Serre Chevalier stelt opening uit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Triest nieuws: het lukt Serre Chevalier niet om komend weekend (geplande opening) open te gaan. Te weinig sneeuw en door de inversie van temperaturen stan de sneeuwkanonnen bijna niet aan. Er zullen zeker meer gebieden in Frankrijk de openingen uit gaan stellen.

Zie hier het Franse persbericht: http://www.krakatoa.fr/fichier/COMMUNIQUE_OUVERTURE_2013.pdf…

Click. Click. Peace

Niet zo goed nieuws! Hopelijk ligt er begin januari genoeg…

Op hun website staan dat ze de 21ste open gaan.

@GiGi klopt, een week te laat. En ik moet heel eerlijk zeggen het ziet er echt niet goed uit…

Click. Click. Peace

Voor kerst valt er een meter uit de lucht, let maar op ;-) Maak me totaal geen zorgen…

En hoe zit het me de condities in Serre Che? Lukt het met de kunstsneeuw?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Arno11 Door inversie (https://www.wintersport.nl/wiki/inversie-wintersport…) lukt het amper om de sneeuwkanonnen aan te zetten. Het ziet er voor het eerst sinds ik hier woon (11 jaar nu al) echt slecht uit. Maar er kan nog van alles gebeuren. Zeker rond Kerst wordt er neerslag voorspeld.

Click. Click. Peace

@rogier : ja en als het nu ineens begint te dumpen is het ook niet goed want dan ligt er een onstabiele ondergrond neem ik aan? Ik hoop da ze wel beloond gaan worden, maar voor de mensen met kerstweek ziet het er zeer slecht uit. Allezins staat de opening volgende week opnieuw een beetje tersprake?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Opengaan zullen ze. Maar wat er open zal zijn is de vraag. En inderdaad voor off-piste is het zeer gevaarlijk. Er ligt enorm veel rijp op de sneeuw die er ligt. Volgende dump kan wel eens gevaarlijk worden, zeker (als hoe het er nu naar uitziet) een aantal niet al te grote ‘dumps’ zijn.

Click. Click. Peace

Dag Rogier,

Kun je misschien meer vertellen over hoe het nu gaat met de kunstsneeuw? Denk je dat er voldoende bij gemaakt kan worden? De temperaturen op de berg lijken goed om bij te sproeien maar in het dal is het nog te warm zo te zien. Wij komen zaterdag aan in Serre Che maar ik zit nog te twijfelen om de skipas te annuleren (kan nu nog) om eventueel toch uit te kunnen wijken naar Montgenevre of Les Deux Alpes waar wat meer lijkt te liggen.

Gr.
Berend Jan

Er gaat donderdag weer sneeuw komen naar serre. Nu maar hopen dat het een dump wordt… Ziet er nu nog niet zo goed uit, maar een leuke dump kan wonderen doen.

Ook de dagen erna zijn voor Serre gunstig qua sneeuw. Als ik nu de berichten bekijk ben ik blij dat ik naar serre ga ipv oostenrijk. wij gaan 4 jan die kant op.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zo ziet het er nu uit:

null

When life gets too complicated.... SKI

Wat een mooi gebied! Net even zitten Googlen en zo. Op mijn lijstje gezet voor mogelijkheden in 2015 :) Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn ;)

@ Berend Jan Dit is een hele lastige vraag. Ik neem aan dat je Galaxy pas hebt? Dan zou ik deze niet annuleren. Ga dan 1 dag naar Les 2 Alpes, 1 dag naar Alpe d’huez 1 naar montgevenre en 1 naar Sestriere… Als je een gewone pas hebt dan wordt het lastiger. Er lijkt best een pak sneeuw aan te gaan komen. En dit soort storingen kennende kan het best wel eens echt vuurwerk worden.

Over de kunstsneeuw kan ik kort zijn: vooral laag ligt wat maar het is niet om over naar huis te schrijven. Het ligt er nu nog niet goed bij. Duim mee voor donderdag en vrijdag!

Click. Click. Peace

kijk nu maar eens ;-)

http://www.serre-chevalier.com/hiver/ski-alpes/live/webcam/…

gaat de goede kant op

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Dat ziet er al goed uit! Aangezien wij in Briancon zitten zullen we het waarschijnlijk vaak hogerop zoeken ivm de constant vrij hoge vorstgrens. Komende week in ieder geval meer dan genoeg sneeuw :-D

Plaats een reactie