Nieuwe dalpiste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe (2015/ 2016) blauwe en rode dalpistes?

Rock

Ja, in April 2016 weekje geweest, is heel goed te doen voor beginners, weinig moeilijke stukken in, ook voldoende breed. Veel beter dan het groen pad.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Eindelijk hebben ze een fatsoenlijke blauwe dalafdaling in l2a. Mijn eerste wintersport was hier, de eerste dagen waren de bochten op het snowboard lastig en dan zijn het groene pad en de steile rode bij Diable geen pretje. Ik vraag me af waarom dit zo lang heeft moeten duren.

Ja, in April 2016 weekje geweest, is heel goed te doen voor beginners, weinig moeilijke stukken in, ook voldoende breed. Veel beter dan het groen pad.

Arno11 op 16 okt 2016 11:24

Ik zag op de kaart dat het een ‘‘Slow zone’’ is. Wat betekend dit in de realiteit? Ik kan me voorstellen dat het hier aan het einde van de dag ontzettend druk is. Hoe is jou ervaring met de drukt en de pistekwaliteit?

Eindelijk hebben ze een fatsoenlijke blauwe dalafdaling in l2a. Mijn eerste wintersport was hier, de eerste dagen waren de bochten op het snowboard lastig en dan zijn het groene pad en de steile rode bij Diable geen pretje. Ik vraag me af waarom dit zo lang heeft moeten duren.

Ja, in April 2016 weekje geweest, is heel goed te doen voor beginners, weinig moeilijke stukken in, ook voldoende breed. Veel beter dan het groen pad.

Arno11 op 16 okt 2016 11:24

Ik zag op de kaart dat het een ‘‘Slow zone’’ is. Wat betekend dit in de realiteit? Ik kan me voorstellen dat het hier aan het einde van de dag ontzettend druk is. Hoe is jou ervaring met de drukt en de pistekwaliteit?

Schoenend00s op 16 okt 2016 14:35

Wij waren hier de 2de week van Paasvakantie (dus midden April) in deze periode zit je natuurlijk met veel slush op de dalafdalingen en ook hadden we last van Sahara zand op dat moment, dus niet zo’n top condities maar voor mij als gevorderde boarden toch wel een leuke dalafdaling. Tja slow zone heb ik ook zien staan, op die manier proberen ze wat extra aan te geven dat dit ook voor beginners is, want velen namen deze ook.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Nou zo te lezen een goede aanvulling op de bestaande dalafdalingen.

Rock

Plaats een reactie