één dag Serre, wat moeten we echt gedaan hebben?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

Hij stond al langer op ons verlanglijstje en deze winter is het zo ver. Eind januari gaan we naar de Zuidalpen. We zijn gestationeerd bij Via Lattea, waardoor we met onze skipassen ook een dag in Serre Chevalier kunnen skiën (vanuit Briancon). Daar willen we natuurlijk optimaal gebruik van maken vandaar dus de vraag: één dag Serre, wat moeten we echt gedaan hebben? (lunch en diner tips zijn ook zeer welkom).

We zijn trouwens geen off piste skiërs en bij een diep-zwarte piste voel ik me een konijntje dat in de koplampen staart. Maar onze condities zijn prima dus we maken graag veel kilometers.

(Dromend van retour d’est) groeten,
Sandra

sneeuw witje en de 7 bergen

Lang geleden, maar in mijn herinnering: Luc Alphand (dacht best stevig zwart, als je m doet, best in de ochtend!), rood: Cucumelle en Eduits

Edwin van Riel

Helemaal “rechts” op de pistekaart vind ik het het mooiste. Rustig, fijne lange afdalingen. Enjoy!

Zo is het makkelijker:

Click. Click. Peace

https://www.wintersport.nl/skigebieden/chevalier/ervaringen…

Als je een paar reviews naar beneden scrollt, staan er best veel tips. Als je echt flink doorskiet kun je het hele gebied van links naar rechts wel door, met alle fantastische dalafdalingen.

Eigenlijk zijn er ontzettend veel mooie pistes. Mijn toppers (vlnr):
-dalafdaling Briançon
-Saludes
-Eduits
-Aiguilette
-Petit Alpe
-vanaf Combes lift de Draye en dan door naar Luc Alphand
-vanaf top van de Fôret lift de blauwe Fangeas, Marteau en het laatste stuk de zwarte Casse du Boeuf. Overigens kan je ook de Casse du Boeuf helemaal pakken.

  • Creux du Loup
  • Clot Gauthier
  • Cucumelle
  • vanaf Pic de l’Yret de rode en vervolgens Eychauda naar Bachas (bovenaan Yret heb je overigens fantastisch uitzicht).
  • Rode en blauwe vanaf Cibouit zijn ook erg fraai.

Houd er wel rekening mee dat de liften boven Mônetier vergeleken met de rest van het gebied vrij gedateerd zijn.

Mr. Slow

Ik zou bijna zeggen: als je maar 1 dag in Serre Ché bent, lunch in de lift (oftewel benut de tijd optimaal op de piste en bewaar de uitgebreide lunches voor Sestrière - Italië is sowieso het beste Alpenland hiervoor).

Qua tips heeft m’n bovenbuurman al eea genoemd en Rogier’s filmpje zegt ook genoegd. Heb zelf in de reviews ook de nodige tips gegeven.

Qua periode zal de drukte meevallen, maar als je veel wil meepakken bestudeer je beste even de kaart voor de beste essentiële liften/verbindingen.

En stap inderdaad op in Briancon, de eitjes van de Prorel. Kun je in alle overige liften de skies lekker aanlaten.

Zorg dat je je skispullen in de auto kwijt kunt, kun je na afloop lekker de vesting in, restaurantjes zat en gewoon erg leuk, oud (UNESCO) en sfeervol.

Have fun!

Als je gaat, kies je best een dag dat er weinig wind is. Het kan er nogal enorm waaien( harder als in andere gebieden) en dan zijn er heel veel liften dicht. Het enigste nadeel wat ik kan bedenken aan serre che is de soms felle wind.

Bedankt voor de nuttige tips!
Gr. Sandra

sneeuw witje en de 7 bergen

Plaats een reactie