Tweede week Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez - Grand Domaine

Hallo, wij gaan met een vriendengroep tweede week Maart naar Oz en Oisans. We verblijven in Chalets des neiges. Iemand hier ervaringen mee? We hebben een viertal beginners mee en ik vroeg me af of het voor hen ook ski-in en ski-out is. Ook moeten we een stukje slepen met de bagage zoals ik begreep?

Zijn er ook mensen die wat meer weten over de gemiddelde sneeuwkwaliteit in de tweede week va Maart?

Ooit was er een Yeti grotte in Oz, maar volgens mij is die er niet meer?

Hallo,

Ik ben met een vriendengroep (8pers.) in februari nog in Chalets des neiges geweest. Een prima appartement, netjes en schoon en alles wat wij nodig hadden was aanwezig. Bij de receptie spreken ze ook goed Engels dus dat was makkelijk communiceren. Er stond dat er een zwembad was maar dat stelt niet veel voor (super klein en ijskoud)

Vanuit het appartement ski/glij je zo naar de Poutran lift. L’Alpette lift is een klein stukje lopen omhoog (ca. 5min.) Voor beginners is het lastig om de laatste 25m. te skien (steil stuk tot de voordeur). maar voor een beetje skier ski je zo naar de voordeur van het appartement.

Het klopt dat je inderdaad best wel een eindje met je bagage moet sjouwen. Er is wel een lift aanwezig maar die is gigantisch druk tijdens wisseltijden. en het laatste stuk zijn 2 lange trappen.

Sneeuwkwaliteit toen wij er waren (1e week februari 2017) was prima tot Oz. alles eronder (Vaujany bijv. was erg papperig en viel ook af en toe regen. Maar hogerop was het perfecte sneeuw.

De yeti is er helaas niet meer . wij hebben ons rot gezocht naar een leuke bar maar die konden wij niet vinden, dus voor uitgaan zit je hier totaal niet goed. wat wel leuk is, is om de dag om 15:30 bij Foulie Douce Alpe D’Huez te eindigen op het terras. Daar is het vaak gezellig en vanaf daar ski je (als je de goede pistes neemt!! goed uitkijken je kan snel een verkeerde afslag nemen en dan sta je in ADH!) vanaf een uur of 5 als die dicht gaat in een keer naar je appartement.

Wat skien betreft een super goede locatie en appartement maar voor de gezelligheid buiten het appartement moet je ergens anders zijn

Hoi, ben er een jaar of 8 geleden geweest en ik vond t top. Hadden een 10 p appartement en die waren toen fraai, wel gehorig bij luidruchtige buren. Is wel een stukje lopen (en omhoog) naar de acco maar zet je auto ff bij de lift of onder aan de trappen die naar de poutran lift gaan en je bent er binnen 3 minut en.
Voor beginners te doen als ze al een beetje blauw kunnen skiën. Als ze echt vanaf 0 beginnen wordt t iets lastiger. Wij waren er ook in maart, afdaling einde middag vanaf richting poutran voor blauw stevig, bij veel zon slush. Afdaling vanuit richting vaujany einde dag nog iets lastiger. Vanaf beide kanten kun je ook met de lift terug.
Voor beginners ben je vanuit Oz zo in alpe huez voor makkelijke pistes en in vaujany alles onder signal ook niet te moeilijk.
Apres ski is near zero, in de Ozzie bar kun je best een drankje doen en als er groepen zijn kan t leuk worden, maar zeker niet meer dan dat.

Bedankt voor de reacties alvast. Gezelligheid moeten we zelf dan maar maken ;-)

As je vanuit het app zo naar Poutran kan glijden is het denk ik prima, want dan kunnen we met de beginner via Poutran 2 naar alle groene pistes in ADH.

Terug kunnen we dan ook de lift pakken neem ik aan.

Ja, terug met de lift kan prima. Halverwege instappen (onderste deel) kan ook nog. Oriënteer je voor de beginners ook op t deelgebied van vaujany en villards reculas, iets meer idyllisch dan net boven alpe huez.
Have fun!!

Plaats een reactie