Ski gebied annaberg (dachstein) lungotz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dachstein-West

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het gebied van dachstein-west? En met name het dorp annaberg-lungotz ? Wij zijn geen ervaren skiërs is dit een gebied waar je prima uit de voeten kan? Een aantal mensen gaat van de rode pistes af in het sauerland, maar dit is niet te vergelijken met Oostenrijk. Wie o kent dit gebied?

Bedankt alvast,
Michel

Hoi Michel, welkom op het forum. Lees nog even het stukje over ‘de groeten doen’ in dit topic als je wilt. https://www.wintersport.nl/forum/topic/35938

MAND!

Michel,
Ken de piste daar niet al te goed, maar kom regelmatig door Annaberg als ik daar voor mijn werk ben.
Hou er rekening mee dat 't daar erg rustig is, ga je met een gezelschap die puur voor t skieen gaat (en niet al te ervaren), dan lijkt 't me dat je daar prima zit. Vanuit Annaberg kun je met de lift ook hogerop of richting Russbach of Gossau.
Ik ben zelf ook geen ervaren skier en kan in dat gebied prima uit de voeten.

Zoek je wat meer vertier en apres ski, dan moet je echt ergens anders heen…

Michel, Ken de piste daar niet al te goed, maar kom regelmatig door Annaberg als ik daar voor mijn werk ben. Hou er rekening mee dat 't daar erg rustig is, ga je met een gezelschap die puur voor t skieen gaat (en niet al te ervaren), dan lijkt 't me dat je daar prima zit. Vanuit Annaberg kun je met de lift ook hogerop of richting Russbach of Gossau. Ik ben zelf ook geen ervaren skier en kan in dat gebied prima uit de voeten. Zoek je wat meer vertier en apres ski, dan moet je echt ergens anders heen…

Edwin op 13 jan. 2012 11:01

Edwin bedankt!

Inderdaad een gezelschap van 6 volwassenen en 3 kleine kinderen. We zoeken zeker geen apres ski dus lijkt mij prima.

Groeten,
Michel

Ik heb er twee jaar geskied met mijn gezin en dat is ons prima bevallen; het is een mooi skigebied met goed geprepareerde pistes. Veel niet al te moeilijke rode pistes, maar als relatieve beginners kun je er ook uit de voeten. Prijspeil ligt wat lager dan in de grote skigebieden. Ik ken Annaberg niet goed, omdat onze uitvalsbasis Russbach was. Landschappelijk erg mooi trouwens.
De verbinding van het gebied van Annaberg met dat van Gosau/Russbach is een beetje lastig; je moet een aantal korte sleepliftjes nemen met korte pistes om van het ene gebied naar het andere te komen. Als je meer vragen hebt kun je me gerust een berichtje sturen

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Ik heb er twee jaar geskied met mijn gezin en dat is ons prima bevallen; het is een mooi skigebied met goed geprepareerde pistes. Veel niet al te moeilijke rode pistes, maar als relatieve beginners kun je er ook uit de voeten. Prijspeil ligt wat lager dan in de grote skigebieden. Ik ken Annaberg niet goed, omdat onze uitvalsbasis Russbach was. Landschappelijk erg mooi trouwens.
De verbinding van het gebied van Annaberg met dat van Gosau/Russbach is een beetje lastig; je moet een aantal korte sleepliftjes nemen met korte pistes om van het ene gebied naar het andere te komen. Als je meer vragen hebt kun je me gerust een berichtje sturen

Ruud op 13 jan. 2012 11:47

Ik heb er twee jaar geskied met mijn gezin en dat is ons prima bevallen; het is een mooi skigebied met goed geprepareerde pistes. Veel niet al te moeilijke rode pistes, maar als relatieve beginners kun je er ook uit de voeten. Prijspeil ligt wat lager dan in de grote skigebieden. Ik ken Annaberg niet goed, omdat onze uitvalsbasis Russbach was. Landschappelijk erg mooi trouwens.
De verbinding van het gebied van Annaberg met dat van Gosau/Russbach is een beetje lastig; je moet een aantal korte sleepliftjes nemen met korte pistes om van het ene gebied naar het andere te komen. Als je meer vragen hebt kun je me gerust een berichtje sturen

Ruud op 13 jan. 2012 11:47

Ruud,

Wij zitten in een chalet in Annaberg, in de buurt van dolomitenhof hotel.
Er rijden ook bussen in het gebied is het niet? Als ik het zo bekijk is het redelijk rustig in het gebied en zijn de rode pistes niet te vergelijken met hogere gelegen gebieden?

Groeten,
Michel

Hallo Michel,

Ons gezin gaat al meer dan 20 jaar naar dit gebied. Als je geen après-ski, maar een rustig, gemoedelijk ski gebied zoekt is dit zeker aan te raden. De pistes zijn breed genoeg en wachten bij de lift komt haast nooit voor. Ook is er een mooie oefenweide voor de kinderen (mocht dit nodig zijn) met een eigen lift. Annaberg zelf kent twee afdalingen, aan de Annaberg zijde en de Dolomitenhof zijde. Voor meer uitdaging of gewoon eens iets anders kun je naar hoger gelegen gebied.

Er rijden zeker ook bussen in het gebied. Niet continu af en aan, maar geregeld op gezette tijden zoals past in dit kleine gebied. Voor toeristen is dit geloof ik gratis, sowieso naar de nabijgelegen dorpjes.

Hopelijk heb je er iets aan!

Ik heb zelf altijd in abtenau gezeten, zon 15jr (15min met de skibus) en ik vond dachstein west een prima skigebied, voor zowel se gevorderde als beginnende skiër. Als je gewoon komt om de skiën en niet te veel poespas wil maar wel waar voor hè geld zit je hier zeker goed.

ben er al ooit geweest leuk gebiedje!!!

Plaats een reactie