Het broken body parts topic

Een mooie val? Zijn hele ribbenkast ligt in puin. Dat ziet er eerder uit als een doodssmak

echte mannen lopen naar boven,

De val was opzich niet zo heftig. Er lag alleen een rots onder de sneeuw

Click. Click. Peace

Maar ook bij snowboarden kun je skibanden oprekken of scheuren maar omdat beide benen vast zitten maak je minder snel die ‘draai’. Dus de kans hierop is veel minder.

Rogier op 22 feb 2013 10:52

Totdat de achterste binding de geest geegt. Been there, done that. Einde vakantie en nog jaren last van gehad :(

Edwin van Riel

Maar ook bij snowboarden kun je skibanden oprekken of scheuren maar omdat beide benen vast zitten maak je minder snel die ‘draai’. Dus de kans hierop is veel minder.

Rogier op 22 feb 2013 10:52

Totdat de achterste binding de geest geegt. Been there, done that. Einde vakantie en nog jaren last van gehad :(

evr66 op 2 jun 2017 13:45

Jaren terug op een zaterdag in kaprun tijdens een slalomtraining gevallen en m’n knie verdraaid of raar terecht gekomen. Was erg mistig en ik lag net naast de piste met een afgebroken pistepaal naast mij. Heel de dag nog geboard met een pijnlijke knie. 's avonds onder de douche ging hij “op slot”. Kon m’n knie niet meer buigen. De ene knie was 5-10cm dikker dan de andere knie. Op zondag (gepland) naar huis gereden en naar de dokter. Zij gelijk in paniek toen ik vertelde de week erop weer naar Oostenrijk te gaan. Heel de week rustig aan gedaan en met de dag zag ik m’n knie dunner worden. Eind van de week op vrijdag terug naar de dokter en ze kon niks meer ontdekken. Had ook geen pijn meer dus ben de dag erna lekker op vakantie gegaan.

Übung macht den meister!!!

Viel me net op dat er heel wat breuken. scheuren en barstjes te betreuren vallen op dag 1. Heeft dit met de reis te maken die nog in de kleren zit,

Elienc op 7 feb 2017 11:42

Om die reden ga ik nooit op de aankomstdag boarden. Ben meermalen 's morgens aangekomen op de plek van bestemming (na een nacht doorhalen), maar niemand die mij dan de piste op krijgt hoor, niet met de meest verse hemelse poederlaag. Mijn reactievermogen is door de vermoeiende reis toch slechter en ik ga mijzelf (en anderen) daardoor niet in gevaar brengen. Aankomstdag is altijd lekker chillen en vroeg naar bed…

Viel me net op dat er heel wat breuken. scheuren en barstjes te betreuren vallen op dag 1. Heeft dit met de reis te maken die nog in de kleren zit,

Elienc op 7 feb 2017 11:42

Om die reden ga ik nooit op de aankomstdag boarden. Ben meermalen 's morgens aangekomen op de plek van bestemming (na een nacht doorhalen), maar niemand die mij dan de piste op krijgt hoor, niet met de meest verse hemelse poederlaag. Mijn reactievermogen is door de vermoeiende reis toch slechter en ik ga mijzelf (en anderen) daardoor niet in gevaar brengen. Aankomstdag is altijd lekker chillen en vroeg naar bed…

Harm op 6 jun 2017 10:12

Het zijn de eerste dag en de woendsdag die er uitspringen qua ongevalsstastieken, heb ik mij wel eens door de bergredder laten vertellen.

Click. Click. Peace

Viel me net op dat er heel wat breuken. scheuren en barstjes te betreuren vallen op dag 1. Heeft dit met de reis te maken die nog in de kleren zit,

Elienc op 7 feb 2017 11:42

Om die reden ga ik nooit op de aankomstdag boarden. Ben meermalen 's morgens aangekomen op de plek van bestemming (na een nacht doorhalen), maar niemand die mij dan de piste op krijgt hoor, niet met de meest verse hemelse poederlaag. Mijn reactievermogen is door de vermoeiende reis toch slechter en ik ga mijzelf (en anderen) daardoor niet in gevaar brengen. Aankomstdag is altijd lekker chillen en vroeg naar bed…

Harm op 6 jun 2017 10:12

Het zijn de eerste dag en de woendsdag die er uitspringen qua ongevalsstastieken, heb ik mij wel eens door de bergredder laten vertellen.

Rogier op 6 jun 2017 10:46

Been there, done that: twice! Specifieke reden achter die woensdag weet ik alleen niet, ben er wel benieuwd naar.

Aankomstdag ga ik ook nooit de piste op, we rijden ook eigenlijk altijd overdag. In de auto slapen lukt toch niet, dus 's nachts rijden en dan de ochtend meteen de piste op is voor mij een heel slecht idee.

Woensdag een piek komt door vermoeidheid die dan optreed. De meesten zitten 5 dagen per week op het werk, sporten een keer een uurtje hier en daar. En dan komt de wintersport waarbij je dan ineens 8 uur per dag op de piste gaat sporten, dan wordt dat best zwaar na een paar dagen!

Woensdag een piek komt door vermoeidheid die dan optreed. De meesten zitten 5 dagen per week op het werk, sporten een keer een uurtje hier en daar. En dan komt de wintersport waarbij je dan ineens 8 uur per dag op de piste gaat sporten, dan wordt dat best zwaar na een paar dagen!

Marijnt op 7 jun 2017 16:12

Terwijl ik toch op dinsdag de meeste last heb qua vermoeidheid/spierpijn, misschien iets te enthousiast weer op woensdag oid.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 07 jun 2017 17:11

Volgens mij was het de derde dag. Heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof in je bloed, de eerste paar dagen wordt dat minder omdat je op hoogte zit, daarna worden extra rode bloedlichaampjes aangemaakt om dat op te vangen. Op dag drie op hoogte is het niveau van zuurstof het laagst in je lichaam, zodoende gebeuren dan de meeste ongelukken.

Mr. Slow

Ik ben gek op clubjes? dus ik meld me aan. Op een mooi vlak stuk, met de gondel in zicht. Hapte mijn ski in de sneeuw. Gevolg goede salto. Slechte landing. Gebroken schouderkop, bovenarm en 2 ribben.

Derde keer wintersport en net gehoord dat we voor de derde keer een ‘verletzte’ te betreuren hebben.

Eerste jaar (2016) ben ik tijdens de lunchpauze van de les van de kinderen op de piste omgevallen terwijl ik een filmpje maakte van mijn jongste (toen 6), die voor het eerst de blauwe piste af ging. Hele middag nog geskied, 's avonds steeds dikkere een pijnlijke knie. Terugreis uitgesteld tot de volgende ochtend, zodat mijn man in ieder geval uitgerust kon gaan rijden. In Nederland twee weken krukken en een aantal maanden rustig aan en weer volledig hersteld.

Vorig jaar (2017) is mijn man op de tweede dag ‘op slot’ gegaan op een steil stukje bij de eerste keer dalafdaling en daarbij zijn knie verdraaid. Brace en niet meer skiën en terug in Nederland lang fysio gehad. Nu bijna over, maar hij skiet voor de zekerheid (i.o.m. fysio) met een lichte brace.

Eind van de ochtend is zoonlief (16) op de rode piste gevallen, waaraan hij een pijnlijke duim overhield. Eind van de middag langs de arts (die was van 11.30u. tot 16.00u. dicht…) en nu een mooi gipsje. Gelukkig mag hij nog wel skiën. Met dit gips zou hij zelfs gewoon weer een stok moeten kunnen vasthouden, want het is wat flexibel, aldus de arts.

Ik vind dat we de statistieken nu wel genoeg gespekt hebben… op naar blessurevrije wintersportvakanties. Voor deze nog drie dagen te gaan. 😃

null

Plaats een reactie