Condities op dit moment

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

We gaan met een paar vrienden begin februari naar serre chevalier. Nu zie ik dat er op dit moment maar 90km van de 250 open is?
Wordt er de komende weken verse sneeuw verwacht? :)

Alvast bedankt!

Volgens mijn glazen bol valt er komende weken bakken met sneeuw daar.

May the ski force be with you !!

Ik hou van jouw glazen bol :)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 05 jan 2017 14:48

@CJAHulskamp Volgens mij zit er een barst in jouw glazen bol, die van mij voorspelt namelijk regen tot op grote hoogte en hoge temperaturen…

Born to Ride

Is waarschijnlijk een Beta versie die ik heb ?

May the ski force be with you !!

Is waarschijnlijk een Beta versie die ik heb ?

CJAHulskamp op 5 jan 2017 17:28

Hahaha ?

Born to Ride

Ik denk dat daar nog wel een bak gaat vallen. Duurt nog 3 weken…

Ben ook benieuwd wat daar nog gaat gebeuren eind januari.
Het gebeurd daar wel eens dat liften en pistes tijdelijk gesloten worden door stevige wind op de berg.

*bericht bewerkt door PieBoard op 06 jan 2017 09:20

Niet alles kan open, maar die ‘maar’ 90 km gisteren komt waarschijnlijk door de stormachtige wind. Er zal als deze wind gaat liggen veel meer open zijn.

Click. Click. Peace

Hoe is de situatie op dit moment?
Meeste pistes open? En da kwaliteit van de pistes? :)

Net de laatste dag achter de rug in Serre Che. Heb me volledig kunnen uitleven en zo goed als alle pistes zijn open. De kwaliteit is goed, maar een laagje verse sneeuw zou geen kwaad kunnen. Op de zuidkanten verschijnen hier en daar bruine plekken.

http://www.serre-chevalier.com/hiver/ski-alpes/plan-des-pist…

Is een interactieve kaart waarop je kunt zien wat er precies allemaal geopend is! Helaas niet alles, voornamelijk het onderste gedeelte van Monetier en Briançon niet.

PS @Rogier: Het valt/viel me op dat de Aiguillette lift lange tijd niet geopend was (en nog steeds is één van de twee pistes dicht). Weet jij waarom dit is?

Mr. Slow

Bedankt voor de reacties! Hopelijk valt er de komende week nog iets :)

Onder aan de Aiguilette piste ligt een hele vlakte bevroren dooiwater en er staan geen sneeuwkanonnen. De eduits piste is de laatste 100m ook zeer slecht.
@skistudent de app van serre chevalier is ook interessant en heeft ook een interactieve kaart en een gps functie.

*bericht bewerkt door PieBoard op 28 jan 2017 10:29

@PieBoard Net even gedownload en ziet er inderdaad een handige app uit! Maar voor die gps zal je wel internet nodig hebben, dat zou me teveel kosten in buitenland ;)

Hoe zijn de condities momenteel? Ik vertrek zaterdag naar Serre Chevalier.

@Rink erg goed! Check de webcams op de website van Serre Che! Er is net erg veel verse sneeuw bijgevallen en er komt nog meer aan!

Mr. Slow

Plaats een reactie