied waar de sneeuw wel goed is…

Oberstdorf is heel snel bereikbaar. De A7 afknallen en klaar. Kan je via de Nebelhorn nog oversteken naar het Kleinwalsertal en dan ben je ook nog even in Oostenrijk geweest… ca. 7 uur rijden vanaf Arnhem (ter vergelijking: Feldberg ca. 6 uur, Winterberg 2,5 uur, Harz 4,5 uur, maar Oberstdorf is wel een heel stuk imposanter)
Zugspitze kan je ook doen. Bergwang, Ehrwald en Lermoos liggen ook zeer snel bereikbaar aan de grens en hebben interessante skigebieden,

Harry (Winterberg)

Oberstdorf is heel snel bereikbaar. De A7 afknallen en klaar. Kan je via de Nebelhorn nog oversteken naar het Kleinwalsertal en dan ben je ook nog even in Oostenrijk geweest…
Harry (Winterberg)

Gast204 op 13 jan. 2013 08:14

Harry, scherp blijven (ik zou bijna zeggen, schoenmaker blijf bij je leest). Via de Fellhorn ski je Oostenrijk binnen.

Via de Nebelhorn moet je eerst de dalafdaling nemen, dan skiërs links houden en een bospaadje in. Dan immer gerade aus, flink gas geven en de grote skischans nemen. Dan maar hopen dat de wind gunstig gezind is :D

Hahaha :D

Ja, en bij Kempten moet je de A7 af, anders kom je bij Reutre uit, met het lieflijke Hahnenkamm-skigebiedje dat overigens wat beginnersvriendelijker is dan zijn naamgenoot in Kitz… :-)

kleinwalsertal, wel buiten hoogseizoen doen anders is het daar veel te druk om deftig te kunnen skien;

No sweat no glory

Beter een paar uurtjes langer rijden en vooraan in Oostenrijk verblijven. Denk inderdaad aan Kleinwalsertal of zugspitze arena! St. Anton is ook zeer goed aan te rijden, door de arlberg tunnel en dan de snelweg af en je bent op locatie!

Wij zij vanaf Zuid oost Brabant in bovengenoemde gebieden binnen 7 uur.

Plaats een reactie