freeride mogelijkheden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Belalp

iemand hier al geweest?hoe zit het hier met de freeride mogelijkheden?

Ik denk dat je op WePowder meer kans maakt op inhoudelijke antwoorden.

Nog nooit geweest maar zie zo op de kaart wel enkele mogelijkheden !

http://www.alpenvereinaktiv.com/de/touren/#filter=b-onlyTopT…

Wat wil je eigenlijk weten ?

wat ik wil weten?ik vroeg mij gewoon af…ik ben op zoek naar een last minute reisje voor te gaan freeriden,en met dat het in bedalp goed sneeuwt nu dacht ik dat het misschien een goed alternatief is om naar daar te gaan in plaats van al die drukke gebieden maar ik ken niets over belalp.

wat ik wil weten?ik vroeg mij gewoon af…ik ben op zoek naar een last minute reisje voor te gaan freeriden,en met dat het in bedalp goed sneeuwt nu dacht ik dat het misschien een goed alternatief is om naar daar te gaan in plaats van al die drukke gebieden maar ik ken niets over belalp.

nicolasss op 10 jan 2016 16:22

Lawine niveau 4. Dus redelijk hoog, zijn alle liften dan wel open ? Indien ze open zijn zou ik toch enkel maar tussen de pistjes doorsteken die open zijn… Moest ik nu vertrekken zou ik wat meer naar het oosten opschuiven of zuidelijker in Frankrijk, weliswaar minder sneeuw gevallen maar wel degelijk iets veiliger… Binnen 10 dagen ga ik met hetzelfde dillema zitten, Waar wil je zijn voor de beste sneeuw die toch nog veilig is ook :-)

Lawine niveau 4. Dus redelijk hoog, zijn alle liften dan wel open ? Indien ze open zijn zou ik toch enkel maar tussen de pistjes doorsteken die open zijn… Moest ik nu vertrekken zou ik wat meer naar het oosten opschuiven of zuidelijker in Frankrijk, weliswaar minder sneeuw gevallen maar wel degelijk iets veiliger… Binnen 10 dagen ga ik met hetzelfde dillema zitten, Waar wil je zijn voor de beste sneeuw die toch nog veilig is ook :-)

japser op 10 jan 2016 19:55

Even de knuppel in het hoenderhok gooien: als ik dit lees denk ik dat het voor de TS en zeker voor de reageerder tijd is voor een cursus snowsafety, want deze reactie toont voor mij wel aan dat @jasper geen kennis van zaken heeft.

Voor TS check deze link: http://wepowder.nl/playgrounds/belalp

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben 3 jaar op rij naar Belalp geweest omdat mijn nonkel daar een chalet heeft.
Het is een tof gebied, maar als je gewend bent voor echt lang off-piste te gaan is dit iets minder.
Je kan zéker en vast genoeg in de diep sneeuw skiën, maar er is niet echt veel variatie.
Als je echt enkel off-piste wilt gaan zou ik een ander gebied zoeken, want hier zal je op 2-3 dagen wel alles hebben gezien. :)

@alex. . . ik snap niet waaruit jij afleid dat ik geen kennis heb van zaken ?

@alex. . . ik snap niet waaruit jij afleid dat ik geen kennis heb van zaken ?

japser op 10 jan 2016 21:27
  • het feit dat je roept dat stufe 4 ‘redelijk’ hoog is. Stufe 4 is gewoon heel erg ‘HOOG’
  • het feit dat je roept dat minder sneeuw veiliger is.
  • ‘de beste sneeuw die toch nog veilig is’!!!

Need I say more?

When life gets too complicated.... SKI

@alex. . . ik snap niet waaruit jij afleid dat ik geen kennis heb van zaken ?

japser op 10 jan 2016 21:27
  • het feit dat je roept dat stufe 4 ‘redelijk’ hoog is. Stufe 4 is gewoon heel erg ‘HOOG’
  • het feit dat je roept dat minder sneeuw veiliger is.
  • ‘de beste sneeuw die toch nog veilig is’!!!

Need I say more?

Alex op 10 jan 2016 22:44

@Alex de enige die hier weer onzin zit uit te kramen ben je zelf toch. Je er waarschijnlijk zelf niets van maar hebt wel gelezen dat safety aanslaat …

de gemiddelde gebruiker heeft er totaal geen nood aan ellenlange epistels. Moest je eens de moeite doen om gewoon al mijn eerste link open te doen kan je zien dat dit een topo kaart is waar direct de steilheden op ingekleurd staan.

HE WAT ZIEN WE NU ? Tussen alle pistes is er zo goed als geen enkel stuk boven de 30graden, is dit niet een van de benodigdheden voor een plaatlawine ?

Verder verwacht ik van de OP dat als je zo een vraag stelt je zelf er wel iets van kent. Niemand, maar dan ook niemand heeft iets aan je boodschap gehad. Als je ondertussen nog niet doorhebt dat zonder toch een beetje kennis gaan freeriden dom is dan ben je het perfecte voorbeerld voor de wet van Darwin.

Lawineniveau 4 is zo groot(exponentiele schaal weet je vast en zeker wel) en de huidige 4 is eerder een kleinere kant die neigt naar een heel dikke 3 maar die nog eigenschappen heeft van de 4 , maar dit ga jij ook onzin vinden zeker.

En waarom dus naar een gebied gaan waar de helft van de liften toe zijn door wind, lawinegevaar en daarenboven nog is slecht weer en slecht zicht is ? Ja daarom adviseer ik om naar bv de arlberg te gaan waar je veiliger op 30cm kan gaan amuseren. Hier is tenminste de kritische neusneemenge niet elke dag bereikt. Heb geen lawineniveau 4 waardoor je enkel maar kleinere stukjes kan doen.

@jasper Ik ben geen expert, maar met de nodige praktijk- en theorietrainingen in NL en in de Alpen de afgelopen jaren durf ik te beweren er wel iets van te weten. En ja, wat je zegt over stufe 4 vind ik een gewaagde uitspraak.

Overigens geeft @GiGi het meest voor de hand liggende en in mijn ogen het beste antwoord :-)

When life gets too complicated.... SKI

merci iedereen voor de reacties…ik heb gekozen voor naar Espace San Bernardo te gaan in frankrijk,het ligt een stuk lager en je hebt er meer boompjes voor het zicht,bedalp is inderdaad geen zo’n goede keuze voor het moment.
Dank u ;-)

@nicolasss Heel veel plezier en sorry voor de topic-vervuiling :-)

When life gets too complicated.... SKI

Nog even een plaatje van Belalp op dit moment :-)

null

When life gets too complicated.... SKI

hier het filmpje van espace san bernardo ;-)

Lekkere faceshots hoor. 1 dingetje: Ik zal niet de enige zijn die dit opvalt of er iets van zegt (op wepowder waar je hem ook hebt gepost zullen er zeker mensen op reageren :-P), maar ik zie 1 persoon zonder rugzak…

When life gets too complicated.... SKI

Snowboarden kunde wel in ieder geval :D Lekker hoor!

Snowboarden kunde wel in ieder geval :D Lekker hoor!

Rene op 20 jan 2016 09:08

Snowboarden kan ie zeker alleen jammer dat ie alle goedbedoelde waarschuwingen, adviezen en tips uit dit topic (http://wepowder.nl/forum/topic/99558) niet ter harte heeft genomen.

When life gets too complicated.... SKI

treeruns zonder helm…

idd,veiligheid boven alles…had verstandiger geweest met helm,maar we zijn niet onervaren en dragen allemaal een pieper ;-)

Merci voor de positieve reacties ;-)

Plaats een reactie