Sarenne

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Ik vroeg me af onder welke condities de Sarenne is geopend. Ik zie dat hij nu al een tijdje gesloten is, en vraag me toch af waarom, aangezien er voldoende sneeuw ligt!

De 17e van deze maand vertrek ik richting Oz, dus we duimen dag hij rond die periode toch wel open gaat… Een afdaling die je daar daarnet wilt overslaan!

Een afdaling die je Je daar niet* wilt overslaan, moet dat natuurlijk zijn… Op de mobiele versie geen mogelijkheid tot aanpassen van je bericht? Bedankt hè, auto-correct!

De sarenne heeft 'n stuk van ongeveer 50 meter waar flinke rotsblokken liggen
en je kan er niet omheen ,je kan gaan lopen of als je heel goed kan skiën de rotsblokken ontwijken

Hoi! Ik zit nu in oz en oisans, een klei dorpje naar alpe d’hueZ. Sarenne is idd dicht en gaat mogelijk ook nog niet open. Het is hier momenteel te warm en echt goed koud met verse sneeuw wordt het deze week ook niet lijkt het. het hoge stuk van de sarenne schijnt oke te zijn maar de tweede helft, die veel lager ligt, niet. Aangezien er maar 1 route naar beneden is laten ze de hele piste dicht. Tunnel is wel open.

We hebben zometeen ons eerste skiuurtje want we zijn net gisteren aangekomen… Er is vannacht een dun laagje sneeuw gevallen maar vanaf zuid duitsland tot bestemming heeft het alleen maae geregend. Geen ideale condities.

Hopen dat ie over 2 weekjes open is :),
@Wouter1981 wij zitten over 2 weekjes ook in Oz. Hopelijk is die dan wel open. Kan jij later nog een update geven van de sneeuw condities in L’alpe d’Huez gebied. Thanks

Inderdaad hopen op het beste! Maar dat komt wel goed lijkt me @RalphMeertens ;)

Het vervelendste is dat de sarenne grotendeels in de zon ligt

Wat ik hier begreep is het niet zo zeer de zon (dont shoot de messenger… Ik ben een beginner ;)) is het eerste deel wel goed maar de 2e helft heeft gister de hele dag regen gehad en het is idd ook te warm. Veel rotsen daar dus. Maar, nogmaals, niet zelf gezien.

Vandaag was koud maar goed. Er stond een straffe wind, zo hard dat alles naar de pic blanc aan gondels dichtging. De verwachtig voor de rest vd week is vrij warm.en geen verse sneeuw. Er is vanacht een laagje gevallen en daar moeten wij het deze week mee doen lijkt het.

Vandaag was super,prive les gehad, veel gezien van het gebied, top!

Ik zal later op de week nog eens laten horen hoe het er hier bij staat

@Wouter1981 Bedankt! Hopen voor ons dat er nog wat sneeuw gaat vallen, en het wat kouder word! Jij in ieder geval veel plezier daar ! :)

Vandaag weer thuis aangekomen. De laatste dagen was laag veel papsneeuw. We hebben alleen dag één een klein laagje sneeuw gehad. Komende week wordt 't als 't goed is met 3 sneeuwdagen een stukje beter maar vandaag en morgen zal 't nog lastig zijn om laag lekker te skien. Flink omhoog dus. De Sarenne was eind van de week ook nog steeds dicht en gezien 't aantal steentjes wat er door de piste kwam is dat ook maar goed ook denk ik, daar moet gewoon nog een flinke laag sneeuw overheen.
@RalphMeertens - hopelijk heb je volgende week betere conditie’s! Oz was trouwens ERG rustig. Weet niet of je 't dorp al kent (wij niet nl, we hadden de wijsheid van sites afgehaald) maar waar snowplaza zegt dat 'r 15 cafes en 15 restaurants zijn, mag je daar gerust 5 lezen ipv 15 op beide plekken.

voici le message de la sata :
Bron: Sataski (de liftenmaatschappij)

“La piste de Sarenne n’est pas exploitable pour le moment étant donné le manque de neige en partie basse.
Selon les prévisions météo concernant les chutes de neige dans les prochains jours, nous espérons pouvoir ouvrir cette piste pour la fin du mois.
Vous comprendrez que je ne suis pas en mesure de vous donner une réponse précise étant donné que tout dépend des précipitations…
En revanche, nous faisons tout pour ouvrir Sarenne le plus tôt possible !”

De sarenne nog steeds gesloten.
Mededeling van de sata op 30/01 op Facebook:

la piste de Sarenne n’est pas suffisamment enneigée sur la partie basse pour accueillir quotidiennement des milliers de skieurs mais nous sommes ravis de pouvoir mettre en place le produit by night pour certains d’entre vous : nos équipes travaillent quotidiennement sur cette piste afin de l’ouvrir dès que les conditions le permettront

Nu nog ja? Jemig, wat lang dan nog!

Wij hebben inderdaad helaas niet de Sarenne mogen doen… Verder prima condities! Verse laag de laatste dag… Dus hebben ons prima vermaakt!

Ben benieuwd of die nog open gaat volgende week! hoor het graag!

Vorige week in Alpe d’Huez gezeten en officieel was de piste nog steeds dicht.
Maar veel mensen gingen door het lint door om afdaling te doen en piste ligt er nu wel goed bij.
Ik vermoed dat deze piste één van deze dagen officieel open gaat.

Zit momenteel in Alpe D’huez(Auris-en-Oisans) en net bericht gekregen dat de Sarenne morgen om 09.30 uur zou open gaan!! Dus ben heel benieuwd en zal jullie morgenavond berichten als dit zo is! Momenteel liggen de andere pistes er goed bij!

Eindelijk vandaag de Sarenne kunnen doen! Mooie lange piste die er goed bij lag. Enkel op het einde enkele kleine losse steentjes die van de rotsen waren gekomen die je quasi niet kon ontwijken. Verder opnieuw een mooie ski-dag gehad!

Plaats een reactie